Gå til innhold

Hvor mange egg er det ok å spise på en dag?


riosoto

Anbefalte innlegg

Jeg har fått helt dilla på egg i det siste :fnise:

Jeg spiser det vanligvis i eggerøre (to egg, litt ekstralett melk og gressløk) eller havrepannekaker (ett egg, en skvett ekstra lett melk, 4 dråper stevia toffee, havregryn og hvetekli - spises uten "pålegg")

Det blir plutselig to egg her og to egg der...

Egg er sunt, men det fins vel en grense.

Hvor mange egg er det ok å spise på en dag? I løpet av en uke?

Jeg spiser forøvrig ikke lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange du vil! Masse sunne proteiner og vitaminer, kolesterolmyten er tilbakevist så det holder. Ville dog ikke gått over 5 egg daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange du vil! Masse sunne proteiner og vitaminer, kolesterolmyten er tilbakevist så det holder. Ville dog ikke gått over 5 egg daglig :)

Vær obs på at det kun gjelder om man ikke er utsatt for å få høyt kolesterol. Da er ikke for mange eggeplommer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Så mange du har råd til å kjøpe økologisk :)

(Jeg skjønner at det nok er kostholdsmessig du mente, men jeg klarte ikke å dy meg. Unnskyld.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

egg er sunt, men jeg ville kanskje vært forsiktig med det hvis det er mange i familien din med høyt kolesterol... men spiser du sunt ellers, så går det sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange du har råd til å kjøpe økologisk :)

(Jeg skjønner at det nok er kostholdsmessig du mente, men jeg klarte ikke å dy meg. Unnskyld.)

Kjøper alltid økologisk egg. Er uansett ikke store prisforskjellen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange du har råd til å kjøpe økologisk :)

Beste innlegg ever! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ligger i kaloribalanse trenger du ikke tenke på kolesterolet i hvert fall. Spis så mange (økologiske) egg du vil! Er det forresten noen som vet hvor i Oslo man kan få tak i billigere økologiske egg enn 6-pakken jeg alltid ender opp med på Rema?

Typen sier alltid at jeg må spise mer egg. På søndag lagde han frokost til fyllesyke meg. Han er ikke så god på matlaging, så det ble eggerøre av 8 egg med ketchup, uten noe annet tilbehør. Spiste opp nesten alt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spis så mange egg du vil...

mamma pleier alltid å si : en ting man alltid må ha i kjøleskapet er egg ,da har man alltid frokost,lunch,middag og kvelds;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...