Gå til innhold

Har barnevernet krav til dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev:

Jeg har selv tatt kontakt med barnevernet. Det har kommet samme brevet til meg. Det er bare en jurdisk formulering, fortalte de meg. Jeg skjønner det er noe å bli nervøs over. Jeg fikk en stor klump i halsen. Ville nesten legge meg å grine, og det var jo jeg som ringte dem! Jeg tok kontakt for å få hjelp til å finne noe avlastning en helg i måneden. Jeg var jo ikke bekymret for barnet mitt, men jeg var bekymret for meg selv. Likevel, for å få hjelp til noe så måtte de laget et sånt brev.

Det vet jeg, men synes det er så merkelig, liksom -

* barnevernet har fått en " bekymringmelding " fra ( MOR ), som da er meg,

så snakker saksbehandleren om at jeg må få meg en advokat ( Hvorfor skal jeg det, hvorfor trenger jeg det? - Barnefar har full omsorg og det hele )

Så skal de komme på hjemmebesøk til meg..

De skal på hjemmebesøk til meg, også. Om det er relevant til om jeg ønsker hjelp til å finne avlastning? Nei, det syns jeg, men jeg forstår at de må gjøre det. Det kan være at de kan komme med andre tips som er relevante for oss, samtidig må de jo gjøre en undersøkelse for å kunne bidra. De kaster jo ikke bare ressurser ut til hvem som helst. Jeg eier ingen bekymringer for det. Jeg har ikke tenkt til å finpusse noe hjemme før de kommer.

Etter hva jeg forsto det så var det jo du som hadde kontakt barnevernet?

Videoannonse
Annonse
Gjest O___o
Skrevet

Jeg har ikke noe foreldrerett, ingenting! Når jeg skulle skrive under på at sønnen min skulle BO fast hos pappaen sin, skrev jeg egentlig under på at han skulle ha full omsorg, hele hopprennet!

Du har ikke adoptert bort barnet ditt, så du er fortsatt å regne som part.

Du har krav på minimum 4 timer samvær i måneden med barnet ditt.

Ut i fra hva du skriver, har du omsorgen for barnet/barna annen hver helg /med overnattinger.

Så JA - Barneverntjenesten vil foreta hjemmebesøk hos deg.

Hjemmebesøk er ingenting å bekymre seg for! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at det du skriver medfører riktighet.

Meldere blir aldri bedt om å skaffe seg advokater.

Barneverntjenesten oppfordrer aldri privat part om å kontakte advokat,

med mindre de motsier seg alt samarbeid, eller Barneverntjenesten har sendt sak til Nemnda om en 4-6 plassering, 4-12 plassering eller en 4-24 plassering

Dersom Barneverntjenesten mottar en bekymringsmelding - har de rett og plikt til å gjennomføre en undersøkelse innen 3 måneder.

De ba meg ta kontakt med en advokat, og det har jeg gjort! Har diskutert dette frem og tilbake med folk, og man tror det handler om en missforståelse om at jeg et ute etter den fulle omsorgen for barnet

Gjest O___o
Skrevet

Jeg skrev:

De skal på hjemmebesøk til meg, også. Om det er relevant til om jeg ønsker hjelp til å finne avlastning? Nei, det syns jeg, men jeg forstår at de må gjøre det. Det kan være at de kan komme med andre tips som er relevante for oss, samtidig må de jo gjøre en undersøkelse for å kunne bidra. De kaster jo ikke bare ressurser ut til hvem som helst. Jeg eier ingen bekymringer for det. Jeg har ikke tenkt til å finpusse noe hjemme før de kommer.

Etter hva jeg forsto det så var det jo du som hadde kontakt barnevernet?

For at Barneverntjenesten skal støtte familien med hjelpetiltak etter BVL p 4-4,

foreligger det som regel alltid en undersøkelse etter BVL p 4-3 først :)

Hjemmebesøk er viktig for å få et bilde av hvordan barnets bo- og livssituasjon faktisk er.

Jeg synes ikke du skal bekymre deg! :)

AnonymBruker
Skrevet

For at Barneverntjenesten skal støtte familien med hjelpetiltak etter BVL p 4-4,

foreligger det som regel alltid en undersøkelse etter BVL p 4-3 først :)

Hjemmebesøk er viktig for å få et bilde av hvordan barnets bo- og livssituasjon faktisk er.

Jeg synes ikke du skal bekymre deg! :)

Jeg er ikke TS, altså. Bare så det er sagt. Jeg skrev det øverste, men ikke det nederste.

Jeg bekymrer meg ikke for hjemmebesøket, som det står i innlegget.

Gjest O___o
Skrevet

De ba meg ta kontakt med en advokat, og det har jeg gjort! Har diskutert dette frem og tilbake med folk, og man tror det handler om en missforståelse om at jeg et ute etter den fulle omsorgen for barnet

For meg virker det som at det beste for dere alle ville være om

du og barnets far sammen dro på et møte med Barneverntjenesten.

På den måten slipper dere "via-via-via"-kommunikasjon

Og unngår dere unødvendige konflikter :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg. Ta kontakt med barnevernet og få klarhet i denne misforståelsen da, det hjelper jo ikke å sitte å skrive om det her!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I morgen skal jeg ringe saksbehandleren og spørre om dette var en stor misforståelse! Trur jeg dro på møte og trodde vi skulle snakke om forholdene mellom meg og far, og saksbehandleren trodde det var snakk om at jeg ville ha full omsorg!.

Har snakket med en venn om samtalen og hva som ble sagt, og det kom mange spørsmål fra saksbehandleren om - Hvor ser du for deg du er i fremtiden? - Hvor skal du bo? - Du må få deg advokat osv.. Tror det er en misforståelse!!

Gjest O___o
Skrevet

I morgen skal jeg ringe saksbehandleren og spørre om dette var en stor misforståelse! Trur jeg dro på møte og trodde vi skulle snakke om forholdene mellom meg og far, og saksbehandleren trodde det var snakk om at jeg ville ha full omsorg!.

Har snakket med en venn om samtalen og hva som ble sagt, og det kom mange spørsmål fra saksbehandleren om - Hvor ser du for deg du er i fremtiden? - Hvor skal du bo? - Du må få deg advokat osv.. Tror det er en misforståelse!!

Det er nok vanskelig for både meg og venninen din å sitte å gjøre opp oss noen form for mening av innholdet i en samtale vi ikke har vært vitne til og hvor bare en side er lagt fram.

Men lykke til! :) Håper det ordner seg for dere :)

AnonymBruker
Skrevet

Er du TS?

Fikk du ikke brevet til innkalling i dag? Var det møte i dag, og i såfall hvis det var det - hvorfor nevner du ikke ett ord om det i startsinnlegget? Hva mener du med at du tror du dro på møte - du vet vel om du dro på møte eller ikke?

Jeg klarer ikke helt å kjøpe hva du sier. Barnevernet tar ikke i samværssaker med ildtang, en gang. Jeg kan ikke helt se hvorfor de skal ha sendt ut en bekymringsmelding hvis det handler om at de tror du skal ha full omsorg? Hva er relevansen med det?

Skrevet

Jeg synes også hele denne saken høres helt merkelig ut.. Veldig mange ting som ikke stemmer, og det som blir beskrevet her har jo ingen sammenheng med barnevernets rutiner og måter å jobbe på..

• Liker 2
Gjest Mamma
Skrevet

TS: Du skriver at du har barnet ditt kun annenhverhelg...og så har du bedt om avlastning ? Mulig det er grunnen til at BV stusser litt ...

Jeg kritiserer ikke valget ditt om omsorgsfordelingen altså.

• Liker 2
Skrevet

TS: Du skriver at du har barnet ditt kun annenhverhelg...og så har du bedt om avlastning ? Mulig det er grunnen til at BV stusser litt ...

Jeg reagerte også litt på det, men tenkte at jeg sikkert må ha lest feil eller noe. Det går jo ikke an å be om avlastning når man har barnet sitt annenhver helg, da sitter man jo igjen med EN helg i måneden. Det er da ingen som frivillig ønsker å ha så lite tid med barnet sitt, håper jeg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hun har bedt barnevernet om hjelp til et bedre samarbeid med barnefar. Det er en annen person som har bedt om avlastning.

AnonymBruker
Skrevet

Er du TS?

Fikk du ikke brevet til innkalling i dag? Var det møte i dag, og i såfall hvis det var det - hvorfor nevner du ikke ett ord om det i startsinnlegget? Hva mener du med at du tror du dro på møte - du vet vel om du dro på møte eller ikke?

Jeg klarer ikke helt å kjøpe hva du sier. Barnevernet tar ikke i samværssaker med ildtang, en gang. Jeg kan ikke helt se hvorfor de skal ha sendt ut en bekymringsmelding hvis det handler om at de tror du skal ha full omsorg? Hva er relevansen med det?

Jeg var hos barnevernet og snakket med de om forholdene mellom meg og barnefar, jeg gikk til de siden jeg har god kontakt med akkurat denne saksbehandlere, vi snakket om tykt og tynt om forholde mellom oss, og hvordan det gikk med sønnen vår generelt! ( For ca 1 år siden )

For noen dager siden fikk jeg brev fra barnevernstjenesten ang, det møtet jeg var på for en ca 1 år siden og at jeg skulle komme 19.03.12 ( I dag ) på nytt møte, og siden vi diskuterte forholdet mellom meg og barnefar på sist møte, trodde jeg dette møtet skulle omhandle akkurat det samme, så jeg tok med meg de papirene jeg hadde og kjørte ned til barnevernet! Når jeg kom dit, snakket jeg først om samværkontrakten men den ble først skjøvet bort til noe helt annet! Plutselig begynte hun og snakke om at jeg ( MOR ) hadde sendt en bekymringmelding og at det var derfor jeg var der for at jeg skulle fortelle om akkurat det. Jeg skjønte snart ingenting siden jeg ikke hadde sendt noen bekymringmelding, men som det ble snakk om hær inne tidligere kan det være at barnevernet for 1 år siden oppfattet det som om jeg var bekymret. Saksbehandleren begynte og snakke om barnefar, sønnen min, barnehagen og det hele! Hun begynte og snakke om at jeg måtte skaffe meg en advokat, hun begynte og snakke om hvordan jeg så for meg fremtiden, og om hvis jeg skulle flytte hvordan det ble med sønnen min! Når jeg kom hjem etter møtet var jeg veldig forvirret og skjønte ingenting, etter en prat med moren min og venninner virker det for oss som om at saksbehandleren antok at siden jeg hadde sendt bekymringmelding var jeg ute etter full omsorg får sønnen vår, Noe som ikke er tilfellet! Håper du skjønner hva jeg mener? - Det er ikke bare bare og forklare!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte også litt på det, men tenkte at jeg sikkert må ha lest feil eller noe. Det går jo ikke an å be om avlastning når man har barnet sitt annenhver helg, da sitter man jo igjen med EN helg i måneden. Det er da ingen som frivillig ønsker å ha så lite tid med barnet sitt, håper jeg?

Nei det er ikke meg, er en annen som skrev tidligere her :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bedt om avlastning. Jeg er alenemor med et barn som har pleiebehov. Jeg er helt alene om omsorgen for barnet!

Og, for orden skyld: JEG ER IKKE TS!

Gjest O___o
Skrevet

Jeg var hos barnevernet og snakket med de om forholdene mellom meg og barnefar, jeg gikk til de siden jeg har god kontakt med akkurat denne saksbehandlere, vi snakket om tykt og tynt om forholde mellom oss, og hvordan det gikk med sønnen vår generelt! ( For ca 1 år siden )

For noen dager siden fikk jeg brev fra barnevernstjenesten ang, det møtet jeg var på for en ca 1 år siden og at jeg skulle komme 19.03.12 ( I dag ) på nytt møte, og siden vi diskuterte forholdet mellom meg og barnefar på sist møte, trodde jeg dette møtet skulle omhandle akkurat det samme, så jeg tok med meg de papirene jeg hadde og kjørte ned til barnevernet! Når jeg kom dit, snakket jeg først om samværkontrakten men den ble først skjøvet bort til noe helt annet! Plutselig begynte hun og snakke om at jeg ( MOR ) hadde sendt en bekymringmelding og at det var derfor jeg var der for at jeg skulle fortelle om akkurat det. Jeg skjønte snart ingenting siden jeg ikke hadde sendt noen bekymringmelding, men som det ble snakk om hær inne tidligere kan det være at barnevernet for 1 år siden oppfattet det som om jeg var bekymret. Saksbehandleren begynte og snakke om barnefar, sønnen min, barnehagen og det hele! Hun begynte og snakke om at jeg måtte skaffe meg en advokat, hun begynte og snakke om hvordan jeg så for meg fremtiden, og om hvis jeg skulle flytte hvordan det ble med sønnen min! Når jeg kom hjem etter møtet var jeg veldig forvirret og skjønte ingenting, etter en prat med moren min og venninner virker det for oss som om at saksbehandleren antok at siden jeg hadde sendt bekymringmelding var jeg ute etter full omsorg får sønnen vår, Noe som ikke er tilfellet! Håper du skjønner hva jeg mener? - Det er ikke bare bare og forklare!

Her var det mye som ikke hang på greip.

Ring saksbehandleren din i morgen du, eller avtal et møte på barneverntjenestens kontor.

Og få ting skriftlig :)

Skrevet

Jeg har bedt om avlastning. Jeg er alenemor med et barn som har pleiebehov. Jeg er helt alene om omsorgen for barnet!

Og, for orden skyld: JEG ER IKKE TS!

Beklager, trodde det var TS som ville ha avlastning så da var det bare jeg som leste feil:)

..og, for ordens skyld, det er ingenting galt i be om avlastning, og i din situasjon er det selvsagt på sin plass at du får det. Lykke til! :-)

Skrevet

Så det var altså ting du har sagt for et år siden som ble definert som en "bekymringsmelding"?

Jeg får ikke det til å stemme helt, for alle bekymringsmeldinger SKAL jo følges opp innen 3 måneder. Så da er det jo veldig rart at du ikke har fått brev tidligere med innkallelse til møte.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...