Gå til innhold

Noen som har fullført 3(eller fler) svangerskap uten å miste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to barn fra før, er nå gravid igjen. Leser at de fleste opplever sa/ma minst en gang iløpet av sin "pøver-karriere", så jeg lurer på om det stemmer for de fleste? Har aldri mistet før så nå er det nesten som jeg forventer at det skal skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modig mor

Jeg kjenner flere som har tre barn og aldri har mistet.

For øvrig har jeg hørt at 70 % av alle kvinner som får barn, opplever å miste en eller flere ganger. Det vil i så fall si at 30 % slipper det, så du har gode muligheter for å være blant de heldige. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn fra før, er nå gravid igjen. Leser at de fleste opplever sa/ma minst en gang iløpet av sin "pøver-karriere", så jeg lurer på om det stemmer for de fleste? Har aldri mistet før så nå er det nesten som jeg forventer at det skal skje.

Jeg tror dette med at "alle" har en SA gjelder tidlige SA, før man i det hele tatt visste man var gravid. Nå som testene er noe folk bruker til frokost, lunsj og middag. Det SER gjerne ut til at mange fler enn før mister, men jeg tror man bare oppdager evt. svangerskap mye tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette med at "alle" har en SA gjelder tidlige SA, før man i det hele tatt visste man var gravid. Nå som testene er noe folk bruker til frokost, lunsj og middag. Det SER gjerne ut til at mange fler enn før mister, men jeg tror man bare oppdager evt. svangerskap mye tidligere.

Ja det kan godt hende er sant. Jeg testet positivt idag (ca3+4) så det er jo ganske så tidlig. Det var ikke helt planlagt, men nå ha jeg blitt kjempe redd for at det skal gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke fullført tre svangerskap, men er 30 uker på vei med nummer tre. Har ikke mistet enn så lenge, og håper og tror det går fint. Legger til at jeg er 28 år. Vet ikke om det har noe å si. Min mor fikk også nummer tre i en alder av 28 år, og har aldri mistet. Kjenner flere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall i "min beste alder" når det gjelder å få barn. Men man kan jo selvfølgelig miste uansett.

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma har seks barn og aldri mistet (sier hun hvertfall). Svigerinnen min har mistet en gang og venter nå nummer tre. Tror det er veldig individuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har tre barn og aldri har mistet.

For øvrig har jeg hørt at 70 % av alle kvinner som får barn, opplever å miste en eller flere ganger. Det vil i så fall si at 30 % slipper det, så du har gode muligheter for å være blant de heldige. Lykke til!

70% ???? det var ikke oppløftende lesning for en som er i uke 6 :sjenert: Får jo bare tenke positivt å satse på at alt går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster har gått igjennom tre uten å miste noen.

Jeg gravid med første, men ikke mistet.

Mor har gått igjennom to, mistet en.

Bestemor har gått igjennom fire, mistet ingen...

Så, det er jo veldig inviduelt og helt ann på om alt gikk bra med celledelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

70% ???? det var ikke oppløftende lesning for en som er i uke 6 :sjenert: Får jo bare tenke positivt å satse på at alt går fint.

De 70 % er altså andelen kvinner som *en eller annen gang i sin reproduksjonskarriere* opplever å miste. Sannsynligheten for at et gitt svangerskap skal ende med en frisk baby, er selvfølgelig mye større enn 30 %. Det finnes tabeller for sånt, men det mest sannsynlige er at du holder et nyfødt barn i armene om en 7-8 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70% ???? det var ikke oppløftende lesning for en som er i uke 6 :sjenert: Får jo bare tenke positivt å satse på at alt går fint.

Men samtidig så er det noe sånt som at 95 % av de som har normale hjerteslag får et levedyktig barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall i "min beste alder" når det gjelder å få barn. Men man kan jo selvfølgelig miste uansett.

TS.

Min beste venninne er 24 år og har mistet 3 ganger: Missed Abortions..hun og mannen er sønderknuste og begge er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også gravid med min tredje og har ikke mistet før så jeg er også litt redd. Krysser for at dt går bra :) Lykke til, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid med min tredje og har ikke mistet før så jeg er også litt redd. Krysser for at dt går bra :) Lykke til, klem

Jeg forvneter nesten at det skjer. Men vi får bare vente å se hva som skjer. Litt skummel tanke å kanskje få tre barn, hehe. Lykke til med deg også, klem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...