Gå til innhold

Jogging og støttebandasje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har igjen begynt å jogge for noen uker siden. Jeg trener styrke noen ganger i uka, men jeg er overvektig, og er derfor redd for å få kneskader. Noen ganger når jeg jogger kjenner jeg at det gjør litt vondt i knærne. Jeg jogger ikke på asfalt, kun i lysløypa ute. Før styrketrening jogger jeg 10-15 min på tredemølle i oppoverbakke. Jeg har gode joggesko som er fulldempet.

Vil støttebandasje hjelpe og avlaste knærne? Bør jeg begynne å bruke det for å forebygge skader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har igjen begynt å jogge for noen uker siden. Jeg trener styrke noen ganger i uka, men jeg er overvektig, og er derfor redd for å få kneskader. Noen ganger når jeg jogger kjenner jeg at det gjør litt vondt i knærne. Jeg jogger ikke på asfalt, kun i lysløypa ute. Før styrketrening jogger jeg 10-15 min på tredemølle i oppoverbakke. Jeg har gode joggesko som er fulldempet.

Vil støttebandasje hjelpe og avlaste knærne? Bør jeg begynne å bruke det for å forebygge skader?

Nei! Du skal aldri bruke støtter for å kunne holde på lenger dersom du driver noe du får vondt av.

Alle øvelser du skal gjøre bør du gjøre uten støtter eller reimer.

Nå sier du ikke hvor tung du er, men har du bmi over 30 bør du kanskje vurdere annen utholdenhetstrening enn løping. Ski, sykkel, roing, høy-rep-høy-intensitets utholdende styrketrening, kroppsvektøvelser med høy intensitet eller jogging i motbakke.

Løpeteknikk er også en viktig faktor. Du vil ikke lande på hælene dine uansett hvor dempet sko du har. Da må knoklene og leddene dine ta unna hele støtet. Det er de ikke laget for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...