Gå til innhold

Project Happiness


Happiness12

Anbefalte innlegg

Hei Elissima og FruLuna!

Tja, jeg har nok en del venninner som har forvandlet seg fra partyjenter til Mumzilla det siste halvannet året. Og heldigvis en god venninne med baby som også liker å høre om mitt liv og ikke snakker om brystpumper når vi møtes. Selv om vi må møtes på kafeer med bred nok dør til barnevogn og vi uten unntak treffes ved lunsjtider. Og jeg gleder meg veldig til disse bebisene blir store nok til å leke med.

Jeg er også veldig glad i jobben min, og skulle gjerne skrevet side opp og side ned om den hadde det ikke vært for at jeg er redd for å bli gjenkjent. Pluss at jeg har taushetsplikt selvfølgelig. Men jeg begynner å bli klar for fredagstaco, gullrekke og en armkrok på dette stadiet i livet. Vurderer å registrere meg på Sukker, men blir litt skremt av alle skrekkhistoriene jeg leser her. Men samtlige av mine venninner med baby har faktisk truffet kjæresten/ektemannen sin nettopp på Sukker. De er kjernekarer alle sammen. Så det finnes håp.

Ellers... jeg planlegger oppussing. Har masse klær jeg burde stryke, men strykebrettet har stått i stua i dagevis. Jeg trener mye, men spiser for mye godteri og junkfood likevel. I tillegg har jeg fått dilla på Pinterest. Ble ferska av sjefen min da jeg snek meg inn på Pinterest på jobb i dag, og det var mildt sagt pinlig. Spesielt fordi jeg kom med en fleipete kommentar i stedet for å bare logge meg av og si "beklager". :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elissima

Jeg kjenner også folk som har møtt hverandre på sukker, men blir bare for rart for min del. Har ikke klikket med noen jeg har møtt + at veldig mange bare er ute etter en ting. Men man vet jo aldri :) Du kan jo prøve, som underholdningsverdi? Veldig mange morsomme meldinger man får iafall.

Hva slags trening er det du driver med? Flink til å spise godteri jeg og. Men snart nærmer det seg bikinitime så får skjerpe meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også folk som har møtt hverandre på sukker, men blir bare for rart for min del. Har ikke klikket med noen jeg har møtt + at veldig mange bare er ute etter en ting. Men man vet jo aldri :) Du kan jo prøve, som underholdningsverdi? Veldig mange morsomme meldinger man får iafall.

Hva slags trening er det du driver med? Flink til å spise godteri jeg og. Men snart nærmer det seg bikinitime så får skjerpe meg litt..

Spørsmålet er bare hvor jeg ellers skal treffe menn? Venninners kjæresters kompiser er godt gifte småbarnsfedre eller HELT uaktuelle (type 15 cm lavere enn meg). Når jeg blir invitert på sosiale sammenkomster hos dem føler jeg meg som Bridget Jones i middagsselskap hos Smug Marrieds, hvis noen husker de filmene. På jobb... tja, det hender jeg jobber med single menn, men det har ikke vært klaff. Har en hobby der det også er en del menn i riktig alder... men, nei. De er søte og hyggelige, bare ikke noen jeg kan se for meg å tilbringe livet med. Jeg er ikke kresen på utseende, gjennomsnitlig er helt ok. Men jeg er kresen i den forstand at det iallfall må lette en liten sommerfugl i magen når jeg snakker med han.

Trener på Elixia, mest spinning og gruppetimer med styrke. Pluss at jeg løper i skogen ca en gang i uka. Du da? Og ja, nå skal sjokkisen kuttes ned på fram mot bikinisesongen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Da skjønner jeg det er vanskelig. Samme greia her egentlig, de guttene som mine venner har prøvd å hooke meg opp med har ikke vært helt min greie. Skjønner ikke hvor folk møter hverandre jeg? Møter alltid hyggelige gutter når jeg reiser, men når de bor i USA og diverse andre steder far away så hjelper jo ikke det..

Vi får motivere hverandre med treningen, jeg skal prøve å løpe en tur etter skolen i morgen :) Hva med deg, har du noen mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elissima: Ja, hadde det bare vært lettere å møte menn! Jeg har et mål med treningen min, og det er å løpe 10 km på en time. Vurderer å melde meg på et løp til høsten for å teste det ut.

KaDust: Jeg har det ganske bra. Savner ex'en min en del, men det går i bølger. Du da, hvordan går det med deg?

Jeg har fri i dag, og har begynt dagen med trening. Sirkeltrening gruppetime på Elixia, blanding av styrke og cardio. Etterpå skal jeg på middag til en venninne, en av dem med baby som heldigvis ikke er en Mumzilla. Burde egentlig gjort husarbeid, men har stort sett sittet på nettet og surfet etter inspirasjon til oppussingsprosjektet mitt. Det skal bli så godt å bli kvitt den triste og mørke entreen min! Nå er det litt som å komme inn i et gravkammer, men den skal bli hvit med lyst gulv og smarte oppbevaringsløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg godt. Du vil nok gjøre det i perioder en god stund fremover også, men periodene vil bli kortere og kortere, og til slutt vil de forsvinne. :)

Jeg har det vel ikke sånn kjempebra, men jeg lever jo. Så det er vel bra. :gjeiper:

Oppussing er morsomt, også er det en ting som tar tankene vekk fra ting som eks kjærester. Når starter du med oppussinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kino med en slektning i dag og sett "Laksefiske i Jemen". Jeg elsker britisk humor, så jeg likte den godt. Spist superspicy asiatisk mat også, nomnom. Savnet ex'en i dag, helt til jeg kom på hvor vanskelig det var å lure han med på noe annet enn actionfilmer. Han måtte lures og lokkes surmulende inn på kinoen hvis filmen ikke inneholdt skyting, eksplosjoner og biljakter :fnise:

FORDELER MED SINGELLIVET:

1. Man kan velge film selv

Listen fullføres etter hvert. Jeg skal ha minst 20 punkter :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Viktig å se positivt på singellivet :danse: Jeg kan komme på sikkert 50 punkter altså.

Kino høres koselig ut da. Håper ellers du har en fin helg! Og glem han exen din, nå kan du se så mange chick flicks du orker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Av oppussingsgrunner blir det ikke så mye skribling her for tiden. I dag har jeg vært på lampeshopping, og kjøpt meg to kjempefine taklamper til rommene jeg pusser opp.

FORDELER MED SINGELLIVET:

1. Man kan alltid velge film selv

2. Man kan kjøpe lampene man liker best, uten å inngå kompromisser

Ellers går savnet etter eks'en i bølger, og jeg har savnet han en del de siste dagene. Savner hvordan jeg pleide å stå i vinduet og se etter han når han kom hjem fra jobb, og at han alltid så opp på meg og smilte det nydelige smilet sitt som fikk meg til å bli mo i knærne. Savner løpeturene våre, der han pleide å spurte opp den lange, bratte bakken og stå på toppen med åpne armer og rope "kom igjen, motivasjonskyss på toppen!". Sukk :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er vanskelig med så mange gode minner. Godt du har noe å ta hendene fatt i, så du holder deg litt opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En liten oppdateing fra min kant. Oppussing og diverse andre prosjekter (dessverre ingen som involverer kjekke menn) gjør at jeg har liten tid til å henge på KG, og ingen tid til å holde meg oppdatert på dagbøker. Akkurat nå er leiligheten min i totalt kaos med stuegulvet fullt av takplater fra 80-tallet og jeg skal holde et kurs i helgen som jeg gruer meg til fordi jeg nesten ikke har begynt å forberede meg. Ikke tid til å tenke på Mr. Ex iallfall. Kommer tilbake til KG om en uke eller to. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt travelt, men har langhelg etter 17. mai. Den bør strengt tatt benyttes til å rydde og vaske leiligheten min, nå ser det ikke ut her etter oppussingen selv om jeg heldigvis har blitt kvitt takplatene fra åttitallet og to gamle dører som har tatt opp store deler av arealet i stua. Det er så ufattelig deilig å ha sin egen leilighet som jeg kan innrede akkurat som jeg selv vil! Ellers skal langhelgen brukes til å sove lenge, trene, lese bøker og eksperimentere med nye oppskrifter på kjøkkenet. Og muligens bittelitt shopping...

Ellers... to venninner til er gravide! Det må være et virus som går om dagen. Nå har jeg kun en venninne som ikke er gravid eller har små barn, og hun ser jeg ikke så ofte siden vi ikke bor i samme by. Det er ganske ensomt å være den eneste av vennene mine som ikke er i den situasjonen. Jeg gleder meg genuint på deres vegne, og jeg vil ikke si at jeg er misunnelig. Men samtidig er det vanskelig å skjule skuffelsen over at jeg ikke er i samme situasjon selv, så det blir til at jeg unngår å treffe dem ganske ofte. Heldigvis trives jeg i eget selskap og synes selv at jeg er ganske flink til å glede meg over det jeg har i livet, men... det er ikke alltid så lett likevel. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Whaaat, klarer ikke folk holde beina samla eller? Skjønner ikke behovet for å presse ut masse unger. Æsj. Forstår virkelig at du syns det er kjipt, det blir liksom noe annet med venner som er gravide/har unger.

Flink du er som har pusset opp da :) Har du noen spenstige planer i dag eller i morgen? Håper du får en fin 17.mai, selv stikker jeg til Frankrike som vanlig på 17.mai.. familietradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat, klarer ikke folk holde beina samla eller? Skjønner ikke behovet for å presse ut masse unger. Æsj. Forstår virkelig at du syns det er kjipt, det blir liksom noe annet med venner som er gravide/har unger.

Flink du er som har pusset opp da :) Har du noen spenstige planer i dag eller i morgen? Håper du får en fin 17.mai, selv stikker jeg til Frankrike som vanlig på 17.mai.. familietradisjon.

Det er helt ekstremt! Nå tror jeg faktisk at enda en (litt mer perifer) venninne er gravid, ut fra kryptiske ting hun skriver på facebook. Og som om ikke det var nok, en av mine beste venninner har akkurat forlovet seg. Føler det som om jeg lever i et lyserosa mareritt av babylykke og bryllupsplaner. Og er ærlig talt ganske irritert på ex'en som godt kunne fortalt meg litt før at han likevel ikke hadde noen intensjon om å gifte seg med meg og bli far til mine barn, slik han proklamerte til alle som ville høre på for et par år siden. Hrmpf. Men hvis jeg skal se ting litt i perspektiv så er jeg heldig som har en sterk, frisk kropp. Har en bekjent som akkurat har blitt diagnostisert med en alvorlig, kronisk sykdom. Så jeg har mye å være glad for også.

Ellers planlegger jeg hva jeg skal lese til sommeren. Selv om jeg skal jobbe det meste av sommeren håper jeg på mange late timer i parken innimellom. Blanding av svensk geriatri, norsk krim og engelsk drama må vel bli bra?

"Gjenferd" av Jo Nesbø

"Djevelkysset" av Unni Lindell

"Orkideens hemmelighet" av Lucinda Riley

"Sivile gentlemen søkes" av Karin Brunk Holmqvist

"Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson

Noen som har lest de bøkene? Vurderer også å melde meg på noe i sommer der jeg virkelig går ut av komfortsonen min. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, føler med deg når alle går hen og forlover seg eller blir gravide. Jeg har en hemmelig liten angst for at mine beste single venninner skal finne kjærligheten før meg :sjenert: slik at jeg blir den eneste single i gjengen. Selv om jeg unner dem alt det beste!

Lurt å finne frem sommerlektyre, det tror jeg at jeg skal lage en liten liste over også. Må nesten skrive ned slikt, ellers står jeg som en idiot på bokhandel eller bibliotek og klarer ikke å komme på en eneste bok jeg har lyst å lese. Av bøkene du nevner har jeg kun lest Gjenferd - den likte jeg veldig godt! Tror jeg skal prøve å finne den med 100-åringen som stikker av...

Spennende med ting som får deg ut av komfortsonen, forresten... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Jeg syns nesten det føles verre med folk som får seg kjæreste i ett kjør enn barn.. er en jeg kjenner nå, hun holder på å skilles og etter bare 2 uker fikk hun seg ny kjæreste. Åssen ER det mulig?! Vi får trøste oss med at vi ikke er såå desperate iafall.

Den leseplanen din inspirerte meg, jeg er også glad i å lese. Har fått den boka om 100-åringen av min far men virker kjedelig så har ikke lest den ennå.. tror jeg skal bestille biografien til Shania Twain!

Drit i din ex og gjør noe gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elissima og Fru Luna, så hyggelig at dere stikker innom!

Yep, enda en venninne er gravid slik som jeg mistenkte. Det er helt UTROLIG!

Ellers har jeg det bra. Jeg er så heldig at jeg har en ekstrajobb som går ut på å undervise i en hobby jeg har (kan dessverre ikke si hva, da kunne jeg fort blitt gjenkjent), og det har jeg gjort i dag. Og jeg digger det.

Har et lite crush på en kollega også... kommer ikke til å gjøre noe mer med det av diverse årsaker, men det er underholdende å dagdrømme litt :fnise:

Jeg trenger å komme meg litt ut av komfortsonen min, og vurderer sterkt å melde meg på en aktivitet som vil sparke meg ut derfra! Eneste ulempen er at den koster ganske mye penger, og selv om jeg har en grei inntekt så blir man jo ikke akkurat rik når man er singel og har boliglån. Håper det ordner seg. Pluss at denne aktiviteten gjør det mulig å treffe nye menn :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Hm, hvilken aktivitet er det du kan møte nye menn? Nå ble jeg nysgjerrig! Jeg så veldig mange kjekke menn i parken i dag men jeg er jo sjenert så da tør jeg ikke prate med noen..

God helg! Elsker det fine varme været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...