AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #21 Skrevet 15. mars 2012 Selvfølgelig spiller hudfargen en rolle. Er så lei av alle disse sjalu kvinnfolkene som skal henge seg opp i hva menn tenner på eller ikke. Jeg liker brun hud. Ikke lys. Noen liker sikkert blek men det er ingen tvil om at litt farge på huden er universelt mer attraktivt.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #22 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er en bleking, og jeg føler meg stort sett flott. Hvorfor skulle jeg ikke det? Anne Hathaway Liv Tyler Rose McGowan Vakre kvinner! Vær sin smak, du om det. Jeg syns ikke sånn hud er fin. Den blir så "skjell-aktig" og gir meg lyst til å trekke linjer til fiskeskinn. Spesielt hun i det nederste bilde. Ikke pent.
Anglofil Skrevet 15. mars 2012 #23 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er blond med blå øyne, og jeg har veldig lys hud. Jeg har dog ikke like lys hud som jeg har sett rødhårete har, jeg kan få en veldig fin brunfarge om sommeren. Men jeg bruker ikke brunkrem eller lignende, så jeg er alltid veldig lys, unntaket er om sommeren. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #24 Skrevet 15. mars 2012 så rart... I irak å midtøsten generelt elsker de hvite damer, kritthvite damer er greia.. husker det var ei vakker brun jente, og en mindre pen jente som gikk sammen de var søsken, hun mindre pene var veldig blek, mens hun pene var brun, alle gikk etter hun hvite, så sa jeg til min irakiske venn at jeg synes hun brune er mye penere, han sa ja men hun er brun, hun er ikke hvit. jaja folk er så forskjellige. Fordi de gjerne blir for mørke der. Fargen som er fin er oliven. Alt det andre blir ekstremvarianter av fargene. Ikke pent.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #25 Skrevet 15. mars 2012 Selvfølgelig spiller hudfargen en rolle. Er så lei av alle disse sjalu kvinnfolkene som skal henge seg opp i hva menn tenner på eller ikke. Jeg liker brun hud. Ikke lys. Noen liker sikkert blek men det er ingen tvil om at litt farge på huden er universelt mer attraktivt. Sjalu? Hva i alle dager, hvis man er så sjalu så kan det vel fort fikses med solarium og brunkrem. Det er faktisk mange som foretrekker å være lyse i huden og syns det er vakrest, siden det er helt naturlig. Og det er naturlig å få litt farge på sommeren, men solarium, brunkrem og solpudder er vel ikke naturlig det. 5
mammamora90 Skrevet 15. mars 2012 #26 Skrevet 15. mars 2012 Selvfølgelig spiller hudfargen en rolle. Er så lei av alle disse sjalu kvinnfolkene som skal henge seg opp i hva menn tenner på eller ikke. Jeg liker brun hud. Ikke lys. Noen liker sikkert blek men det er ingen tvil om at litt farge på huden er universelt mer attraktivt. Man er vel ikke sjalu, at DU liker brun hud bedre er ok, men det er ikke alle som liker det best. De fleste driter vel lang f i om en jente har prosenelshud eller solbrun hud så lenge de syns hun er pen. Akuratt det samme med mannfolk, er sikkert mange jenter/kvinner som er overbevist om at litt farge er universielt penere på menn også, men ikke alle, jeg har sett mange pene bleke menn, så hudfarge betyr veldig veldig lite.. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #28 Skrevet 15. mars 2012 Sophia Bush er alltid naturlig lys og hun kler deg kjempegodt! Nicole Kidman er vakker med den lyse huden sin. Min lenke Jeg har en slik hud som Rachel Mcadams har og jeg elsker det! Her fant jeg også en side med bleke kjendiser, se så vakre; Bleke kjendiser 5
Gjest Raindrops Skrevet 16. mars 2012 #29 Skrevet 16. mars 2012 Selvfølgelig spiller hudfargen en rolle. Er så lei av alle disse sjalu kvinnfolkene som skal henge seg opp i hva menn tenner på eller ikke. Jeg liker brun hud. Ikke lys. Noen liker sikkert blek men det er ingen tvil om at litt farge på huden er universelt mer attraktivt. Sjalu på hva da? Hvis jeg hadde hatt lyst til å være brun så hadde jeg ikke hatt noe problem med å få det til. Grunnen til at brunfarge blir sett på som attraktivt nå har ingenting med at det objektivt sett er penere. Det er bare fordi det er vanskeligere å oppnå. Før så var det mer attraktivt å være blek, siden det viste at man var så rik at man ikke trengte å arbeide ute. Solbrun hud var et tegn på at du var av lav sosial status. Nå er brunfarge mer attraktivt siden vi generelt sett oppholder oss mer innendørs, og de mange må bruke mye tid og penger på å oppnå fargen de ønsker seg. Jeg synes ikke hudfarge avgjør om et menneske er vakkert eller ikke, og har vanskeligheter med å sette meg inn i en slik tankegang. 4
Gjest Eurodice Skrevet 16. mars 2012 #30 Skrevet 16. mars 2012 Hvorfor ligger denne tråden under seksualitet? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #31 Skrevet 16. mars 2012 Hvorfor ligger denne tråden under seksualitet? Sikkert fordi det er snakk om hva en tenner på. 1
CCL Skrevet 16. mars 2012 #32 Skrevet 16. mars 2012 Sjeldent jeg ser noen som bruker solarium, selvbruning, solpudder og diverse for å bli brun. Det virker hvertfall ikke som om de prøver å bli brune, for de er oransje alle sammen. Vi kaller dem for oompa-loompaer Brun og blid / Kreft og blid 5
mammamora90 Skrevet 16. mars 2012 #33 Skrevet 16. mars 2012 Sjalu på hva da? Hvis jeg hadde hatt lyst til å være brun så hadde jeg ikke hatt noe problem med å få det til. Grunnen til at brunfarge blir sett på som attraktivt nå har ingenting med at det objektivt sett er penere. Det er bare fordi det er vanskeligere å oppnå. Før så var det mer attraktivt å være blek, siden det viste at man var så rik at man ikke trengte å arbeide ute. Solbrun hud var et tegn på at du var av lav sosial status. Nå er brunfarge mer attraktivt siden vi generelt sett oppholder oss mer innendørs, og de mange må bruke mye tid og penger på å oppnå fargen de ønsker seg. Jeg synes ikke hudfarge avgjør om et menneske er vakkert eller ikke, og har vanskeligheter med å sette meg inn i en slik tankegang. Jepp, det har jeg også hørt, tror også det har mye med sosial status å gjør på hva av slike ¨mote¨ ting som blir sett på attraktivt. Før den industrielle revolusjonen var det blek hud som var tingen, det hadde med sosial status å gjøre som du sier. Etter hvert som industriene kom til ble det mer attraktivt å være solbrun, fordi det viste at man hadde tid til å være utendørs og PENGER til å reise utenlands. Men jeg tror den trenden er litt i ferd med å forsvinne, tror det blir mer fokus på å se SUNN ut enn å være brunest mulig og utsette seg selv for økt rissiko for hudkreft, tidlig aldring, pigmentflekker osv, dessuten så er det jo ikke lenger like vanskelig å bli brun, å reise utenlands er betydelig mye billigere nå, ellers så har man solarium eller diverse selvbruning, det viser ikke lenger noen betydelig sosial status. 2
Gjest Raindrops Skrevet 16. mars 2012 #34 Skrevet 16. mars 2012 Men jeg tror den trenden er litt i ferd med å forsvinne, tror det blir mer fokus på å se SUNN ut enn å være brunest mulig og utsette seg selv for økt rissiko for hudkreft, tidlig aldring, pigmentflekker osv, dessuten så er det jo ikke lenger like vanskelig å bli brun, å reise utenlands er betydelig mye billigere nå, ellers så har man solarium eller diverse selvbruning, det viser ikke lenger noen betydelig sosial status. I motebildet er det jo allerede ganske ut å være solariumsbrun, så jeg regner med at resten av verden kommer til å følge etter om 10 - 15 år. Går jo litt i bølger dette, tydeligvis. 5
Gjest Blubberella Skrevet 17. mars 2012 #35 Skrevet 17. mars 2012 Selvfølgelig spiller hudfargen en rolle. Er så lei av alle disse sjalu kvinnfolkene som skal henge seg opp i hva menn tenner på eller ikke. Jeg liker brun hud. Ikke lys. Noen liker sikkert blek men det er ingen tvil om at litt farge på huden er universelt mer attraktivt. Nei det er nok heller de naturlig brune som er dritsjalu på de bleke, for de bleke er mer unike og alveaktige. De bleke kan bruke selvbruning og spise betakaroten-piller for å bli brunere, men hva skal de brune gjøre for å bli bleke? Bruke blykrem? Smøre seg med sinksalve? Det er nok definitivt penest med blek porselenshud, så du og dine brunoransje hudfargefantaster er bare sjalu. Derfor du skriver innlegget også! Nei seriøst: hudfarge er da bare en liten del av en person. Noen har sterke preferanser den ene eller andre veien og tenner kun på den ene typen, mens andre synes det er underordnet andre ting. Nå har solariumsbrun vært på moten lenge, men nå er blek hud på vei inn igjen, og om noen år skal alle være brune igjen. Det er snakk om diktert mote, ikke noe "alle" tenner på. Folk er da forskjellig. Jeg kjenner jeg er utrolig glad for at jeg har blitt voksen og sluttet å henge meg opp i utseende og hele tiden sammenligne meg med andre. Jeg har funnet en mann som blir brun bare han ser ut døra, og det til tross for at jeg er melkefarget om vinteren og rosarød med fregner om sommeren. Jeg har sluttet å sammenligne sommerfargen med andre og sammenligner heller med meg selv. Når jeg får frisk farge og fregner er jeg fornøyd og føler meg bra uansett hvor mye brunere alle andre måtte være. Og så gjør jeg vel også hverdagen bedre for andre, siden de kan trøste seg med hvor blek jeg er og føle seg knallbrune i forhold 1
Gjest Purple Haze Skrevet 17. mars 2012 #36 Skrevet 17. mars 2012 Selv om man er helt lys i huden, betyr ikke det at man ser ut som Sophia Bush eller Nicole Kidman Jeg har et typisk nordisk utseende, blond og blåøyd. Likevel blir jeg aldri helt blek, selv ikke på vinteren. Og jeg blir veldig brun om sommeren, og synes jeg ser mye mer frisk og opplagt ut med litt farge. Ikke har jeg særlig mye rynker heller, til å være midt i 40-åra. Å ha helt lys hud kan være vakkert, og det kan se sykelig ut. Det kommer an på resten av framtoningen. Å ha litt farge er også fint, synes jeg. Det som derimot ikke er fint, er sparklet fjes med en kunstig brun-oransje farge, som tydeligvis er poppis blant unge jenter. 1
Ivana Skrevet 17. mars 2012 #37 Skrevet 17. mars 2012 Naturlig er finest! Kan ikke si at jeg synes at de som steker seg i solarium flere ganger i uka og bruker brunkrem, ser så veldig fine ut.. 3
Calypso Skrevet 17. mars 2012 #38 Skrevet 17. mars 2012 Jeg er veldig lys og trives med det. Vil jo ikke se ut som en ompalompa heller... 4
Mr.Omg Skrevet 18. mars 2012 #39 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har lest flere tråder her om brunkremer, solarium og solpudder, og menn som foretrekker jenter som er brune. Å være blek eller lys i huden er visst et minus. Jeg er veldig lys i huden og trives med det. Jeg liker det faktum at jeg har min naturlige hudfarge med friske røde kinn. Jeg vil ikke smøre meg med brunkrem og bruke massevise av solpudder, eller sole meg til jeg får pigmentflekker og til jeg ser ut som en rosin (for ja, soling fører til pigmentflekker og tidlig aldring av huden.) Jeg har null pigmentflekker og har en babymyk hud og jeg vil ikke ødelegge huden min, og vil ihvertfall ikke se ut som en glamourmodell med en altfor brun hud (med skille). En pen jente vil være like pen, det spiller ingen rolle om hun er brun eller ikke. En jente som har et gjennomsnittlig utseende, vil se ut som en gjennomsnittlig jente med eller uten brunfarge. Hva mener dere? Brun eller naturlig blek\lys i huden? Jeg syns at de burde være flere som deg. Det er altfor mange jenter (og noen gutter) som klæsjer på seg tonnevis av brunkrem og sminke. Mye bedre å være "bleik" enn å se ut som en oransj klovn 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #40 Skrevet 18. mars 2012 Jeg vil ikke smøre meg med brunkrem og bruke massevise av solpudder, eller sole meg til jeg får pigmentflekker og til jeg ser ut som en rosin Ikke gjør det heller Jeg synes brune jenter er sexy, men det er en fillesak i den store sammenheng. Det er langt viktigere at huden er ren og holder seg ung og stram.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå