AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #61 Skrevet 19. mars 2012 Beklager, trodde det var TS som ville ha avlastning så da var det bare jeg som leste feil:) ..og, for ordens skyld, det er ingenting galt i be om avlastning, og i din situasjon er det selvsagt på sin plass at du får det. Lykke til! :-) Takk! PS: Det var ikke meningen å krasse. Jeg kom til å tenke på at jeg gjerne blander AB-er selv.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #62 Skrevet 19. mars 2012 Så det var altså ting du har sagt for et år siden som ble definert som en "bekymringsmelding"? Jeg får ikke det til å stemme helt, for alle bekymringsmeldinger SKAL jo følges opp innen 3 måneder. Så da er det jo veldig rart at du ikke har fått brev tidligere med innkallelse til møte. Enig. Tror neppe TS har forstått hele situasjonen, eller så unlater hun å fortelle alt. Det spiller forsåvidt ingen rolle, MEN det er UMULIG at det er et år siden ts var i kontakt med barnevernet og at de nå plutselig snakker om bekymringsmelding, nettopp fordi det skal følges opp innen 3 MÅNEDER. 1
Mamma1 Skrevet 19. mars 2012 #63 Skrevet 19. mars 2012 Er ikke sur, er bare frustrert siden jeg ikke skjønner noe som helt! Ble helt forvirret etter det møtet. Jeg trodde jeg skulle på et møte hvor vi skulle diskutere meg og barnefaren og forholdene rundt det, men hun saksbehandleren begynte og snakke om at jeg måtte få meg advokat hvis jeg skulle ha full omsorg, ja rett og slett begynte hun og snakke om ting som aldri har vært diskutert før! Setter utrolig stor pris på alle hjelpen og meningene jeg får:) Jammen, herregud.. Er du ikke i stand til å fortelle at du ikke er ute etter å ta omsorgen fra faren da? Du kan da ikke sitte stille og høre på at de gjør noe som du ikke vil?
Mooria Skrevet 19. mars 2012 #64 Skrevet 19. mars 2012 Enig. Tror neppe TS har forstått hele situasjonen, eller så unlater hun å fortelle alt. Det spiller forsåvidt ingen rolle, MEN det er UMULIG at det er et år siden ts var i kontakt med barnevernet og at de nå plutselig snakker om bekymringsmelding, nettopp fordi det skal følges opp innen 3 MÅNEDER. Ja, og jeg reagerte spesielt fordi det var barnevernet selv som omtalte dette som en bekymringsmelding. Så da har de jo plikt til å følge den opp deretter? Hvis det faktisk er sånn at de ikke gjør noe før det er gått et helt år, så er dette en ganske alvorlig sak, for jeg tviler på at systemet finner det akseptapelt at de ikke følger rutinene som de er pålagt etter loven. Men, jeg heller nok mer mot at det er noen som har misforstått kraftig et eller annet sted på veien her.. TS virker noe forvirret og aner jo ikke selv hva dette egentlig handler om. Og når vi kun får presentert teorier fra hennes side om hva hun tror saken kanskje går ut på, så tenker jeg at det må være noe mer som ligger til grunn her, som kanskje kunne blitt løst på en grei måte hvis bare TS og barnevernet hadde kommunisert litt bedre med hverandre, og TS hadde satt seg ordentlig inn i hele saken. For jeg synes jo det er veldig merkelig at man bare drar hjem fra et slikt møte og fortsatt ikke har peiling på hva det hele dreier seg om?? Da er det jo normalt å stille spørsmål eller si at man ikke forstår helt, og om nødvendig få saksbehandleren til å forklare på en enkel måte hva problemet egentlig er, før man forlater møtet? Jeg har selv barn, og i en sånn situasjon hadde jeg krevd å få klarhet i hver minste detalj før jeg forlot møtet. Man kan ikke bare gå hjem og lage forskjellige teorier om hva de kanskje kan ha ment.. Men man kan vel be om å få se sakspapirene, der står vel alt sammen svart på hvitt. Jeg tror man har rett til innsyn i dette, men er ikke helt sikker.. Noen som vet hvordan dette fungerer?
Gjest O___o Skrevet 19. mars 2012 #65 Skrevet 19. mars 2012 Ja, og jeg reagerte spesielt fordi det var barnevernet selv som omtalte dette som en bekymringsmelding. Så da har de jo plikt til å følge den opp deretter? Hvis det faktisk er sånn at de ikke gjør noe før det er gått et helt år, så er dette en ganske alvorlig sak, for jeg tviler på at systemet finner det akseptapelt at de ikke følger rutinene som de er pålagt etter loven. Men, jeg heller nok mer mot at det er noen som har misforstått kraftig et eller annet sted på veien her.. TS virker noe forvirret og aner jo ikke selv hva dette egentlig handler om. Og når vi kun får presentert teorier fra hennes side om hva hun tror saken kanskje går ut på, så tenker jeg at det må være noe mer som ligger til grunn her, som kanskje kunne blitt løst på en grei måte hvis bare TS og barnevernet hadde kommunisert litt bedre med hverandre, og TS hadde satt seg ordentlig inn i hele saken. For jeg synes jo det er veldig merkelig at man bare drar hjem fra et slikt møte og fortsatt ikke har peiling på hva det hele dreier seg om?? Da er det jo normalt å stille spørsmål eller si at man ikke forstår helt, og om nødvendig få saksbehandleren til å forklare på en enkel måte hva problemet egentlig er, før man forlater møtet? Jeg har selv barn, og i en sånn situasjon hadde jeg krevd å få klarhet i hver minste detalj før jeg forlot møtet. Man kan ikke bare gå hjem og lage forskjellige teorier om hva de kanskje kan ha ment.. Men man kan vel be om å få se sakspapirene, der står vel alt sammen svart på hvitt. Jeg tror man har rett til innsyn i dette, men er ikke helt sikker.. Noen som vet hvordan dette fungerer? Du har krav til innsyn i egen barnevernsmappe, ja
Loppe Skrevet 20. mars 2012 #66 Skrevet 20. mars 2012 Ville tro at det er barnehagen som har sendt bekymringsmeldingen til barnevernet da de vektlegger pedagogiske ting som barnehagen legger merke til. Dersom det er barnehagen som har sendt meldingen er de pliktig i å informere mor om dette først. Unntaket er hvis meldingen gjelder vold eller seksuelle overgrep. 1
Loppe Skrevet 20. mars 2012 #67 Skrevet 20. mars 2012 Hvis barnevrnet sier du har sendt en bekymringsmwlding, villw jeg bedt om å få se en kopi av denne. Damtalen du tok for 1 år siden vil ikke regnes som en bekymringsmelding. Og til de av derre som kontakter bv for å få hjelpetiltak: barnwvrnet må da gjøre undersøkelser med hjemmebesøk og det hele for å se om dere har rettpå avlastning e.l.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #69 Skrevet 20. mars 2012 Jeg har ikke noe foreldrerett, ingenting! Når jeg skulle skrive under på at sønnen min skulle BO fast hos pappaen sin, skrev jeg egentlig under på at han skulle ha full omsorg, hele hopprennet! Hvorfor har du gitt fra deg barnet ditt? 1
Gjest Cessie Skrevet 20. mars 2012 #70 Skrevet 20. mars 2012 Barnevernet har vel ikke klart å blande sammen to saker her? Det høres nesten sånn ut for meg (og det hadde ikke overrasket meg noe særlig heller...). Gjør som en sier her, be om å få se kopi av bekymringsmeldingen. Dette høres ut som en misforståelse et eller annet sted.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #71 Skrevet 20. mars 2012 Jeg har ikke noe foreldrerett, ingenting! Når jeg skulle skrive under på at sønnen min skulle BO fast hos pappaen sin, skrev jeg egentlig under på at han skulle ha full omsorg, hele hopprennet! "hele hopprennet"... du tar ganske lett på dette, tydeligvis? Skulle tro det var en hamster du ga fra deg, og ikke et barn! 2
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2012 #72 Skrevet 20. mars 2012 Kontaktet du saksbehandleren i dag? Hvordan gikk det?
Gjest O___o Skrevet 21. mars 2012 #73 Skrevet 21. mars 2012 Barnevernet har vel ikke klart å blande sammen to saker her? Det høres nesten sånn ut for meg (og det hadde ikke overrasket meg noe særlig heller...). Gjør som en sier her, be om å få se kopi av bekymringsmeldingen. Dette høres ut som en misforståelse et eller annet sted. De har nok ikke blandet saker, nei. Meldinger registreres i fult navn, med fødselsnummer og nettverk. Så jeg tror vel sannsynligheten er større for at mor/TS kan ha misforstått
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå