Gå til innhold

Er han flau over meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bodd med kjæresten min i leilighet i to år, vi har vært sammen i tre år, men det siste året har jeg stusset på en del ting.

Jeg er ikke veldig sosial, har få men nære venner og de har flyttet for å studere langt unna, så jeg ser dem sjeldent, men har det helt OK her hjemme. Da min kjære og jeg "datet" og før vi flyttet sammen var han svært sosial, han var gjerne ute hver helg og sammen med kompissene sine nesten hver ukedag. Dette har aldri vært noe problem, problemet er at jeg har møtt disse kompissene 4-5 ganger siden han og jeg møttes....

Det samme gjelder familien hans, de har vært på besøk i leiligheten vår en gang, og de bor fem minutter unna. Hver gang noen av hans bekjente ringer på, møter han de alltid i gangen og tar de med ut.

For en liten stund siden kom mine venninner hjem for en helg, og jeg skulle møte dem et stykke unna. Hun jeg skulle sitte på med hadde ikke mulighet til å kjøre før etter klokken 22, så jeg satt hjemme og vorset litt alene, stæsjet meg opp og gledet meg til å se jentene. Etterhvert hørte jeg ingenting fra hun jeg skulle sitte på med selv om jeg prøvde å ringe henne flere ganger, og ei av mine nære venninner ringte og spurte hvor jeg ble av (da var klokken elleve). Det viste seg at hun som skulle hente meg ikke hadde mulighet alikevel og "glemte å si ifra".

Jeg ble kjempe lei meg og sendte en melding til kjæresten min.

Han ville jeg skulle dra på byen og møte han der, så vi kunne kose oss og rette opp nedturen, men det ville jeg ikke da jeg måtte gå hele veien (ca en time) og det skjønte han. Så spurte jeg om jeg kanskje kunne komme på den festen der han var, men det ble vanskelig siden det bare var gutter der.. Han dro på byen, og kom tilbake midt på natten. Da han våknet fortalte han at han hadde vært på fest i nabohuset, at de hadde dratt fra den opprinnelige festen til nabohuset her og så til byen, at han satt i nabohuset da jeg var lei meg.

Jeg spurte også hvem som var på festen, og han sa det bare var guttegjengen som hadde lånt leiligheten til en av kjærestene deres. På et facebookbilde var det mange på festen, venninner av meg, eksen hans og andre som ikke er i hans omgangskrets..

Lignende episoder har skjedd flere ganger, og jeg har et veldig dårlig rykte i hans vennegjeng og i familien hans pga eksen hans som har vært litt sjalu. Jeg skulle ønske jeg fikk rette opp i ryktene slik at de kunne lært seg å kjenne meg. Det er hvertfall vanskelig å ikke ha et forhold til familien hans.

Han blir bare sint om jeg tar det opp..

Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Eller høres det ut som om det bare er paranoide tanker fra min side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke du virker paranoid. Jeg har ingen råd å komme med, men jeg syns det er dårlig gjort av kjæresten din, og hvorfor skal du måtte svi for noe eksen hans gjorde? Hun er jo ikke deg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du virker paranoid. Jeg har ingen råd å komme med, men jeg syns det er dårlig gjort av kjæresten din, og hvorfor skal du måtte svi for noe eksen hans gjorde? Hun er jo ikke deg.

Ja jeg føler nesten jeg må "svi" faktisk.. Da jeg og han hadde vært sammen en stund ble han invitert i sin søsters bryllup, han kunne ta med seg en. Eksen hans ble også bedt med +1, hun sendte han en melding "vi skal vel gå sammen? Blir jo kjempe unaturlig å gå med noen andre i dette bryllupet", og det mente han også så de gikk sammen og jeg satt hjemme.

Sånn har hele forholdet vært og nå føler jeg nesten som bare en "husmor" i forholdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M0ntriark

Oi, den var ufin..

Da han våknet fortalte han at han hadde vært på fest i nabohuset, at de hadde dratt fra den opprinnelige festen til nabohuset her og så til byen, at han satt i nabohuset da jeg var lei meg.

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si, men...

Hvorfor blir han sint? Føler du at du tar dette opp på en rolig og ordentlig måte, eller blir du litt girly og kicker noe veldig?

Jeg ville satt meg ned nok en gang og snakket med han, fortalt han akkurat det du skriver til oss her, så rolig du klarer.

For det hele høres unektelig ut som noe som vil over tid tære på deg og ødlegge deg :skravle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg føler nesten jeg må "svi" faktisk.. Da jeg og han hadde vært sammen en stund ble han invitert i sin søsters bryllup, han kunne ta med seg en. Eksen hans ble også bedt med +1, hun sendte han en melding "vi skal vel gå sammen? Blir jo kjempe unaturlig å gå med noen andre i dette bryllupet", og det mente han også så de gikk sammen og jeg satt hjemme.

Sånn har hele forholdet vært og nå føler jeg nesten som bare en "husmor" i forholdet..

Seriøst? Nå blir jeg sint kjenner jeg, fysøren for en drittsekk!! Vis han dette forumet!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Ja jeg føler nesten jeg må "svi" faktisk.. Da jeg og han hadde vært sammen en stund ble han invitert i sin søsters bryllup, han kunne ta med seg en. Eksen hans ble også bedt med +1, hun sendte han en melding "vi skal vel gå sammen? Blir jo kjempe unaturlig å gå med noen andre i dette bryllupet", og det mente han også så de gikk sammen og jeg satt hjemme.

Sånn har hele forholdet vært og nå føler jeg nesten som bare en "husmor" i forholdet..

At han ikke tok deg med i bryllupet til søstera si skulle si deg alt. Kom deg ut av forholdet nu.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så hørtes din gode venninne ut som en fjott... Beklager å være direkte. Men ble litt irritert.

Dårlig gjort av typen din å dra på fest i nabohuset når han viste du satt "igjenglemt" hjemme. Særlig om det var andre jenter på den festen der. Hadde det vært en avtalt guttefest.. ok liksom.. Men til og med på en avtalt guttefest kan man gjøre unntak når det er som du beskriver. Det ville jeg gjort. Selv om kanskje ikke alle kompisene likte det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den var ufin..

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si, men...

Hvorfor blir han sint? Føler du at du tar dette opp på en rolig og ordentlig måte, eller blir du litt girly og kicker noe veldig?

Jeg ville satt meg ned nok en gang og snakket med han, fortalt han akkurat det du skriver til oss her, så rolig du klarer.

For det hele høres unektelig ut som noe som vil over tid tære på deg og ødlegge deg :skravle:

Jeg har vært ganske rolig, i begynnelsen ble jeg kanskje aggressiv og det kan kanskje ha ødelagt for kommunikasjonen om dette emnet. Jeg har prøvd å snakke ordentlig med han, men det virker som han tror jeg sier det for å plage ham. Jeg får nesten bare vise ham denne tråden tror jeg :)

-Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så hørtes din gode venninne ut som en fjott... Beklager å være direkte. Men ble litt irritert.

Dårlig gjort av typen din å dra på fest i nabohuset når han viste du satt "igjenglemt" hjemme. Særlig om det var andre jenter på den festen der. Hadde det vært en avtalt guttefest.. ok liksom.. Men til og med på en avtalt guttefest kan man gjøre unntak når det er som du beskriver. Det ville jeg gjort. Selv om kanskje ikke alle kompisene likte det.

Hun er ikke min gode venninne, hun er venninnen til min gode venninne og jeg syns også hun er en fjott.

Ja, det er liksom litt bakvendt av den omsårgsrollen jeg har lært i oppveksten :fnise: Det såret jo veldig å vite at han moret seg i huset ved siden av, og jeg satt hjemme ganske skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her oppfører seg rett og slett dårlig mot deg. Dette skal du ikke finne deg i. Jeg syns også du skal vise han denne tråden. Dette er veldig ugreit. KREV at dere snakker om det! Bli sint du også! Ta igjen og sett ned foten!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg er så konfliktsky og redd han blir lei seg om jeg viser ham denne tråden.

Det var faktisk mine to storesøsken som gjorde meg mer oppmerksom på "problemet", da de satte seg ned og sa hva de mente om akkurat dette, de sa alle de ordene jeg har gått og tenkt på de siste månedene. Og det er hardt..

Men skal man ha endringer må man vel bare satse og håpe det går bra?

-Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke forandrer seg til det bedre, gjør deg en tjeneste: Dump ham! At han ikke tok deg med i søsterens brullup sier det meste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Åh jeg er så konfliktsky og redd han blir lei seg om jeg viser ham denne tråden.

Det var faktisk mine to storesøsken som gjorde meg mer oppmerksom på "problemet", da de satte seg ned og sa hva de mente om akkurat dette, de sa alle de ordene jeg har gått og tenkt på de siste månedene. Og det er hardt..

Men skal man ha endringer må man vel bare satse og håpe det går bra?

-Ts

Vel, når dine søsken faktisk har snakket med deg om det, så må du regne med at det er flere som snakker om deg og forholdet ditt og din ikkeeksisterende rolle i det og som lurer på hvor hen du har hodet ditt og hvorfor du finner deg i ting og tang.

Folk blander seg ikke opp i andres forhold med mindre de faktisk må, for å prøve å hjelpe en god venn eller søsken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh jeg er så konfliktsky og redd han blir lei seg om jeg viser ham denne tråden.

Han bryr seg tydeligvis ikke om du blir lei deg, så hvorfor skulle du være redd for å såre ham ved å påpeke hvor bedritent han behandler deg? Du er ikke en dørmatte, vet du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skrive han brev / mail? Mange utrykker seg bedre skriftlig, og han får tid til å lese flere ganger og tenke gjennom svarene sine.

Kanskje får han et bedre innblikk i dine følelser, at hvor mye dette plager deg.

For å være helt ærlig ville jeg hatt det vanskelig med å være i forhold med noen som setter meg til side på en slik måte.

det må føles nedverdigene å bli gjemglemt på kjøkkenet.

En av grunnene at jeg fikk mye mere følelser for kjæresten min er netopp fordi han sier til gud og hvermann at vi er i forhold at han kaller meg Baby og Honey foran venner, og viser tydelig tegn på at han liker at vi er sammen :)) :rodmer:

Jeg ville prøvd brev metoden, men om verken det eller noe annet fører frem , burde du kanskje revurdere forholdet deres.

Lykke til :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

ikke vis han en eneste skrevet skit, hverken her eller brev. Ager i stedet for å reager. Skaff deg et nytt sted å bo og begyn deretter og pakke sakene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

What?! Det er mest naturlig å gå med eksen sin som +1? Det høres ikke naturlig ut i det hele tatt..Det som er naturlig er faktisk å ta med seg kjæresten sin. Om man har en kjæreste er det normalt å ha omsorg for denne og bry seg om vedkommende.

Det er søren meg sin egen oppførsel ovenfor deg han burde være flau for!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vis han en eneste skrevet skit, hverken her eller brev. Ager i stedet for å reager. Skaff deg et nytt sted å bo og begyn deretter og pakke sakene dine.

Helt enig, å skrive lange følelsladde brev som kan oppsummeres i "buhuu, jeg liker ikke at du behandler meg sånn og sånn" har ingen hensikt når det er tydelig at mannen ikke har respekt for deg, TS.

Endret av Snøvott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg er så konfliktsky og redd han blir lei seg om jeg viser ham denne tråden.

Det var faktisk mine to storesøsken som gjorde meg mer oppmerksom på "problemet", da de satte seg ned og sa hva de mente om akkurat dette, de sa alle de ordene jeg har gått og tenkt på de siste månedene. Og det er hardt..

Men skal man ha endringer må man vel bare satse og håpe det går bra?

-Ts

Når dine søsken faktisk har snakket om det, DA er det noe i veien her. Jeg syns du skal si det til han, at det han driver med er faktisk så ille at søskene dine har tatt det opp. Gud så slem han er med deg.

Håper du tar det opp med han, og vis han denne tråden. Skriv gjerne hvordan det går, jeg lurer veldig på hva som ligger bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du burde snakke med han om dette, og forklare at du ikke syns det er spesielt hyggelig å bli behandlet sånn. Si ihvertfall fra om at han kunne sagt at han var i nabohuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...