Gå til innhold

Motivasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva motiverer dere der ute til å trene? Hvis motivasjonen er på bunn og du har mest lyst til å bare ligge på sofaen en hel dag... hva hjelper deg opp?

Jeg vil gjerne høre hva som motiverer DEG og gode tips dere har å dele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nattesøvnen blir så mye bedre når jeg har trent, det verste jeg vet er å ligge å kjøre huet i flere timer før jeg sovner. Derfor drar jeg meg opp av sofaen for å tappe energien på en god måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattesøvnen blir så mye bedre når jeg har trent, det verste jeg vet er å ligge å kjøre huet i flere timer før jeg sovner. Derfor drar jeg meg opp av sofaen for å tappe energien på en god måte :)

Det er det samme her. Trenger å få min dagligedose med "energi" tapping før natten.. og det er også veldig godt å slippe å ha så mange beskymringer osv. noe som bedres veldig etter en time med styrke eller løping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Vel, jeg har aldri lyst til å ligge på sofaen en hel dag, jeg blir sur og i dårlig humør av det (som nå, når jeg er syk, syns jeg nesten det grenser til selvtortur). Bare det å gå utendørs hjelper meg, frisk luft!

Dessuten trener jeg alltid på morgenen, helst før 12. Da er treningen unnagjort, og kvelden kan brukes til andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største motivasjon er å se meg i speilet. Da får jeg en sånn; herregud, hvis du ikke skal se sånn ut mer så er det bare å gå ut!

Motivasjonen er også at jeg trener noe jeg liker og at jeg ikke trener veldig mye hver gang.

Også blir jeg sur av å ligge på sofaen hele dagen. Vil heller være fornøyd med meg selv og få ut litt dårlig energi ved å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min motivasjon for å komme meg opp av sofaen er for det første ikkje sette med ned i den på ettermiddagen. Gjer eg det, og ikkje har ein heilt klar treningsavtale, er det lett å bli sittandes. Eventuelt ta på meg treningstøyet før eg setter meg ned.

Så er eg og så heldig å ha både samboer og ei venninne som treningspartnere, så me lager avtale om trening dagen før eller på morgenen. Då blir det eit par meldinger på sms eller fb i løpet av dagen om kva me skal trene, om me trur me klarer å legge på meir vekter eller springe lengre o.l. Samt masse positive kommentarer til dei andre, som og kjem i retur. Hjelper veldig på motivasjonen, og eg gleder meg så og sei til kvar treningsøkt :)

Og sjølv om det er kjempe vanskelig, så prøver eg å trene dei dagane eg virkelig IKKJE vil/orker trene. Om det bare er ein kort joggetur eller eit par styrkeøvelser. Då er følelsen etterpå enda bedre!

Og som andre skriver: eg veit det hjelper masse på nattesøvnen, det er nesten motivasjon i seg sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bevise for meg selv at jeg kan. Dessuten er det jo jeg som skal se meg i speilet hver dag, hjelper jo om jeg er noenlunde fornøyd med det jeg ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Hviler jeg mer enn 2 dager får jeg abstinenser rett og slett. Jeg har ikke hatt perioder der trening er et slit. Motivasjonen i seg selv er å la kroppen få jobbe, og ikke minst vedlikeholde den sterke kroppen jeg har fåt av å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Min motivasjon er at jeg akkurat har begynt med StrongLift! Gleder meg til hver treningsøkt nå, også er mestringsfølelsen når man jobber med frivekter veldig stor, iaff for mitt vedkommende :jepp:

Har også begynt å loggføre treningsøktene på et nettsted hvor man får poeng og blir rangert etter disse poengene. Ekstra motivasjon der.

....også selvfølgelig speilbildet mitt. Er mindre begeistret for hva jeg ser der... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund. Den er motivasjonen min. Uten den hadde jeg aldri kommet meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på slankekrigen nesten hver dag. Jeg slanker meg ikke, langt ifra, men FOR en motivasjonsfaktor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Min motivasjon til å trene:

- får mer energi

- spiser sunnere når jeg trener

- blir i bedre humør

- god samvittighet

- sover bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forteller meg at kroppen min har godt av det og faktisk trenger det. Jeg får jo selvfølgelig god samvittighet. Etterpå. Jeg er mer bevisst på kostholdet de dagene jeg trener.

Jeg får ikke mer energi eller bedre søvn, men det har nok mer med en sykdom jeg har enn det at jeg trener. Jeg forbruker heller energi som jeg kunne ha brukt på husarbeid, sosialt mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange noble grunner til å trene her, min er litt mindre edel.

Eksen til mannen er ei kontrollerende drittkjerring som han må samarbeide med fordi de har et barn sammen. Hun er også møkkfeit, og jeg fryder meg over alle som bemerker at mannen byttet seg jaggu "oppover".

Så. Hun kan muligens bruke deres felles barn tilå herje med ham som jeg vil, men jeg skal faen meg se ti tusen ganger bedre ut enn henne. Stygt kanskje, men det funker for meg .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

framgangen har hittil vært min største motivasjon, siden jeg slanker meg da. Jeg har gått ned ti kilo på litt over to måneder, og det vises GODT. Og noen av klærne er blitt for store, mens andre er blitt passelige. Det blir jeg skikkelig gira av. Og når jeg først har kommet inn i det med trening, så har det blitt morsomere, og jeg har egentlig ikke hattt noe problem med å dra meg opp av sofaen. Faktisk så er jeg mye oftere rastløs og har lyst til å gjøre noe, og det har gitt meg to treningsøkter om dagen noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...