AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har lest flere tråder her om brunkremer, solarium og solpudder, og menn som foretrekker jenter som er brune. Å være blek eller lys i huden er visst et minus. Jeg er veldig lys i huden og trives med det. Jeg liker det faktum at jeg har min naturlige hudfarge med friske røde kinn. Jeg vil ikke smøre meg med brunkrem og bruke massevise av solpudder, eller sole meg til jeg får pigmentflekker og til jeg ser ut som en rosin (for ja, soling fører til pigmentflekker og tidlig aldring av huden.) Jeg har null pigmentflekker og har en babymyk hud og jeg vil ikke ødelegge huden min, og vil ihvertfall ikke se ut som en glamourmodell med en altfor brun hud (med skille). En pen jente vil være like pen, det spiller ingen rolle om hun er brun eller ikke. En jente som har et gjennomsnittlig utseende, vil se ut som en gjennomsnittlig jente med eller uten brunfarge. Hva mener dere? Brun eller naturlig blek\lys i huden? 11
-C- Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Jeg synes det generelt er penere å ha litt farge, men jeg feks har aldri vært blek i huden. Jeg er en blondine, men blir aldri helt hvit. Vanskelig å forklare, men på sommeren blir jeg kjempe kjempe brun, selv uten å gå inn for det. Dette er vel mer en smakssak tenker jeg, som med alt annet Sikkert gutter som liker bleke jenter-lyse jenter foran naturlig noe mørkere også. Jeg er jo laaaaangt ifra mørk i huden, bare overhodet ikke blek. Aldri blitt solbrent i hele mitt liv. Er alikevel gyldenbrun med blå øyne. Jeg foretrekker den naturlig mørkere hvite typen overfor de som omtrent ser ut som om de aldri har vært i solen, men det er da maaaaange som er pene og flotte for det Konklusjon : smakssak ! Har venninner som aldri har tatt solarium og som er bleke med røde pigmenter som alltid skal si ting som: jaja disse som er brune blir vel ikke seende ut når de er 40 osv. Alikevel har de langt flere rynker enn meg... Allerede i en alder av 28 år, så jeg tenker mitt. De kan jo trøste seg med det, men selv om de er hvite så har jeg ofte penere hud. Også finnes det solariumsrotter, og de er så klart ikke flotte. Føler at spørsmålet ditt beror på usikkerhet rundt dette, fordi jeg som blir såpass brun hadde aldri stilt spørsmålet motsatt vei da jeg VET det er flott å være naturlig brukere og fin i huden Så alt i alt så blir det en smakssak som: Liker du gul eller blå ?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Hvorfor er det ingen som svarer her da! Nå har jeg sittet å ventet på at TS skal få svar.. Jeg er selv ganske lys i huden, blir likevel aldri helt hvit for jeg har en svak gyllen tone, men likevel lys hud. Er i grunn solkremfanatiker og vil ikke skade huden min med for mye sol selv. Trives egentlig som "bleking" og har heller aldri fått noen klager over det, men virker jo som TS sier at man blir enda penere med litt farge på kroppen. Tenkte først at jeg var enig med at en pen person er like pen blek som brun osv., men så tenkte jeg på hva jeg selv tenker om menn. En mann blir jo som oftest litt mer tiltrekkende med litt farge på kroppen/ansiktet, dog ikke veldig stor forandring. Alt for unaturlig brun, eller selv-bruning og/eller brunkrem vil jeg si har motsatt effekt og trekker deg nedover, veldig.. 1
Gjest Bandit Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Jeg blåser i hudfarge. Rett og slett. Kritthvit eller beksvart. Eller alt imellom. Har ingenting å si. Men så har jeg heller aldri brukt så mye som en krone for å freses i et solarium selv, så det kan hende det har noe med det å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Hvorfor er det ingen som svarer her da! Nå har jeg sittet å ventet på at TS skal få svar.. Jeg er selv ganske lys i huden, blir likevel aldri helt hvit for jeg har en svak gyllen tone, men likevel lys hud. Er i grunn solkremfanatiker og vil ikke skade huden min med for mye sol selv. Trives egentlig som "bleking" og har heller aldri fått noen klager over det, men virker jo som TS sier at man blir enda penere med litt farge på kroppen. Tenkte først at jeg var enig med at en pen person er like pen blek som brun osv., men så tenkte jeg på hva jeg selv tenker om menn. En mann blir jo som oftest litt mer tiltrekkende med litt farge på kroppen/ansiktet, dog ikke veldig stor forandring. Alt for unaturlig brun, eller selv-bruning og/eller brunkrem vil jeg si har motsatt effekt og trekker deg nedover, veldig.. Solkremfanatiker her også! Trives også med å være veldig lys i huden, men så bruker jeg litt rouge for å få LITT farge i ansiktet. 2
Snøvott Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Noen, både gutter og jenter, foretrekker folk som pynter på hudfargen sin, andre igjen kunne ikke gitt mer faen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Føler at spørsmålet ditt beror på usikkerhet rundt dette, fordi jeg som blir såpass brun hadde aldri stilt spørsmålet motsatt vei da jeg VET det er flott å være naturlig brukere og fin i huden Det trenger du jo heller ikke, siden å være brun anses som pent mens det å være blek anses som mindre attraktivt. Det blir helt fjernt å snu rundt på spørsmålet. Det kommer helt an på hudkvaliteten om man får rynker eller ikke, i tillegg til hvor mye man gjør for å holde seg brun. En blek person med tørr hud kan fort få rynker tidlig selv om hun ikke soler seg for mye, og selvsagt finnes det mange med brun hud som passer godt på huden sin eller er velsignet med fuktighetsrik og sunn hud. Men hvis man steker seg i solarium og ute i solen uten å beskytte seg, er man ekstra utsatt for rynker uansett om man er blek eller brun. Har man fet hud tåler man mer enn dersom man har tørr hud (ikke bare sol men også andre påkjenninger). Jeg har naturlig lys hud og ble mobbet for dette gjennom barne- og ungdomsskolen. Men jeg har bestemt meg for at lys hud er like normalt som brun hud, og spesielt i Norge (det er jo ikke akkurat noe sydenland med sol hele året). Jeg vet at jeg med min lyse og ømfintlige hud ikke har godt av å grille meg brun heller (for ja, jeg må virkelig steke meg i sola før jeg blir like brun som det man bør være ifølge idealet), og dermed smører jeg meg med solfaktor og er forsiktig med å sole meg for lenge. Jeg har forsøkt selvbruning, men det funker dårlig da pigmentene mine er trege da også, og når det endelig blir brunfarge blir det "feil" farge. Jeg blir sånn gyllengulbrun av alle typene jeg har prøvd, noe som ser fullstendig feil ut på meg. Jeg blir mer rødaktig og full av fregner dersom jeg soler meg og får naturlig farge. Jeg har godtatt min særegenhet med veldig lys hud og gidder ikke gå rundt og skamme meg over at jeg ikke lever opp til idealet. Jeg er nå snart halvveis i 30-årene og har ikke akkurat dårlig hud for alderen, tvert i mot. Noen små rynker, men ikke så mye at jeg synes det gjør noe. Jeg påberoper meg friheten til å være blek og stolt av det! Om sommeren gleder jeg meg over å få fregner og litt frisk farge istedet for å jage etter brunfargen. Man er nå som man er, og mangfold er vel bare bra. 4
Cathrine88 Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 I deler av verden, blant annet enkelte steder i Asia, er kremer som skal bleke hudfargen det helt store. Her er det solarium og selvbruning som gjelder. Begge deler er helt på trynet og jeg synes alle kler sin egen hudfarge best. 12
Gjest badeand1 Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 (endret) Lys/blek. Foretrekker lys hud framfor brun. Endret 15. mars 2012 av Mortem 2
mammamora90 Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har lest flere tråder her om brunkremer, solarium og solpudder, og menn som foretrekker jenter som er brune. Å være blek eller lys i huden er visst et minus. Jeg er veldig lys i huden og trives med det. Jeg liker det faktum at jeg har min naturlige hudfarge med friske røde kinn. Jeg vil ikke smøre meg med brunkrem og bruke massevise av solpudder, eller sole meg til jeg får pigmentflekker og til jeg ser ut som en rosin (for ja, soling fører til pigmentflekker og tidlig aldring av huden.) Jeg har null pigmentflekker og har en babymyk hud og jeg vil ikke ødelegge huden min, og vil ihvertfall ikke se ut som en glamourmodell med en altfor brun hud (med skille). En pen jente vil være like pen, det spiller ingen rolle om hun er brun eller ikke. En jente som har et gjennomsnittlig utseende, vil se ut som en gjennomsnittlig jente med eller uten brunfarge. Hva mener dere? Brun eller naturlig blek\lys i huden? Jeg synes feilfri porselenshud er smellfint jeg! Men det jeg har lagt merke til er at hvis man har kviser så blir de lettere å se med lys hud, brun hud ¨skjuler¨det noe.. Men jeg syns absolutt det ikke er stygt med blek hud. 1
Gjest Raindrops Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er en bleking, og jeg føler meg stort sett flott. Hvorfor skulle jeg ikke det? Anne Hathaway Liv Tyler Rose McGowan Vakre kvinner! 4
Gjest imli Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 Eg har litt sånn gyllen hud/olivenhud, vert aldri heilt bleik sjølv om eg sjeldan solar meg (fordi det er kjedeleg og fordi eg tenkjer på kreftfare). Eg tykkjer alle er finast med sin naturlege hudfarge, heilt fint å få litt farge om sumaren, men å liggje og steike seg i timesvis er verken pent eller sunt. Å ha heilt lys hud, sånn skikkeleg porselenshud, er dessutan veldig pent, særleg viss ein har skikkeleg mørkeraudt/kobberfarga hår. 1
Cody Skrevet 15. mars 2012 #14 Skrevet 15. mars 2012 så rart... I irak å midtøsten generelt elsker de hvite damer, kritthvite damer er greia.. husker det var ei vakker brun jente, og en mindre pen jente som gikk sammen de var søsken, hun mindre pene var veldig blek, mens hun pene var brun, alle gikk etter hun hvite, så sa jeg til min irakiske venn at jeg synes hun brune er mye penere, han sa ja men hun er brun, hun er ikke hvit. jaja folk er så forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #15 Skrevet 15. mars 2012 Blek hud kan være veldig pent. Eneste jeg ikke liker er når huden blir helt lilla, men skjeldent sett det på friske folk. Liker mørkere hud også, men ikke solbrun, bare genetiske fargen. Gjør jo ikke noe om man blir en anelse mørkere på sommeren, men noen ligger i sola til de får mørkhudede til å se bleke ut. Ikke pent 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #16 Skrevet 15. mars 2012 Jeg ser seriøst ut som skumma melk om vinteren, og blir lett rosa med fregner om sommeren. Hadde komplekser før, men nå gir jeg faen. Samboeren er fra et land lenger sør i Europa, og han digger hudfargen min. I hans øyne er jeg eksotisk. Men som noen nevnte over, en kvise eller andre skavanker blir jo tydelige (blodårene skinner jo også tvers igjennom), så jeg stiller meg ikke akkurat opp ved siden av et photoshoppet bilde hvis jeg kan unngå det. Men selve grunnfargen (å være blek) har jeg endelig lært å like/leve med.
challenger Skrevet 15. mars 2012 #17 Skrevet 15. mars 2012 Jeg synes det er penest å ha litt farge. Sjelden jeg synes noen "bleke" er pene, da tenker jeg heller at om personen har pene trekk ville han/hun vært penere med litt farge..
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #18 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er ganske lys i huden og jeg syns selv at det er veldig fint. Har myke roser i kinnene som gir meg en frisk look. Jeg har prøvd å smøre meg brun, men jeg ble aldri fornøyd med resultatet - Jeg trives best med min naturlige hudfarge som er aller finest etter min mening.
Lutetium 71 Skrevet 15. mars 2012 #19 Skrevet 15. mars 2012 I deler av verden, blant annet enkelte steder i Asia, er kremer som skal bleke hudfargen det helt store. Her er det solarium og selvbruning som gjelder. Begge deler er helt på trynet og jeg synes alle kler sin egen hudfarge best. What she said. 3
_Aries Skrevet 15. mars 2012 #20 Skrevet 15. mars 2012 Jeg foretrekker naturlig lys Men bruker jo "brunkrem" av og til, men den har jo min hudfarga så blir vel ikke så mye mørkere av den :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå