Gå til innhold

Trening og pulsklokke - hjelp !


blondie90

Anbefalte innlegg

Hei !

Har akkurat kjøpt meg pulsklokke og skal begynne å trene. Så lurer jeg på hvor nøyaktig man kan regne med kaloritelleren på klokka.

Noen som vet ?

Noen som vet hvor mange kalorier man må forbrenne ved trening for å få resultater (vekttap)?

Har et ganske så sunt kosthold til vanlig. Spiser vanligvis knekkebrød til frokost, knekkebrød og frukt til lunsj, og kylling/fisk/kjøtt med grov ris/pasta + salat/gr.saker til middag.

Håper noen der ute kan hjelpe meg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å vite hvor nøyaktig den er for det jo en del den ikke har med i tellingen sin, en kaloriteller på pulsklokke skal bare være en pekepinn.

Hvor aktiv er du ellers da?

Å fokusere på kaloritelling ved trening er egentlig unødvendig og bør ikke være fokuset for hver treningsøkt.

Har du noen planer om hva slags trening du vil begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite hvor nøyaktig den er for det jo en del den ikke har med i tellingen sin, en kaloriteller på pulsklokke skal bare være en pekepinn.

Hvor aktiv er du ellers da?

Å fokusere på kaloritelling ved trening er egentlig unødvendig og bør ikke være fokuset for hver treningsøkt.

Har du noen planer om hva slags trening du vil begynne med?

Bruker å gå tur på en time hver dag :) når det begynner å bli bar bakke har jeg lyst til å jogge/intervall trening for det er noe jeg synes er gøy.

Men lurer på hvor mye jeg må trene før å gå i kaloriunderskudd om dagen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man nesten vite kaloriintaket ditt og hvor aktiv du er utenom treningen. du kan lette finne ut av dette ved å bruke en bmr-kalkulator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...