Gå til innhold

Slå opp med kjæresten


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Er dere redd for kjæresten / eksen deres skal finne en ny kjæreste?

Og hvordan takler dere det?

Er det normalt? Jeg er livredd for å slå opp med kjæresten min kun pga jeg vil ikke se han med ny kjæreste!Jeg nekter å la han finne ny og vær snill med henne!Spesielt om han går tilbake til eksen. Er kun det som holde meg tilbake :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carmen.

Da burde du tenke deg om. Kjæresten slo opp med meg, og jeg så dem tilfeldig ved tinghuset, der var de å giftet seg gitt... hehe jeg satt i trikken og følte meg som e stoooooort spørsmålstegn. Men jeg er sterk tenkte jeg, dette klarer jeg. og ga faen i han og henne! mange slår opp og finner nye , du kan også gjøre det.. ikke la det tulle stoppe deg... and good luck

Endret av Carmen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke en eks finne lykken med noen andre?

Hadde ikke kjæresten min gjort det slutt med sin eks og gått videre, hadde ikke jeg blitt sammen med den herligste mannen jeg vet om..

Hvis du ikke har følelser for han, hvorfor bryr du deg om han går videre i sitt liv??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor skal ikke en eks finne lykken med noen andre?

Hadde ikke kjæresten min gjort det slutt med sin eks og gått videre, hadde ikke jeg blitt sammen med den herligste mannen jeg vet om..

Hvis du ikke har følelser for han, hvorfor bryr du deg om han går videre i sitt liv??

Jeg bryr meg om han, har følelser, men han kontrollerer ALT jeg gjør. Så derfor må jeg gjør det slutt. Og da er jeg redd han skal vær sååå snill med den nye kjæresten.Og det er grusomt å tenke på ! Hvorfr ikke bare vær snill mot meg? Hvorfor ikke skjerpe seg og vise at han skal slutte å kontrollere. Og ikke klikke for alt.

Det jeg spør om er hvordan dere taklet det? At eksen fant seg en ny kjæreste. Hvordan var det å se eksen din med en ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Jeg bryr meg om han, har følelser, men han kontrollerer ALT jeg gjør. Så derfor må jeg gjør det slutt. Og da er jeg redd han skal vær sååå snill med den nye kjæresten.Og det er grusomt å tenke på ! Hvorfr ikke bare vær snill mot meg? Hvorfor ikke skjerpe seg og vise at han skal slutte å kontrollere. Og ikke klikke for alt.

Det jeg spør om er hvordan dere taklet det? At eksen fant seg en ny kjæreste. Hvordan var det å se eksen din med en ny?

Dei fleste med sterk trang til å kontrollere kjæresten sin klarer ikkje å slutte med det. Unntaket er viss den nye er veldig sterk, og klarer å stå imot kontrollen betre enn du gjorde. Sjansane for det er veldig små. Så ho kjem nok til å gå i same fella som du gjorde. Det er eigentleg den framtidige kjæresten hans det er synd på. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere redd for kjæresten / eksen deres skal finne en ny kjæreste?

Og hvordan takler dere det?

Er det normalt? Jeg er livredd for å slå opp med kjæresten min kun pga jeg vil ikke se han med ny kjæreste!Jeg nekter å la han finne ny og vær snill med henne!Spesielt om han går tilbake til eksen. Er kun det som holde meg tilbake :(

Det er lett å true med å gå fra noen, men utrolig mye vanskeligere å miste noen, særlig til et annet menneske.

Om dette er det "eneste" som holder deg tilbake tror jeg du lyver for deg selv. Du vil egentlig ikke gå fra kjæresten din, det bare virker som lettest mulig løsning her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et forhold hvor jeg ofte følte meg sjalu, enda han aldri ga meg grunn til det. Det var egentlig andre ting jeg var usikker på, kanskje først og fremst mine egne følelser, men også på selve dynamikken i forholdet. Dette bidro nok til at jeg ikke greide å gjøre det slutt når jeg/vi burde.

Tidligere i vinter ble det slutt, og vet du hva? Jeg har ikke vært så lite sjalu og usikker på flere år! Vi har grei kontakt som venner, og er åpne om at vi har registrert oss på datingsider, også om at vi er i prat med folk der. Jeg hadde ALDRI trodd jeg kom til å takle noe sånt, men det går så bra! Mulig jeg kjenner det stikker når jeg blir presentert for første nye kjæreste, men håper og tror det kommer til å gå greit. Unner ham å ha det godt, og ønsker ham ikke tilbake.

Og om du skulle bli sjalu, så sett deg ned eller oppsøk hjelp hvis det er for ille - HVA utløser egentlig sjalusien? Du vil faktisk ikke ha denne fyren som prøver å kontrollere deg og holde deg nede. Du har det bedre alene, og kommer antagelig til å treffe en snill fyr om du gir deg selv sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tidligere ekser gjør meg ingenting å se med andre damer. Tvert i mot. Jeg bryr meg ikke om de og ville ikke tatt i de med ildtang en gang lengre.

Akkurat nå da jeg er så stormforelsket i min egen mann, så blir jeg helt knust på tanken å se han med en annen dame, men nå er det jo ikke noe problem..

Så lenge du blir ferdig med han og forventer at han vil få ny dame etterhvert, og faktisk forholde deg til det, vil det gå mye lettere enn du tror.

Og for all del, kanskje har du ny type før han har ny dame :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eks som var sånn! Han var super sjalu og veldig kontrollerende! Når jeg gjorde det slutt, ble jeg først veldig trist og ensom. Virket ikke som om noen andre brydde seg nok om meg. Fant etterhvert ut at det forholdet jeg hadde vært i, var mer ødeleggende enn bra, og lærte meg hvordan jeg skulle oppfatte at andre faktisk brydde se om meg, bare på en bedre måte enn han!

Når han fikk seg ny dame etterhvert, tenkte jeg mer på hvor synd det var på henne. Men det virker som det går bra det. De er forlovet og har kjøpt seg hus sammen.

Jeg har også møtt mannen i mitt liv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tenker ikke så mye på det, men dama (les: eksen) der i mot er redd for at jeg skal finne meg en ny kjæreste. Hun ble rasende da hun fant ut at jeg holdt på med en ny dame etter henne.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde en eks som var sånn! Han var super sjalu og veldig kontrollerende! Når jeg gjorde det slutt, ble jeg først veldig trist og ensom. Virket ikke som om noen andre brydde seg nok om meg. Fant etterhvert ut at det forholdet jeg hadde vært i, var mer ødeleggende enn bra, og lærte meg hvordan jeg skulle oppfatte at andre faktisk brydde se om meg, bare på en bedre måte enn han!

Når han fikk seg ny dame etterhvert, tenkte jeg mer på hvor synd det var på henne. Men det virker som det går bra det. De er forlovet og har kjøpt seg hus sammen.

Jeg har også møtt mannen i mitt liv :)

Så bra.. :)

Uff jeg hadde blitt knust om jeg hadde sett at kjæresten min og en annen hadde fått det så bra sammen! Hvorfor ikke med meg liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, jeg tenker ikke så mye på det, men dama (les: eksen) der i mot er redd for at jeg skal finne meg en ny kjæreste. Hun ble rasende da hun fant ut at jeg holdt på med en ny dame etter henne.

Uff da, stakkar henne.. Hvorfor ble det slutt da? Og hvordan tar du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra.. :)

Uff jeg hadde blitt knust om jeg hadde sett at kjæresten min og en annen hadde fått det så bra sammen! Hvorfor ikke med meg liksom

Hvis det er nåværende kjæreste så er det jo ganske naturlig at en ikke vil se ham med andre :)

Men rent rasjonelt da: Noen forhold funker bare ikke over tid. Jeg er glad i eksen min, og vi har hatt det mye fint sammen, men også alltid vært litt utrygge på hverandre, ikke forstått hverandre og av ulike grunner ikke hatt genuint lyst til de samme tingene. Klarer ikke helt å forklare hvorfor, men mye er personlighetstyper og -kræsj. Kanskje finner vi aldri noen vi faller helt til ro med, vi er begge nokså sære og har visse vanskelige sider. Men sannsynligvis finnes det i hvert fall noen der ute vi passer mye bedre sammen med enn hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da, stakkar henne.. Hvorfor ble det slutt da? Og hvordan tar du det?

Vi passet bare ikke sammen. Derfor avsluttet jeg hele greia.

Jeg vil at hun skal finne seg en ny mann og slutte å mase på meg og komme med kjærlighetserklæringer. Nå er jeg på kanten til å blokkere nummeret hennes.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slutt med meg og typen. Har vært det lenge.

Jeg klarer ikke å gi slipp, og holder kontakt med han.

Jeg strever så mye med dette. Han vil ikke ha et avstandsforhold, men jeg forstår ikke hvorfor han bare gir opp.

Jeg har tenkt på at når han finner en ny, hva skjer med meg?

Blir jeg enda mer gal en jeg er nå? Jeg hater den tanken på at det er en ny i bildet sammen med han. Det er ikke det enda, sier han.

Jeg mener hadde han villet ha meg, ville han ha vært der. Synes han har gitt opp.

Jeg tror jeg kommer tl å gå igjen etter min død. Får ikke fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Det er slutt med meg og typen. Har vært det lenge.

Jeg klarer ikke å gi slipp, og holder kontakt med han.

Jeg strever så mye med dette. Han vil ikke ha et avstandsforhold, men jeg forstår ikke hvorfor han bare gir opp.

Jeg har tenkt på at når han finner en ny, hva skjer med meg?

Blir jeg enda mer gal en jeg er nå? Jeg hater den tanken på at det er en ny i bildet sammen med han. Det er ikke det enda, sier han.

Jeg mener hadde han villet ha meg, ville han ha vært der. Synes han har gitt opp.

Jeg tror jeg kommer tl å gå igjen etter min død. Får ikke fred.

: / Du kommer til å få det bra snart, og da har du sikkert funnet en annen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan kan jeg slutte å tenke på eksen hans? Jeg er så sykelig sjalu pga hun er så ekstrem pen!! Og blir knust av å se bilder av hun, og tenker på at de har vært sammen og hatt sex. blir så kvalm! Det er kun henne, ikke de andre eksene. : /

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere redd for eksen deres skal finne en ny kjæreste?

Eh, nei? Det ville vært passe idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Eh, nei? Det ville vært passe idiotisk.

Kanskje for deg. Men jeg vedder på du hadde synes det var forferdelig om han du elsket slo opp med deg og plutselig hadde ny ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...