Gå til innhold

Slankesuppen/Sykehussuppen


bolsa

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er ny her inne, så vær snill, hehe.

Det jeg lurer på er angående denne sykehusdietten man kan gå på i 7dager, med kun suppe, frukt, biff osv.

- Hva vil skje hvis jeg feks tar meg en potetgullpose og dip dag nr 5?

- hva vil skje hvis jeg tar meg 2! øl ?

Og ja, jeg er seriøs. Har gått på denne nå i 4 dager og holder på å krepere av gamle vaner jeg har hatt.

Hjelp :)

Tar gjerne i mot tips fra andre som har hatt erfaringer med denne omgående andre ting man kan unne seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig at du følger dietten ellers hjelper det jo ikke.

Du skal spise den suppa i 7 dager, så gå tilbake til normal mat og deretter suppa igjen i en uke for å stabilisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer jo ingenting. Hva forventer du at skal skje? Du ødelegger selvsagt kuren, men du blir jo ikke dødelig syk eller noe. (Kanskje litt dårlig i magen, men). Om du tenker på om kuren blir ødelagt, så ja det blir den. Den krever at du følger den til punkt og prikke. Du er kanskje i kurens hardeste dager nå. IKKE gi etter!! Gi deg selv litt lov til å synes at dette er kjipt, men så må du gå videre. Mat er kun til overleve, nytelse og glede kan du finne i noe annet.

Off Topic: Mange er dømt til å mislykkes på slike kurer fordi det rett og slett blir for tøft og strengt. Folk ryker gjerne sånn ca der du er nå og det er en grunn til det. Lavt blodsukker, frynsete nerver, sulten og kvalm på diettmaten/suppen. Så ønsker du et sunt og varig vekttap må du mest sannsynlig prøve noe annet. Men det betyr ikke at du ikke kan ta kuren fult ut en uke som en kickstart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nesten regne ut kaloriunderskuddet som du har hatt til nå, og kaloriene i en pose chips og den dippen du vil ha.

Mest sannsynlig så vil resultatet være at du ikke får noen som helst effekt av dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du opereres?

Ellers skjønner jeg ikke hva denne dietten skal være god for :popcorn:

Den er ikke god for så mye da heller - den har jo faktisk ingen verdens ting med sykehus å gjøre. Bra markedsføring fra den som først kom på navnet da, det skal de ha.

TS: hvorfor ikke prøve magert-kjøtt-mye-fisk-mye-grønnsaker-og-grove-kornprodukter-dietten?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du opereres?

Ellers skjønner jeg ikke hva denne dietten skal være god for :popcorn:

Gå ned noen ekstra kilo før jeg fortsetter på en annen og bedre diett med trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er angående denne sykehusdietten man kan gå på i 7dager, med kun suppe, frukt, biff osv.

Den er fake, har ingenting med noe sykehus å gjøre, og er noe ubrukelig vås i alle tilfeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fake, har ingenting med noe sykehus å gjøre, og er noe ubrukelig vås i alle tilfeller.

Ubrukelig ja? :) Er det derfor folk går ned mellom 3-8 kg på en uke ved bruk av den altså? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubrukelig ja? :) Er det derfor folk går ned mellom 3-8 kg på en uke ved bruk av den altså? :)

Når du tror det er bra å gå ned 3-8 kg på en uke har du null peiling på sunn slanking hvertfall!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ned noen ekstra kilo før jeg fortsetter på en annen og bedre diett med trening :)

Jeg styrer vanligvis unna denne typen tråder, jeg blir så frustrert...

Hva er det som er så feil med å bare 1) Spise mindre 2) trene mer.

Det eneste man oppnår med sykehusdietten, andre dietter og piller, er å miste all motivasjon, pine seg selv, miste muskelmasse (som erstattes av fett det øyeblikket du slutter) og sannsynligvis går opp minst det du mistet i løpet av kort tid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubrukelig ja? :) Er det derfor folk går ned mellom 3-8 kg på en uke ved bruk av den altså? :)

Det er ikke en jævel på denne jord som går ned 8 kg på en uke; det er vannvekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Jeg styrer vanligvis unna denne typen tråder, jeg blir så frustrert...

Hva er det som er så feil med å bare 1) Spise mindre 2) trene mer.

Det eneste man oppnår med sykehusdietten, andre dietter og piller, er å miste all motivasjon, pine seg selv, miste muskelmasse (som erstattes av fett det øyeblikket du slutter) og sannsynligvis går opp minst det du mistet i løpet av kort tid.

Score!!!

Sykehusdietten er egentlig bare lureri, har selv testet den ut og ja, jeg gikk ned i vekt, men uken etter der igjen gikk jeg selvfølgelig opp igjen. Spis heller sunt og mindre, tren mer, og vips så går du normalt ned i vekt! Det handler om å balansere kostholdet sitt og tenke på hva en spiser, samt holde seg i aktivitet. Vanskeligere enn det er det ikke. Jeg har null peiling på trening og kosthold, men så pass som dette vet jeg faktisk. :gjeiper: Prøver selv å gå ned i vekt, og det jeg gjør er å kutte ut godteri og dritt mat i ukedagene, holde meg i aktivitet (gå mye, gjøre mye husarbeid, trene når jeg får tid), balansere kostholdet osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ubrukelig ja? :) Er det derfor folk går ned mellom 3-8 kg på en uke ved bruk av den altså? :)

Det gjør du ved å skjære av deg armen også. ...det betyr liksom fortsatt ikke at det er særlig fornuftig eller sunt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-8 kilo er vann (lite salt i maten så binder kroppen mindre væske) og tarminnhold (siden det nesten ikke er mat) rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Har lest at det omtrent bare er en rensekur som skyller ut vannoppsamling i kroppen, derfor den voldsomme vektnedgangen for enkelte... også er den ganske tøff på leveren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid lurt på det med kickstart på en slankekur, for det er vel egentlig det du vil, TS?. Det er vel egentlig ikke mulig å få en kickstart der man mister masse med en gang. Eller, det er bare væske som forsvinner, og det forsvinner jo av seg selv etter hvert som man går ned i vekt. Mister du flere kg på denne suppedietten kan du være sikker på at det meste er vann, og bare litt fett.

Blir vel omtrent som da jeg gikk et døgn uten mat fordi det skulle "restarte" forbrenningen. Eneste jeg endte opp med var å gå skrubbsulten hele dagen og bare tenke på mat + lavt energinivå. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...