Gå til innhold

Baby på 3 uker vil ikke sove på rygg


dragonfly5

Anbefalte innlegg

Babyen min på 3 uker nekter å sove på ryggen, hylskriker med en gang han blir lagt ned på rygg, vil helst bli holdt hele tiden, sove på brystkassen min på magen, eller ligge på magen å sove.

Det er kjempeslitsomt, for jeg vet jo at babyer ikke skal sove på mage pga. økt risiko for krybbedød, så jeg får aldri slappet av, går og sjekker at han puster hele tiden. På natten sovner han på rygg når han blir trøtt/ sliten nok, men det blir ikke mye søvn, verken på han eller meg.

Andre som har lignende erfaringer, er det noe jeg kan gjøre for at han skal kunne sove på ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annaires

Har du tenkt på at han kan ha noen plager? låsninger etc..

Ellers så kan du jo prøve å bygge opp så han kan ligge litt på siden.

Men magesoving lønner det seg jo absolutt ikke vende han med. Han forstår jo ikke hvorfor han ikke får sove på magen på natten, når han får det på dagen. Dumt å la han ha den uvanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med meg babyen til en manuellterapeut for å sjekke for låsninger. Min baby slet med dette og sov som en pus etter en behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi fikk slim i halsen om hun sov på rygg i starten, så hun har sovet på siden siden hun ble født. Først når hun var 6-7 mnd gammel begynte hun å legge seg på rygg, men sover absulutt best de nettene hun sover på siden :)

Hun er også veldig lang i bakhodet, så ligger ikke godt når hun ligger med ansiktet rett opp. Da kommer haka ned på bryskassa liksom.

Bare ikke bruk pute, så går det helt fint å ligge på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv om han vil sove på siden, godt støttet opp. Det er mer behagelig enn å ligge på ryggen for dem som ikke trives med å ligge på ryggen (det er mange av dem), men mye tryggere enn mageleie (men pass på at han ikke kan dette over på magen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og husk at babyen fortsatt er veldig liten. Det er ikke uvanlig at de aller helst vil ligge på mamma eller pappa hele tiden.

Jeg ville sjekket om det var noe en manuellterapeut kunne fikse på, og prøvd å legge ham på siden. Legg deg gjerne sammen med ham hvis det hjelper.

Nå gjelder det å gjøre livet enklest mulig for dere begge. Jeg ville ikke vært redd for å ha ham på magen på dagtid hvis du følger med på ham da. Det viktigste er at han får sove. Overtrøtte babyer er ikke hyggelig for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...