Gjest gjest 0 Skrevet 28. februar 2002 #21 Del Skrevet 28. februar 2002 Hvis man skal samle mange ukjente mennesker på et sted kan det ofte være vanskelig å få igang kommunikasjonen. Det er mange som er sjenerte og nærvøse, og da kan det lette litt på stemninga med et glass vin eller to. Og da mener jeg ikke at man skal drikke seg sørpe full for det egner seg ikke i et bryllup! Det bryllupet jeg skal i vil det ikke bli servert sprit, men vin og øl. Dette fordi foreldrene til bruden er begge offiserer i freelsesarmeen og de synes ikke sprit hører hjemme der. Dette synes jeg er er helt i orden! Gjestene får jo likevel et valg!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 28. februar 2002 #22 Del Skrevet 28. februar 2002 Som gjest skal man selvfølgelig respektere brudeparets valg. Det er imidlertid litt rart at enkelte brudepar ikke gjør det lille eksra for at gjestene skal trives litt bedre. Med den planleggingen og det detaljnivå enkelte legger seg på synes jeg det er rart at man ikke ser ting fra gjestenes side. Gjestene vil helt sikkert glede seg med brudeparet over deres rørende kjærlighet, men dette er ikke alltid nok for et vellykket bryllup. Hvis man får servert god mat, så setter jeg pris på et glass vin til maten. Cola eller juice blir ikke det samme. Dette betyr ikke at jeg har tenkt å drikke meg drita full og plage barna i bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atilla Skrevet 28. februar 2002 #23 Del Skrevet 28. februar 2002 1. Enten drikker man for å bli full, eller man drikker fordi man faktisk synes at Aperitif, vin og cognac o.likn. er GODT. 2. Enkelte som ikke er vant til å drikke, kan ha det med å "bikke" over og drikke for mye. Dette kan vel kanskje ha med alder eller forholdet til alkohol å gjøre også? 3. Vi skal ikke sponse fyllefest - i bryllupet vårt spanderes aperitif, vin og cognac/likør, pluss to bonger. Dette over 6 timer - så ingen jeg kjenner kommer til å bli noe overstadig beruset av dette. 4. Som Pamella sier - folk blir mindre stive etter et glass vin eller to - dette hjelper selvfølgelig på stemningen! Men ser ikke noe galt i det? Hos oss er det valgfritt. Min kjære og jeg har bestilt en nydelig, dyr vin til middagen - kun for oss, dette er fordi vi er interessert i vin, ingenting slår en god vin til en god middag. De som ønsker å drikke, får det, de som ikke vil ha slipper! Og ja - jeg ville kjedet meg i bryllup uten dans og vin - rett og slett fordi jeg synes det er mosomt med en liten fest - men er ikke noe dårligere menneske av den grunn, ei heller alkoholiker eller dårlig mor! Og jeg har ikke vært full på 6 år. Atilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 28. februar 2002 #24 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg har vært i noen brylluper og i flere av disse har det enten ikke vært alkohol servering og/eller ikke dans. Jeg kan aldri si jeg har lagt noen merke til det. Vi pratet og hadde kanskje noe mer underholdning. Jeg hørte ikke om noen som i noen av disse bryllupene savnet noe. I det ene hadde gjestene vært kjempeflinke til å ta med seg underholdning. Selv har vi vurdert å ha det alkoholfritt, pga økonomi. Det ville i såfall kunne gjøre oss i stand til å ha flere gjester der. Ja, man skal sørge for at gjestene har det bra, men er de eneste virkemiddlene i en slik sammenheng dans og alkohol?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evy Skrevet 28. februar 2002 #25 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi skal ha alkohol i vårt bryllup. Men eg som ikke drikker alkohol skal bli servert COCA COLA, for det er jo det beste i verden. I alle brylluper eg har vært i, så har alle servert alkohol, så derfor er det vanlig for oss og. Så det syns eg er greit, men fulle folk vil eg ikke ha. Alkoholen kommer på 4000-5000 kr, dyrt. Men men, vanligvis gifter me oss en gang i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 28. februar 2002 #26 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi skal ikke ha alkohol, og det er det vi alene som har bestemt!!! Mamma & pappa syntes at det er flott!!! Og de skal og være med å betale bryllupsfesten! Familien hans har vi ikke nevnt det for, virker rett og slett som de ikke er noe særlig interressert i bryllupet... Så det har ikke blitt naturlig og nevne det enda! Men, det skal bli nevnt!!! SKAL IKKE komme som noen overraskelse på den store dagen! Og jeg mener at vi klarer å holde det stilfullt og flott også uten alkohol!!! Og regner med at det ikke vil være noe problem for gjestene!!! For oss er det ikke bare pengene det står på, men det at vi ikke ønsker at det skal være tilstede! Søsteren min giftet seg forrige sommer, de hadde ikke alkohol og jeg an ikke huske at noen reagerte på det!!! Og bryllupet var en kjempe fin opplevelse også uten alkohol!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. februar 2002 #27 Del Skrevet 28. februar 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissiS Skrevet 28. februar 2002 #28 Del Skrevet 28. februar 2002 AMEN, Ragnhild!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 28. februar 2002 #29 Del Skrevet 28. februar 2002 Eh... hvis man ikke takler å være i nærheten av mennesker som tar et par glass vin til maten vil jeg påstå at man har et problem... Da kan man jo nesten ikke være noen steder. Men jeg forstår jo tankegangen til de som ikke vil ha alkohol, men som sagt tidligere syns jeg det er egoistisk å ikke gi dem et valg. Synes det er en helt grei ordning at gjestene selv må betale for drikke etter middagen og at man får en viss mengde under middagen. Da vil man garantert drikke mindre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 28. februar 2002 #30 Del Skrevet 28. februar 2002 Brudeparet bestemmer om det skal være alkohol eller ikke. Hva er egentlig problemet???12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. februar 2002 #31 Del Skrevet 28. februar 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2002 #32 Del Skrevet 28. februar 2002 Har noen her inne tenkt over at grunnen for at mange kanskje ikke tar alkohol med seg i bryllupet er at det faktisk er folk kanskje har problemer med alkohol innen familie eller blant venner ? Da er det selv egoistisk å tenke på seg selv hele tiden eller hur ?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 28. februar 2002 #33 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg vet iallefall at hvis jeg har problemer med å være et sted pga noe så forventer jeg ikke at andre skal ta hensyn til meg! Da holder jeg meg heller hjemme eller ber en venn om å hjelpe meg... Dette har fungert fint det selv om det kanskje ikke har så mye med berusede mennesker å gjøre...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 28. februar 2002 #34 Del Skrevet 28. februar 2002 Hvis det er snakk om at alkoholikere skal være til stede i bryllupet og man derfor velger bort å servere alkohol synes jeg det er kjempeflott! Og det er meget hensynsfullt av brudeparet! Alkoholikere har et kjempeproblem, og jeg tror man ikke helt skjønner hva det innebærer om man ikke selv har hatt noe med en alkoholiker å gjøre! Og selvom det kanskje virker merkelig at man skal la være å servere alkohol fordi det er en person som har et problem med det, synes jeg det er desto flottere å skulle ta hensyn til denne personen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorpion72 Skrevet 28. februar 2002 #35 Del Skrevet 28. februar 2002 Nå føler jeg meg litt egoistisk når dere kommer inn på folk som kanskje har vanskelig å takle sitt forhold til alkohol. Vet at vi har en gjest med det problemet, men vi kommer til å servere alkohol. Vi vil ikke droppe det for en person. Men det er oss da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 28. februar 2002 #36 Del Skrevet 28. februar 2002 Det er selvsagt smak og behag. En alkoholiker klarer jo sikkert å holde seg på en slik dag, men det gjør jo ting mye enklere for personen om han slipper å være i nærheten av masse alkohol!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 28. februar 2002 #37 Del Skrevet 28. februar 2002 Hadde noen kuttet alkohol pga meg ville jeg følt meg skikkelig dum! Det er vel ikke et tema man vil at mange skal vite om! Nei da ville jeg heller hørt med gjesten eller dens nærmeste først!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 28. februar 2002 #38 Del Skrevet 28. februar 2002 Det avhenger nok veldig både av brudeparet og personen det gjelder. Hadde min far, som var alkoholiker, levd i dag ville jeg/vi nok vurdert både en og to ganger om vi faktisk skulle ha alkohol i bryllupet vårt.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 28. februar 2002 #39 Del Skrevet 28. februar 2002 Tror også jeg hadde følt meg ganske "uthengt" om man hadde kuttet alkohol i et bryllup fordi jeg hadde et alkoholproblem. Hadde følt meg litt for mye i fokus kanskje...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2002 #40 Del Skrevet 28. februar 2002 Vi er alle og blir alle uenige - det viktige er hva enkelt par gjør og hva deres gjester ønsker. Jeg er glad at vi er alle forskjellige jeg 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå