Gå til innhold

Bekkenløsning eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 9 uker, men har begynt å få store problemer med ryggen. Har hatt det før også.

Det sitter rett over rumpa liksom, vi trodde først jeg hadde fått en nerve i klem. Det stikker hele tiden og iblant kommer det stikkende smerte, akkurat som et knivstikk. Da knekker jeg sammen og må gripe tak i noe for ikke å falle. Skummelt!

Hva tror dere dette er?

Hvordan føles bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan fint være bekkenløsning ja, og dette går du til legen med så fort du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fydda.. Hva kan legen gjøre da i så fall?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan ikke gjøre så mye, men du kan få en henvisning til fysio. Evt. kan du ta deg en tur til kiro, naprapat, manuell terapeut eller hva du nå foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Det kan jo også være bekkenlåsning.

Uansett kan det være greit å komme seg til legen, slik at du får henvisning til fysio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en låsning for min del, og da bør du komme deg til en manuellterapaut istedenfor fysio eller kiropraktor. Låsninger må knekkes opp, og i tillegg så er det gjerne en del muskler og bindevev som har blitt litt stivt og ømt pga låsningen. Manuellterapauten gjør begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være bekkenlåsning selv om det ikke 'sitter fast'? For jeg kan jo bevege meg, men hvis jeg f.eks. har sittet stille lenge, kommer de stikksmertene..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være bekkenlåsning selv om det ikke 'sitter fast'? For jeg kan jo bevege meg, men hvis jeg f.eks. har sittet stille lenge, kommer de stikksmertene..

TS

Ja, uten tvil. Bekkenet trenger ikke sitte fast for at du skal ha bekkenlåsning. Det høres bare sånn ut. :)

Bekkenlåsning vil egentlig si at noe i den nederste delen av korsryggen og overgangen til bekkenet har kilt seg litt, og dette kan f.eks klemme på noen nerver etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...