Bokalven Skrevet 14. juli 2004 #983 Skrevet 14. juli 2004 Nei, ikke vanlig kjøtt... Da blir jeg syyyyk.
Arkana Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #984 Skrevet 14. juli 2004 Kjedelig det. Men på den annen side spiser de fleste for mye kjøtt, så du blir i allefall tvunget til å leve litt sunnere. Det blir vel en vane tenker jeg.
Bokalven Skrevet 14. juli 2004 #985 Skrevet 14. juli 2004 Kjedelig? Næh, har aldri syntes kjøtt var noe godt, generelt, jeg. Bortsett fra vilt. Men mø, bæ og nøff... Æsj! Liker verken kjøttkaker, karbonader, koteletter eller møbiff...
Fredslilja Skrevet 14. juli 2004 #986 Skrevet 14. juli 2004 Innom ene og alene for å legge igjen en og et ønske om en flott torsdag! Klem fra lilja
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #989 Skrevet 15. juli 2004 God morgen! Sovet lenge i dag du regner jeg med?
Arkana Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #992 Skrevet 15. juli 2004 God morgen Lunacia, Lythande, Fredslilja og Mylian! Sov bare til 11 i dag, men lå i senga og leste og så på TV til rundt kl. 13. Skal bare se ferdig gjennom alle nye innlegg før jeg går på butikken en tur. Sol og varmt i dag, men det blåser litt. Pusejenta sover søtt helt øverst i klesskapet til samboeren min. Hvordan har dere det?
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #993 Skrevet 15. juli 2004 Har det fint jeg. sto opp i 8-tiden, dro og trente, og så har jeg bare slappet av med kg men nå skal jeg snart på familiemiddag og så på trafikalt grunnkurs. puh!
Arkana Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #994 Skrevet 15. juli 2004 Du er snart ferdig med kursene, og det er jo bra. Endelig kan du begynne å øvelseskjøre. :-)
Gjest 1111 Skrevet 15. juli 2004 #995 Skrevet 15. juli 2004 Gleder meg, samtidig som det er litt skummelt å skulle ha kontrollen på et så stort "dyr" :o
Arkana Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #996 Skrevet 15. juli 2004 (endret) Ananas-savarin (6-8 pers.) 7 g tørrgjær 1¾ dl usøtet ananassaft, lunken 2 ts sukker 250 g hvetemel 3 lettvispede egg 90 g smør 250 g sukker 3¾ dl usøtet ananassaft 5 cm sitronskall 1¼ dl mørk rom Løs gjæren i ananassaften og rør i sukkeret. La stå 5 minutter til det skummer. Sikt mel og ¾ ts salt i en bolle. Tilsett gjærblandingen og egg og rør godt sammen. Rør inn smøret. Dekk til og la stå 45 minutter. Press sammen og pisk godt et par minutter. Fordel i en savarinform og dekk med plast, la stå 10 minutter. Stek ved 190 grader i 25 minutter. Rør sukker, saft og sitronskall i en kjele over svak varme til sukkeret er smeltet. La det koke opp og koke 10-15 minutter uten omrøring. Ta opp sitronskallet og tilsett rom. Når savarinen er stekt skjæres bunnen jevn og den vendes ut på et fat. Prikk tett med en tynn pinne. Drypp romsirupen over mens den fortsatt er varm, litt etter litt til alt er trukket inn. Ananasterte med mascarponekrem 120 g usaltet smør 80 g skåldede mandler 120 g melis 3 eggehviter 60 g hvetemel ½ ananas skåret i biter frø fra 1 vaniljestang 100 g mascarpone 2 dl kremfløte 50 g sukker saften av ¼ sitron Smelt smøret og la det bli romtemperert. Mal mandlene sammen med melis. Bland eggehvitene med mandelmelet, tilsett smeltet smør og vend inn hvetemel til slutt. Fyll røren i små 7 cm terteformer, legg biter av ananas i formene og stek midt i ovnen ved 180 grader i ca 20 minutter. Pisk resten av ingrediensene stivt, unntatt sitronsaft. Ikke pisk for mye. Smak til med sitronsaft og legg en kule krem på de lune tertene. Meksikansk piña colada pie ¾ kopp sukker ⅓ kopp hvetemel 2¼ kopp melk 4 vispede eggeplommer ca 250 g hermetisert knust ananas ¾ kopp kokosflak 3 ss rom (kan erstattes med ananasjuice) 1 ss smør 1 ½ ts vaniljesukker ferdigstekt paibunn ⅓ kopp kokosflak 1 kopp fløte, vispet Bland sukker og mel i en kjele og rør inn melken gradvis. Kok opp under omrøring til blandingen tynker. Kok videre på svak varme i 2 minutter, under omrøring. Ta av varmen. Rør inn 1 kopp av blandingen i eggeplommene, hell så alt tilbake i kjele og kok opp. La småkoke under omrøring 2 minutter. Ta av varmen og rør inn ananas, kokos, rom, smør og vaniljesukker. Hell over i paibunnen og avkjøl i romtemperatur 1 time. La stå i kjøleskap 3-6 timer før servering. Rist kokosflakene gylne i ovnen ved 180 grader i 5-10 minutter, rør av og til. Avkjøl. Når paien skal serveres pynt med vispet krem og dryss kokos over. Endret 27. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #997 Skrevet 15. juli 2004 http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Nikke.gif' alt=':Nikke:'> Gleder meg' date=' samtidig som det er litt skummelt å skulle ha kontrollen på et så stort "dyr" :o Ja, jeg syntes det var forferdelig i begynnelsen. Følte meg uendelig sårbar i bilen. Det var så mye å følge med på og samtidig skulle man altså styre den bilen. Men jeg kom meg nå i land, og det var fantastisk å få lappen. Har hatt den i snart et år og merker at jeg blir bare bedre og bedre. Jeg synes det er gøy å kjøre nå, og ler litt av hvordan jeg tenkte å følte i begynnelsen.
Arkana Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #1000 Skrevet 15. juli 2004 Jepp, du burde glede deg. Herlig å være litt friere, ikke avhengig av kollektivtransport, muligheten til å dra på bilferier og handle masse som man ikke ville orket å bære selv. Samboeren min har jo hatt lappen i en evighet, men det var sikkert kjedelig for ham å alltid være den som måtte kjøre på butikken om vi hadde glemt noe, alltid den som måtte kjøre bilen i garasjen etter å ha lempet ting av ved døra, alltid den som måtte kjøre meg steder og slikt. Nå kan jeg også gjøre alt dette, han slipper å kjære hele turen til og fra Stavanger (til svigers) alene og det hender også ofte at jeg henter ham på fester og slikt, så det er mange fordeler for ham også.
Fremhevede innlegg