AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #21 Skrevet 19. mars 2012 Er ikke sur, er bare frustrert siden jeg ikke skjønner noe som helt! Ble helt forvirret etter det møtet. Jeg trodde jeg skulle på et møte hvor vi skulle diskutere meg og barnefaren og forholdene rundt det, men hun saksbehandleren begynte og snakke om at jeg måtte få meg advokat hvis jeg skulle ha full omsorg, ja rett og slett begynte hun og snakke om ting som aldri har vært diskutert før! Setter utrolig stor pris på alle hjelpen og meningene jeg får:) Kanskje de har kontaktet barnefar og han har sagt et eller annet om deg og så har hele situasjonen blitt misforstått. Ta kontakt med dem fortest mulig og si til dem det du sier til oss nå. At du er forvirret over hva som skjer. Men uansett, hvis ungen din har det bra hos deg så har du ingenting å bekymre deg over.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #22 Skrevet 19. mars 2012 OG? Noen har reagert på hvordan barnet har det hos DEG, det at far er en super far med hovedomsorgen, betyr ikke at mor er det. I denne saken snakker jeg bare for meg selv. Men kan også si at far også har får barnevernet på døren og skal ha følge med hjemme hos han også etter denne "bekymringmeldingen " jeg har sendt
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #23 Skrevet 19. mars 2012 Kanskje de har kontaktet barnefar og han har sagt et eller annet om deg og så har hele situasjonen blitt misforstått. Ta kontakt med dem fortest mulig og si til dem det du sier til oss nå. At du er forvirret over hva som skjer. Men uansett, hvis ungen din har det bra hos deg så har du ingenting å bekymre deg over. Så snart møtet var ferdig ringte jeg barnefaren. Han var like frustrert som meg i denne situasjonen! Han hadde sagt til saksbehandleren at jeg er en god mor, og jeg har sagt akkurat det samme om han! Men vi skal helt klart komme til bunns i dette, for her må det virkelig være en stor missforståelse!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #24 Skrevet 19. mars 2012 Så snart møtet var ferdig ringte jeg barnefaren. Han var like frustrert som meg i denne situasjonen! Han hadde sagt til saksbehandleren at jeg er en god mor, og jeg har sagt akkurat det samme om han! Men vi skal helt klart komme til bunns i dette, for her må det virkelig være en stor missforståelse! Eller noen helt andre har sendt en bekymringsmelding i forbindelse med barnet, og da er barnevernet pliktig til å gjennomføre undersøkelse. Dere kan selvfølgelig ta kontakt og si at dere ikke har ønsket å sende inn noen bekymringsmelding, men den kan altså også ha kommet fra noen andre. 1
Armitage Skrevet 19. mars 2012 #25 Skrevet 19. mars 2012 I denne saken snakker jeg bare for meg selv. Men kan også si at far også har får barnevernet på døren og skal ha følge med hjemme hos han også etter denne "bekymringmeldingen " jeg har sendt Virker ikke som at barnevernet er ute etter å ta deg hvis de også skal på besøk til barnefar også. Så jeg tror du kan slappe av og bare gjøre som du vanligvis gjør. Men når de kommer på besøk så har du jo muligheten til å ta opp problemet med samarbeidet mellom deg og barnefar:) Jeg tror ikke det er snakk om mange besøkene før man blir sjekket ut om alt er i orden.
Gjest grapefrukt Skrevet 19. mars 2012 #26 Skrevet 19. mars 2012 Så snart møtet var ferdig ringte jeg barnefaren. Han var like frustrert som meg i denne situasjonen! Han hadde sagt til saksbehandleren at jeg er en god mor, og jeg har sagt akkurat det samme om han! Men vi skal helt klart komme til bunns i dette, for her må det virkelig være en stor missforståelse! Foreldre som får barnevernet innblandet sier som regel alltid at det er en misforståelse. Det spiller forsåvidt ingen rolle, barnevernet jobber for barnets beste og de vil heldigvis ikke la være å utrede saker bare fordi foreldrene sier at dette er feil. 3
Måndagsbarn Skrevet 19. mars 2012 #27 Skrevet 19. mars 2012 TS skriver jo at det i papirene sto at det er HUN (mor) som har sendt inn bekymringsmelding. Høres ut som de har misforstått. Likevel er det ikke noe negativt i at de vil se an hjemmeforholdene, jeg skulle ønske barnevernet gjorde det hos flere. Hadde det vært "normen" at de gjorde det hos de fleste, hadde folk kanskje ikke blitt så nervøse/oppskjørtet over det. I tillegg hadde BV sikkert avdekket flere saker. Hadde også barn skjønt mer av hvordan BV fungerer hadde de kanskje kunnet hjelpe klassekamerater etc som de så hadde det vanskelig. Der jeg vokste opp visste vi bare at BV "tok fra barn foreldrene", så hun ene jeg kjente som hadde en narkoman mor og aldri hadde rene klær etc, endte opp med å selv bli narkoman og dø av overdose lenge før vi andre var blitt voksne. Trist! Det til side, jeg tror du kan lære barnet ditt mye om BV av dette, at de finnes til og bare vil hjelpe. Skjønner at det er ubehagelig at de trer inn i ditt hjem og liv, men om du ikke har noe å frykte er det ingen skade skjedd:)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #28 Skrevet 19. mars 2012 skriv et brev til barnevers-sjefen tittel klage på saksbehandler i bv med navn så og slik i denne kommune fortell om hvordan du opplevde møtet med saksbehandler og at denne ikke var intressert i å høre på hva du hadde å si , ikke ville se på samværsavtalen, fortell at grunnen til at du tok kontakt med bv er å få hjelp til å få samarbeidet mellom deg og far til å fungere bedre - som ikke har fungert helt som ønsket, og at det ikke var en bekymringsmelding du sendte og at du vil ha en saksdbehandler som hører på deg og det du har å si vær så konkret som du bare kan , og så (følelse)nøytral som du kan jeg har vært vitne i en sak som saksbehandler tok til fylkesmannen for å ta et barn ut av hjemmet, bv-saksbehandleren var av typen som ikke hørte hva foreldrene hadde og si og hørte heller ikke på lærerne - som vitnet om at de ikke kjente igjen det de liksom skulle sagt for det var helt forvridd og tolket til det motsatte av hva de hadde sagt, i saken var bv-sjefen med og da saksbehandler ble utspurt der og ikke kunne gi gode svar , og heller ikke kunne svare sjefen sin, kort fortalt den saksbehandleren jobber ikke i barnevernet lenger lykke til og håper at samarbeidet med far ordner seg
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #29 Skrevet 19. mars 2012 skriv et brev til barnevers-sjefen tittel klage på saksbehandler i bv med navn så og slik i denne kommune fortell om hvordan du opplevde møtet med saksbehandler og at denne ikke var intressert i å høre på hva du hadde å si , ikke ville se på samværsavtalen, fortell at grunnen til at du tok kontakt med bv er å få hjelp til å få samarbeidet mellom deg og far til å fungere bedre - som ikke har fungert helt som ønsket, og at det ikke var en bekymringsmelding du sendte og at du vil ha en saksdbehandler som hører på deg og det du har å si vær så konkret som du bare kan , og så (følelse)nøytral som du kan jeg har vært vitne i en sak som saksbehandler tok til fylkesmannen for å ta et barn ut av hjemmet, bv-saksbehandleren var av typen som ikke hørte hva foreldrene hadde og si og hørte heller ikke på lærerne - som vitnet om at de ikke kjente igjen det de liksom skulle sagt for det var helt forvridd og tolket til det motsatte av hva de hadde sagt, i saken var bv-sjefen med og da saksbehandler ble utspurt der og ikke kunne gi gode svar , og heller ikke kunne svare sjefen sin, kort fortalt den saksbehandleren jobber ikke i barnevernet lenger lykke til og håper at samarbeidet med far ordner seg Ok, tusen tusen takk for varet! Dette skal jeg gjøre, i samsvar med en Advokat, har allerede kastet meg på telefonen og fått snakket med en advokat om dette! Kjenner godt igjen det du forklarer med at alt man forteller til BV blir vridd om og tolket på en helt annen måte enn hva det er som egentlig er blitt sagt!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #30 Skrevet 19. mars 2012 glemte å si at fylkesmannen lurte på hvorfor han og to andre hadde kastet bort to arbeidsdager etter utspørringen av bv-saksbehandler, noe som skjedde etter at alle vitner var hørt, barnet ble ikke flyttet
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #31 Skrevet 19. mars 2012 I det jeg leste i dag på møte, var det jeg som hadde "sendt " bekymringmelding ang faren og og sønnen min sin hverdag! Jeg har selv tatt kontakt med barnevernet. Det har kommet samme brevet til meg. Det er bare en jurdisk formulering, fortalte de meg. Jeg skjønner det er noe å bli nervøs over. Jeg fikk en stor klump i halsen. Ville nesten legge meg å grine, og det var jo jeg som ringte dem! Jeg tok kontakt for å få hjelp til å finne noe avlastning en helg i måneden. Jeg var jo ikke bekymret for barnet mitt, men jeg var bekymret for meg selv. Likevel, for å få hjelp til noe så måtte de laget et sånt brev.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #32 Skrevet 19. mars 2012 Jeg har selv tatt kontakt med barnevernet. Det har kommet samme brevet til meg. Det er bare en jurdisk formulering, fortalte de meg. Jeg skjønner det er noe å bli nervøs over. Jeg fikk en stor klump i halsen. Ville nesten legge meg å grine, og det var jo jeg som ringte dem! Jeg tok kontakt for å få hjelp til å finne noe avlastning en helg i måneden. Jeg var jo ikke bekymret for barnet mitt, men jeg var bekymret for meg selv. Likevel, for å få hjelp til noe så måtte de laget et sånt brev. Ok. Håper det ordnet seg for det på en skikkelig måte Jeg har ihvertfall kontaktet en advokat for og være på den sikre siden :D
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #33 Skrevet 19. mars 2012 Aldri stol på barnevernet. De som jobber der er bare ute etter å ødelegge og splitte familier.
Gjest O___o Skrevet 19. mars 2012 #34 Skrevet 19. mars 2012 Hei. Jeg er en mamma på snart 22 år hvor sønnen min på 4 bor fast hos pappaen sin men er på besøk hos meg fra Fredag til Mandag annen hver uke. For snart 1 år siden var jeg i kontakt med barnevernet for og få hjelp med samarbeidet mellom meg og far siden det ikke har vært så bra. I dag ble jeg innkalt til et møte med barnevernet hvor det stod at jeg som mor hadde sendt inn en bekymringmelding ang sønnen min ( noe jeg ikke har gjort ) som igjen førte til at de forlanger og få komme hjem til meg på oppfølging når sønnen min er hos meg! Det ble også lagt frem at sønnen min ligger litt etter de jevnaldrene barna når det kommer til prat og kommunikasjon, samt det og leke med andre barn ( Noe verken jeg eller far kjenner igjen ) ( Han har bodd fast hos pappaen sin i ca 2 år, omsorgen ble ikke fratatt meg i retten ) Det jeg lurer på nå er om noen av dere vet om barnevernet har lov/kan gå etter meg, komme hjem til meg på observasjon når jeg ikke har den daglige omsorgen, og jeg bare har han i helgene? - Har surfet litt rundt på nettet etter en plass hvor jeg kan snakke med en advokat etc om dette gratis men finner ikke noe, så vet du om noen sider som dette, legg gjerne ved en link som jeg kan undersøke Barneverntjenesten har rett og plikt til å foreta undersøkelse etter Barnevernloven paragraf 4-3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #35 Skrevet 19. mars 2012 Aldri stol på barnevernet. De som jobber der er bare ute etter å ødelegge og splitte familier. Det er jeg så enig i!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #36 Skrevet 19. mars 2012 glemte å si at fylkesmannen lurte på hvorfor han og to andre hadde kastet bort to arbeidsdager etter utspørringen av bv-saksbehandler, noe som skjedde etter at alle vitner var hørt, barnet ble ikke flyttet Dette er bare tullball. Fylkesmannen klager da ikke over slik ting - det er jo jobben hans! Og han klager i alle fall ikke til parter i en sak. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #37 Skrevet 19. mars 2012 Barneverntjenesten har rett og plikt til å foreta undersøkelse etter Barnevernloven paragraf 4-3 Det vet jeg, men synes det er så merkelig, liksom - * barnevernet har fått en " bekymringmelding " fra ( MOR ), som da er meg, så snakker saksbehandleren om at jeg må få meg en advokat ( Hvorfor skal jeg det, hvorfor trenger jeg det? - Barnefar har full omsorg og det hele ) Så skal de komme på hjemmebesøk til meg..
Gjest O___o Skrevet 19. mars 2012 #38 Skrevet 19. mars 2012 Igjen må jeg minne på at far har alene full omsorg for barnet, og han bor fast hjemme hos pappaen sin! Han er hos meg fra Fredag - Mandag! Du har fortsatt foreldrerett over barnet og en utgjør part i saken, selv om du ikke har den daglige omsorgen.
Gjest O___o Skrevet 19. mars 2012 #39 Skrevet 19. mars 2012 Det vet jeg, men synes det er så merkelig, liksom - * barnevernet har fått en " bekymringmelding " fra ( MOR ), som da er meg, så snakker saksbehandleren om at jeg må få meg en advokat ( Hvorfor skal jeg det, hvorfor trenger jeg det? - Barnefar har full omsorg og det hele ) Så skal de komme på hjemmebesøk til meg.. Jeg har vanskelig for å tro at det du skriver medfører riktighet. Meldere blir aldri bedt om å skaffe seg advokater. Barneverntjenesten oppfordrer aldri privat part om å kontakte advokat, med mindre de motsier seg alt samarbeid, eller Barneverntjenesten har sendt sak til Nemnda om en 4-6 plassering, 4-12 plassering eller en 4-24 plassering Dersom Barneverntjenesten mottar en bekymringsmelding - har de rett og plikt til å gjennomføre en undersøkelse innen 3 måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #40 Skrevet 19. mars 2012 Du har fortsatt foreldrerett over barnet og en utgjør part i saken, selv om du ikke har den daglige omsorgen. Jeg har ikke noe foreldrerett, ingenting! Når jeg skulle skrive under på at sønnen min skulle BO fast hos pappaen sin, skrev jeg egentlig under på at han skulle ha full omsorg, hele hopprennet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå