Gå til innhold

Project Happiness


Happiness12

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt singel igjen. Bruddet kom ikke som noen overraskelse og på en måte var det kanskje det beste for oss begge, men hvis jeg hadde hatt muligheten ville jeg likevel valgt å fortsette forholdet. Men dette skal ikke knekke meg. Denne dagboka skal handle om mitt lille lykkeprosjekt, om veien tilbake til latter og livsglede.

Litt om meg:

- Jeg er i første halvdel av 30-årene.

- Jeg har ingen barn, men håper jeg rekker å finne en som vil ha barn med meg før det er for sent.

- Jeg har en spennende og utfordrende jobb som jeg elsker.

- Jeg bor i en av landets større byer, i en leilighet som jeg er veldig glad i.

- Jeg har veldig lite familienettverk rundt meg. Dette er en situasjon som jeg er født inn i og ikke kan forandre med mindre jeg får min egen familie, men det føles likevel vanskelig.

- Jeg har gode venner, men de er alle gravide, småbarnsmødre, går med gifteplaner eller bygger hus (eller alt på en gang). Derfor har jeg havnet i en annen livssituasjon enn dem, noe som gjør at jeg føler meg ganske ensom.

- Jeg hadde en annen (ikke veldig aktiv) bruker her på KG før, men bestemte meg for å starte på nytt siden livet mitt er forandret.

Det oppsummerer vel livet mitt ganske bra for tiden. Jeg har et skilt der det står "Happiness is not a destination, it is a way of life". Vet at "alle" har det skiltet, men teksten stemmer, den. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har virkelig ikke vært min uke...

I tillegg til å bli dumpa har jeg fått en rekke sinte jobbmailer om noe som jeg egentlig ikke har ansvaret for, fått en strømregning som er fire ganger større enn vanlig, kjøpt muglet ost som jeg ikke oppdaget var dårlig før jeg hadde blandet den inn i en grateng (og måtte dermed kaste hele gratengen og bestille pizza til kompisen min som jeg hadde lovet å lage middag til). På toppen av det hele klarte jeg å få mensen på jobb i dag uten å legge merke til det, før jeg så at jeg hadde en stor blodflekk på buksa da jeg var på toalettet.

Dette skulle jo være en dagbok om jakten på livsglede, men den jakten er utsatt på ubestemt tid. Jeg tror jeg går i hi og blir på sofaen de nærmeste ukene. Forresten, det hjelper å spise Ben & Jerry-is rett fra boksen sånn som de gjør i amerikanske filmer. Føler meg marginalt bedre.

Endret av Happiness12
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjorde jeg noe dumt. Jeg prøvde å ringe han (ex'en altså). Og han tok ikke telefonen, men la på etter et par ring. Og i mitt hode har han selvfølgelig lidenskapelig sex med en vakker blondine som han kommer til å gifte seg med innen ett år. Jeg har ingen indikasjon på at han har truffet en ny og jeg VET at han har hatt problemer med den telefonen, men likevel... Best å holde seg unna. Det er bedre å rive av et plaster fort enn sakte. Men jeg savner han... :tristbla:

Men jeg SKAL IKKE nedverdige meg til å ringe han hele tiden.

Forresten, jeg har funnet en ting til som hjelper mot kjærlighetssorg en stakket stund:

1. Spise Ben & Jerry-is rett fra boksen

2. Kjøpe vilt upraktiske turkise sko som det er fint nok vær til å bruke ca tre dager i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en litt bedre dag. Jeg har kunnet glede meg over blå himmel og lukten av nye sykkeldekk. Ingen ting lukter vår som nye sykkeldekk...

Ex'en ringte tilbake forresten. Tviler på at han har hoppet i høyet med en vakker blondine, han virker like nedstemt som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am better off without him. Eller, vi har det bedre uten hverandre. Har egentlig visst dette en stund, kanskje så mye som i et par år. Jeg har jo tenkt på å gjøre det slutt en god stund, men samtidig er jeg en evig optimist,som har tenkt at det sikkert blir bedre snart. Og mange ting i forholdet vårt var jo bra, og i det store og det hele er ex'en min en bra mann. Det som gjør mest vondt er nok tingene han sa, som at han ville bli gammel sammen med meg og gifte seg med meg. Det ga meg en trygghet og en tilhørighet som jeg aldri har hatt før i livet, og som det er veldig vanskelig å miste.

Vi snakket lenge sammen på telefonen i går, og han ser rett og slett verden fra en annen synsvinkel enn meg. Det er ikke noe galt i det, men det gjør nok at det kunne vært slitsomt å leve sammen til all evighet. Men jeg savner han likevel.

Ellers er livet mitt travelt. Jeg har vært aktiv i en frivillig organisasjon i mange år, men akkurat nå føles det mer som en plikt som gir meg konstant dårlig samvittighet enn som en glede. Men nå som jeg er singel er det jo greit å ha et nettverk der, de andre vennene mine er jo stort sett opptatt med mann og barn. Når jeg har vært singel tidligere har det alltid vært venninner å feste med og reise på ferie sammen med, men slik er det ikke lenger. Jeg føler det litt som om jeg ikke bare har mistet kjæresten min, men alle vennene mine også. Mitt sosiale liv for tiden består stort sett av lunsj med nybakte mødre på ammevennlige kafeer. Og det hadde vært perfekt hvis jeg selv også hadde en baby, men nå er det mest... trist, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det litt hverdagspjatt. Rett og slett fordi jeg liker best å lese hverdagsbetraktninger når jeg leser i andres KG-dagbøker. Av en eller annen grunn finner jeg det veldig avslappende å lese om.

Vel, dagen min har vært ganske fin. jeg har avspasert i dag, og vært på IKEA. Min elskede leilighet er et tilnærmet oppussingsobjekt, og etter påske står to nye rom for tur. Jeg har kjøpt knagger, bildelister og lure oppbevaringsløsninger i dag. Har ikke så mange mange møbler fra IKEA, bare sofa og gjesteseng. Men ingen slår dem på lure løsninger til små rom! Etter interiørshoppingen ble det spinning på Elixia, og nå vasker jeg klær. Foreløpig må jeg bruke fellesvaskeriet i borettslaget, og det er masete. Egentlig skulle jeg vært ferdig til kl. 20.00, men har gått en halvtime over tiden nå. Jeg får snike meg ned og satse på at ingen ser meg på vei opp med kleskurvene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, lyst til å følge med her. Jeg tror ikke jeg er så flink på trøst, men jeg vil så gjerne! Det er en start hvertfall at du vet dere ikke er perfekte for hverandre. Du skal jo vite at det er menn der ute du vil passe bedre med, og med tiden til hjelp vil du finne han du synes er perfekt for deg og lage en fin og stor familie. :) enn så lenge får du pleie deg selv med ben ang jerry og alt annet du kan finne trøst i.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lyst til å følge med her. Jeg tror ikke jeg er så flink på trøst, men jeg vil så gjerne! Det er en start hvertfall at du vet dere ikke er perfekte for hverandre. Du skal jo vite at det er menn der ute du vil passe bedre med, og med tiden til hjelp vil du finne han du synes er perfekt for deg og lage en fin og stor familie. :) enn så lenge får du pleie deg selv med ben ang jerry og alt annet du kan finne trøst i.

:klem:

Tusen takk for hyggelig hilsen, KaDust!

Det begynner å gå bedre. Jeg fikk til min store overraskelse noen tusenlapper igjen på skatten, og de pengene skal gå til oppussing av soverommet. En fordel med å være singel er at jeg kan bestemme selv nøyaktig hvordan jeg vil ha det, og slippe å bruke list og bestikkelser for å få velge farger, møbler og lamper jeg vil ha :jepp:

Ellers var jeg på årets første løpetur i skogen i går, og det var vanvittig deilig å komme seg ut i naturen. Har prøvd å løpe på mølle i vinter, men det har blitt ganske halvhjertede forsøk. Heldigvis ser det ut til at alle spinningtimene har holdt formen ved like, for det gikk ganske lett å løpe min vanlige runde. Nå er jeg god og støl i hele kroppen.

Altså har jeg funnet tre ting som hjelper mot kjærlighetssorg:

1. Spise Ben & Jerry's is rett fra boksen

2. Kjøpe vilt upraktiske turkise sommersko

3. Løpe i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Oppussing av soverom, så spennende. Haha, ja det skjønner jeg godt.

Det er jo bare så utrolig deilig å løpe ute da. Også er det sunt, så superb hjelper mot sorg, så absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Oppussing av soverom, så spennende. Haha, ja det skjønner jeg godt.

Det er jo bare så utrolig deilig å løpe ute da. Også er det sunt, så superb hjelper mot sorg, så absolutt!

Løping ute er herlig, ja. Nå er jeg så støl at jeg måtte avlyse spinningtimen min i dag, men jeg kommer sterkere tilbake på treningsfronten senere i uka.

Merker at jeg har stort behov for å bare være hjemme i leiligheten min for tiden. Heldigvis trives jeg godt i mitt eget selskap. I dag har så smått begynt å rydde bort vinterklærne mine, men jeg tar ikke sjansen på å sette alt på loftet ennå. Har vært på interiørshopping på Åhlens og kjøpt en lyslenke med bittesmå rislamper. Den ble utrolig kul i vinduskarmen min.

Nå skal jeg se siste episode av "Broen" på nett-tv. Og så tror jeg jammen jeg skal feire at det er tirsdag med et lite glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært travel. Var på fredagspils med noen kolleger i går da vi begynte å snakke om alder, og en nyansatt kollega annonserte at hun trodde jeg var eldre enn jeg egentlig er. Hrmpf.:kjefte: Ikke akkurat den beste selvtillitsboosteren når jeg er nysingel. Ellers var det en bra kveld, men jeg er litt småfyllesjuk og har fylleangst i dag. Jeg får alltid fylleangst når jeg drikker, jeg tror alltid at jeg har sagt eller gjort noe dumt selv om jeg vet at jeg egentlig ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde trodd at denne påsken skulle bli fæl. Har jo feiret sammen med ex'en i mange år, vi har enten vært på fjellet eller i utlandet. Og nå er jeg alene i byen, jeg skal jobbe noen dager innimellom. Men til min store overraskelse koser jeg meg! Jeg kan sove så lenge jeg vil, spise frokost i pysjen, pusle litt rundt i leiligheten min og gjøre akkurat hva jeg vil når jeg vil. I dag har jeg trent spinning og det var behagelig få folk på treningssenteret. Jeg har fortært en stor melkesjokolade og tatt ansiktsmaske. Jeg har det virkelig bra. Og det at jeg har det så bra nå beviser nok at at ex'en min ikke var den riktige for meg. Mr Right er der ute, jeg føler det på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Hei, håper ikke kjærlighetssorgen er altfor ille. Jeg er delvis i saamme situasjon som deg, men har vært singel litt lenger. Vi må bare leve i troen på at det fins bra menn for oss der ute :)

Spinning og sjokolade, det høres ut som en perfekt helg! Har du ferie nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, håper ikke kjærlighetssorgen er altfor ille. Jeg er delvis i saamme situasjon som deg, men har vært singel litt lenger. Vi må bare leve i troen på at det fins bra menn for oss der ute :)

Spinning og sjokolade, det høres ut som en perfekt helg! Har du ferie nå eller?

Hei Elissima, så hyggelig at du stikker innom dagboka mi! Det finnes helt sikkert bra menn for oss der ute, det føler jeg på meg. Jeg ble faktisk invitert på kino i dag, litt usikker på om det var ment som en date eller ikke :sjenert:

Dagen i dag har gått med til husarbeid. Skulle egentlig på jobb, men i det jeg var i ferd med å gå hjemmefra ringte sjefen min og sa at jeg ikke trengte å komme likevel. Så da ble det rydding, vasking av kjøkkenet og klesvask i stedet. Har vært i butikken og kjøpt ingredienser til min berømte kake (vil ikke si hva slags i frykt for å bli gjenkjent, mange som har smakt den)som jeg skal bake en av påskedagene. Hjemmepåske er virkelig ikke så verst... men jeg trives nesten litt for godt i mitt eget selskap. Jeg kommer sikkert til å bli en sånn eksentrisk gammel dame som bor alene med mange katter, selv om jeg egentlig er et hundemenneske :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Hehe syns hjemmepåske er superkoselig jeg! I dag har jeg kjøpt fint påskeegg til meg selv og pyntet med gule lys. Hyggelig det. Hvem inviterte deg på kino?

Dyr er sunt, har selv katt (kun 1, ikke 10) og det er koselig at noen blir glad når jeg kommer hjem..

Er du flink til å bake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe syns hjemmepåske er superkoselig jeg! I dag har jeg kjøpt fint påskeegg til meg selv og pyntet med gule lys. Hyggelig det. Hvem inviterte deg på kino?

Dyr er sunt, har selv katt (kun 1, ikke 10) og det er koselig at noen blir glad når jeg kommer hjem..

Er du flink til å bake?

Det var en kompis som inviterte meg på kino. Jeg har kjent han veldig lenge, og egentlig er han svigermors drøm. Snill, morsom og smart. Men invitasjonen kom litt overraskende, vi har aldri møttes uten andre venner til stede. Og jeg tror ikke han er mannen i mitt liv. Jeg kunne uansett ikke den dagen, så jeg avslo høflig.

Jeg er også veldig glad i dyr, spesielt hunder og hester. Hadde egentlig ikke hatt noe i mot å ha EN katt jeg heller, men har egentlig mest lyst på hund som kan bli med meg på joggeturer i skogen. Men så lenge jeg er singel er det uaktuelt, for jeg har ikke tid til å gi en hund det selskapet den trenger.

Tja, jeg er vel ganske flink til å bake og lage mat. Er ingen gourmetkokk, men liker å eksperimentere på kjøkkenet og prøve nye oppskrifter. Det er veldig avslappende å lage mat synes jeg, og skulle gjerne hatt flere å lage mat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Har lyst å følge med her, hvis jeg får lov :) Er litt i samme situasjon som deg, men har vært singel lenger og har (heldigvis) en del single, barnløse venner fortsatt.

Liker måten du skriver på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har lyst å følge med her, hvis jeg får lov :) Er litt i samme situasjon som deg, men har vært singel lenger og har (heldigvis) en del single, barnløse venner fortsatt.

Liker måten du skriver på!

Hei FruLuna! Så hyggelig at du vil følge med her. Har du også dagbok? Noe av det jeg savner nesten like mye som kjæreste er single, barnløse venner. Det er mye snakk om leggerutiner og brystpumper i vennekretsen min for tiden. Jeg skulle så gjerne vært der jeg også, men det er jeg jo ikke. Men jeg prøver så godt jeg kan å gjøre det beste ut av situasjonen min som den er, og prøver å fokusere på det som er positivt. Som f.eks. at jeg kan sove så lenge jeg vil på alle disse helligdagene.

Kort oppsummert består påsken min av sofa, pledd, påskekrim på nett-tv og papir, kake og et glass god vin hver kveld. Og litt trening da, har vært på Elixia tre ganger denne uka. I morgen blir det tur i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Håper du nyter påsken :)

Brystpumper? Hva slags venner er det du har egentlig? Høres fryyyktelig kjedelig ut å snakke om sånne ting da.. Jeg tror faktisk mange som er etablert er godt misunnelig på oss som er single. Fordi vi kan gjøre hva vi vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruLuna! Så hyggelig at du vil følge med her. Har du også dagbok? Noe av det jeg savner nesten like mye som kjæreste er single, barnløse venner. Det er mye snakk om leggerutiner og brystpumper i vennekretsen min for tiden. Jeg skulle så gjerne vært der jeg også, men det er jeg jo ikke. Men jeg prøver så godt jeg kan å gjøre det beste ut av situasjonen min som den er, og prøver å fokusere på det som er positivt. Som f.eks. at jeg kan sove så lenge jeg vil på alle disse helligdagene.

Kort oppsummert består påsken min av sofa, pledd, påskekrim på nett-tv og papir, kake og et glass god vin hver kveld. Og litt trening da, har vært på Elixia tre ganger denne uka. I morgen blir det tur i skogen.

Heihei!

Jeg hadde en dagbok, men den er ikke oppdatert på noen år... Får se om jeg starter en ny etter hvert.

Ja, det er viktig å ha noen venner som er i samme livsfase som en selv. Synes det er hyggelig å snakke litt baby og leke med ungene til de av vennene mine som har barn, men ikke bare det...

Viktig å fokusere på det som er positivt. Jeg jobber en del og har noen ganske store karriereplaner, og det ville måtte forsakes hvis jeg hadde fått barn nå. Og uansett må jeg jo finne en som kan bli en god far først, og jeg kan vel ikke akkurat si at jeg leter veldig grundig etter ham.

Høres ut som du har hatt en bra påske! Ikke så ulik min, men jeg har også vært noen dager på fjellet og prøvd ut langrennski (med varierende hell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...