Gå til innhold

Treningsopplegg


dådyr

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene igjen for to uker siden etter å ha vært skadet over lengre tid etter en jobbulykke. Jeg har litt underhudsfett jeg ønsker å bli kvitt, men det blir ikke noe problem tror jeg da jeg alltid har likt å løpe. Det jeg nå gjør er at tar en proteinshake om morgenen og jogger til trening med sekk på ryggen, det er ca 5 km til. Trener eksempelvis bryst/mage, skuldre/mage, armer/mage etc... Etter endt økt tar jeg en ny protein shake og går hjem igjen. Da spiser jeg enten en salat, eller noen knekkebrød med makrell eller omelett. Middag består ofte av kylling eller fisk med mye grønt til. På kvelden en kopp te og to knekkebrød. Spiser bevisst ikke etter syv halv åtte. Har fire-fem slike økter for uken. Kan det bli resultater av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å trene igjen for to uker siden etter å ha vært skadet over lengre tid etter en jobbulykke. Jeg har litt underhudsfett jeg ønsker å bli kvitt, men det blir ikke noe problem tror jeg da jeg alltid har likt å løpe. Det jeg nå gjør er at tar en proteinshake om morgenen og jogger til trening med sekk på ryggen, det er ca 5 km til. Trener eksempelvis bryst/mage, skuldre/mage, armer/mage etc... Etter endt økt tar jeg en ny protein shake og går hjem igjen. Da spiser jeg enten en salat, eller noen knekkebrød med makrell eller omelett. Middag består ofte av kylling eller fisk med mye grønt til. På kvelden en kopp te og to knekkebrød. Spiser bevisst ikke etter syv halv åtte. Har fire-fem slike økter for uken. Kan det bli resultater av dette?

Høres jo veldig bra ut, men det er ikke noe poeng i seg selv å la være å spise på kvelden.

Rent bortsett fra dersom du spiser rett før du skal sove. Å ha masse ufordøyd mat i magen når du skal sove er ikke greit. Da blir det enten vanskelig å sove, eller maten blir ikke ordentlig fordøyd.

Innlegget ditt var veldig rotete så jeg vil gjerne oppsummere det.

Du løper 5km hver vei til trening, hver arbeidsdag.

På trening trener du vekter?

Så går du 5km hjem igjen?

Løpe 5km i et tempo som ikke dreper de i ok form tar ca 30minutter.

Trening av vekter tar sjelden mer en 40-60 minutter. La oss si 40 her.

Gå 5 km tar minst 1 time dersom du går veldig fort. Så la oss si 1t 15m.

Altså du bruker 2t 25 min per dag på å trene og du spiser 2 proteinshaker for den aktiviteten.

Noe sier meg at du kommer til å komme i et bra energiunderskudd.

Jeg ville fått i meg karbohydrater etter løpingen slik at kvaliteten på styrketreningen ikke forringes.

Stemmer dette så vil du helt sikkert se resultater, men det tar litt lengre enn én uke.

Pass deg for overtrening. Med 12t trening i uken er du oppe i en mengde som ligner mosjonister på høyere nivå. Tåler kroppen din dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig bra ut, men det er ikke noe poeng i seg selv å la være å spise på kvelden.

Rent bortsett fra dersom du spiser rett før du skal sove. Å ha masse ufordøyd mat i magen når du skal sove er ikke greit. Da blir det enten vanskelig å sove, eller maten blir ikke ordentlig fordøyd.

Innlegget ditt var veldig rotete så jeg vil gjerne oppsummere det.

Du løper 5km hver vei til trening, hver arbeidsdag.

På trening trener du vekter?

Så går du 5km hjem igjen?

Løpe 5km i et tempo som ikke dreper de i ok form tar ca 30minutter.

Trening av vekter tar sjelden mer en 40-60 minutter. La oss si 40 her.

Gå 5 km tar minst 1 time dersom du går veldig fort. Så la oss si 1t 15m.

Altså du bruker 2t 25 min per dag på å trene og du spiser 2 proteinshaker for den aktiviteten.

Noe sier meg at du kommer til å komme i et bra energiunderskudd.

Jeg ville fått i meg karbohydrater etter løpingen slik at kvaliteten på styrketreningen ikke forringes.

Stemmer dette så vil du helt sikkert se resultater, men det tar litt lengre enn én uke.

Pass deg for overtrening. Med 12t trening i uken er du oppe i en mengde som ligner mosjonister på høyere nivå. Tåler kroppen din dette?

Dette stemmer helt. Det er omtrent det opplegget du skriver. Joda, regner med at den tåler det. Prøver meg litt frem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...