Gå til innhold

Er pensjon viktig for ungdom?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

http://www.lo-aktuelt.no/

Den nye pensjonreformen vii i første rekke ramme dem som er født etter 1964.

Jeg er heldigvis født noen år før og vil ikke tape så mye + at vi har en god pensjonsordning på jobben.

Det er ungdommmen som engasjere seg nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på pensjon enda. Sambo maser på meg om det, og jeg har fulgt med litt på de siste dagenes diskusjoner i media.

Når jeg får meg en fast jobb får jeg vel ordne meg en pensjonsforsikring/spareordning.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som vanlig er det krisemaksimering og skrekkpropaganda ute og går.

Jeg hverken er, eller kommer til å bli medlem av LO eller noen annen "Arbeidstakerorganisasjon". Om noen år viser nok alt seg å være helt ok...slik de fleste tiltak og endringer blir. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ungdommen tenker ikke så mye på pensjonen sin uansett hvilke situasjon de er i. De tror det ordner seg.

Slik var jeg selv også, men man blir eldre og skjønner at det ikke ordner seg uten at man gjør noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung, og tenker på min fremtidige økonomiske situasjon. Ikke vet jeg hva jeg skal bli, så noe antydning til kommende pensjon har jeg ikke den fjerneste anelse om....

MEN min regel er å sette til side noe penger hele livet, så jeg tror nok ikke det blir så verst når jeg blir gammel, hvis jeg holder meg til den regelen...... ;)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tro det eller ei; ung som jeg er(30++), så forventer jeg faktisk ikke at staten ordner opp for meg. Man får ordne for seg selv...Min mor som har hatt lavløntsyrke i alle år har klart å spare opp flere hundre tusener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de unge kommer i etableringsfasen så har de færreste noe å sette på bok til fremtidige pensjoner.

Enig. Nå har jeg nok med å spare i BSU så jeg kan kjøpe meg leilighet. Forøvrig ser de nye pensjonsrettighetene skikkelig dårlige ut, 70 % av kvinnene vil tape på de økonomisk, mot 40 % av mennene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Som vanlig er det krisemaksimering og skrekkpropaganda ute og går.

Jeg hverken er, eller kommer til å bli medlem av LO eller noen annen "Arbeidstakerorganisasjon". Om noen år viser nok alt seg å være helt ok...slik de fleste tiltak og endringer blir. :P

Jeg er nesten sikker på at du ikke gidder å stemme ved valg heller.

Kan hende du har rett, men det tror ikke jeg. Jeg mener at du med denne måten å tenke på utviser tre ting:

1. Motstand av demokrati.

2. Synes det er greit å snylte på andre.

3. Lar andre styre din hverdag uten at du gidder å engasjere deg.

For det første vil du, så lenge du er i arbeidslivet motta goder som andre har kjempet for og ikke minst betalt kontigent for å få lov å delta i.

Ved å ikke ønske å delta i demokratiske prosesser, så er du med på å undergrave demokratiet og styrke den delen av samfunnet som ønsker å styre uten innblanding fra "vanlige" folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er nesten sikker på at du ikke gidder å stemme ved valg heller.

Kan hende du har rett, men det tror ikke jeg. Jeg mener at du med denne måten å tenke på utviser tre ting:

1. Motstand av demokrati.

2. Synes det er greit å snylte på andre.

3. Lar andre styre din hverdag uten at du gidder å engasjere deg.

For det første vil du, så lenge du er i arbeidslivet motta goder som andre har kjempet for og ikke minst betalt kontigent for å få lov å delta i.

Ved å ikke ønske å delta i demokratiske prosesser, så er du med på å undergrave demokratiet og styrke den delen av samfunnet som ønsker å styre uten innblanding fra "vanlige" folk.

Svar:

1. Jeg er ikke imot at man har meninger; men da må de være reelle. Ikke opphausing, krisemaksismering..

Det er som regel slik at ting går seg til. Og jeg har faktisk tro på at de som kommer med slike forslag har tenkt nøye gjennom konsekvensene. Man kan uansett ikke tilfredsstille alle. "Vanlige folk" hva er det?? Slike som aldri har giddet å gjøre et dugg på skolen, som kritisrer alle uten selv å komme med løsninger...arbeidsfolka på gølvet?? Jeg har jobbet sammen med slike i flere år jeg, og jeg har ikke respekt for de.

2. Snylte på andre???? Jeg HAR vært medlem i en arbeidstakerrog. og betalt inn min kontigent før. Hva fikk jeg ut av det????

3. Jeg er så vidt jeg vet den eneste her jeg bor som har egne menigner!

Og jeg sier ifra ja!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall helt på trynet at det for kvinner skal lønne seg å være hjemme mht pensjonen om man tjener mindre enn 256.000 i året....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Det er ihvertfall helt på trynet at det for kvinner skal lønne seg å være hjemme mht pensjonen om man tjener mindre enn 256.000 i året....

Det er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...