Gå til innhold

Proteindrikk/pulver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg ønsker å gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse, og dersom jeg har forstått det riktig, må det rikelig med proteiner til for å opppnå dette. Jeg trener styrke på hele kroppen - bein/rumpe 3 ganger i uken, armer/bryst 2-3 ganger i uken og kjernemuskulatur 2 ganger i uken - og løper i tillegg ca 3-4 ganger i uken. Jeg sliter med å få i meg nok proteiner, både fordi jeg ikke spiser kjøtt eller liker melk (drikker dog soyasjokolademelk etter hver styrkeøkt)og fordi jeg rett og slett ikke har tid til å lage mat. Derfor ønsker jeg å kjøpe noe proteinpulver som kan dekke proteinbehovet, samt muligens dempe noe av sulten/erstatte måltider.

- Kan noen komme med forslag til et godt/sunt proteinmiddel uten dyreprodukter? altså gelatin osv? Gjerne ett jeg kan kjøpe over internett da jeg for tiden oppholder meg i utlandet. Har heller ikke mikser, fryser eller lignende så gjerne noe proteinpulver som ikke er avhengige av dette. Er heller ikke så glad i kunstige smaker osv, hvis dere skjønner.

- Lurer også på om intensiv kondisjonstrening a la intervaller (4*4 og 45s*15) eller langkjøring er best når jeg ønsker å minke fettprosent/gå opp i muskelmasse?

- Bør jeg drikke sjokolademelk også etter løping, eller bør dette begrenses til styrketreningsøktene?

Tusen hjertelig takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tid til å lage mat?? Da snakker vi vel om prioriteringer vel?

Det blir som med de som ikke har tid til å trene...., men når de legger til rette for det og omrpioriterer litt hva som er viktig så blir det visst plass alikevel..

Mat er beste kilden til protein for da får du også i deg masse andre nyttige stoffer for kroppen. Bønner, linser og andre belgprodukter er gode kiler til protein og godt.

Proteinpulver finnes det mye av uten at alt er like bra. Du må se litt på hvor mye protein det er pr 100 g,om det er karbohydrater (tilsatt sukker) og andre ting i også.

For kroppen trenger nok proteiner for å opprettholde muskelmassen. Du kan også ta litt proteintilskudd om du spiser masse mat med høy GI så senker du denne om du fyller på med proteiner.

Men som med alt annet så om du tar inn flere kalorier enn du bruker vil du ikke gå ned i vekt uansett om du bare lever på proteiner :)

Husk at kroppen trenger sunt fett for å gå ned i vekt også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal "leve" av proteinpulver og soyasjokolademelk(?) så er det ikke rart du ikke får muskler!

Du !MÅ! spise for å bli "stor"!

Hvem har ikke tid til å lage seg mat? Tar deg 15 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne en tunfiskboks - bland med cottage cheese - vips har du det mest proteinrike måltidet du kan tenke deg på 3 minutter.

Mat er bedre enn pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

Er fullstendig klar over at mat er bedre enn pulver, og jeg spiser selvfølgelig godt og sunt, men ønsker proteindrikk/pulver til etter trening for eksempel mellom skoletimer/arbeid. Spiser alltid middag, frokost og mellommåltider - sunt fett, så mye proteiner jeg klarer (mye egg, fisk), men har rett og slett ikke tid til å lage mat flere ganger om dagen, da jeg er opptatt fra tidlig morgen til sen kveld og velger å prioritere andre ting. Derfor jeg ønsker proteindrikk/pulver jeg kan ta med på trening og drikke før og etter slik at jeg slipper bruke lang tid på å forberede/tenke så mye på proteinrik mat (koke bønner, linser osv). Spiser selvsagt godt ved siden av, har ingen planer om å erstatte maten, men det er vanskelig å få i seg nok proteiner! Dette ble litt rotete, men håper dere skjønner,

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Jeg har et lignende problem, jeg er ikke noe frokostmenneske. Jeg er trøtt, litt småkvalm, og orker ikke tanken på en brødskive om morgenen. Jeg har prøvde med frokostblanding, yogurt, you name it, men orker liksom ikke den tyggingen tidlig om morgenen. Så etter mange år med elendige frokostvaner har jeg endt opp med en proteinshake til frokost. Det er klart det hadde vært bedre å spise noe skikkelig, men det er altså nøye utprøvd, og det funker ikke i lengden.

Her er pulveret jeg bruker, tror ikke det er noe gelatin i det, du får finlese innholdsfortegnelsen: http://www.iherb.com/MRM-Whey-Rich-Vanilla-2-02-lbs-923-g/7017?at=0

Det har heller ikke syntetiske søtningsmidler, det er søtet med stevia.

Jeg blander en måleskje med et par desiliter vann og en shot espresso, rister godt og bælmer ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...