Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #721 Del Skrevet 2. juli 2004 Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #722 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Sånn, nå er vi tilbake. Filmen var bra, morsom, annerledes enn de andre Harry Potter-filmene. Jeg likte godt Emma Thompsons rolle, veldig ulikt henne! Nå er jeg kjempetrøtt, men samtidig ganske sulten, ble ikke mett av popcorn og smågodt. Jeg så Delia Smith på TV tidligere i dag (virkelig nybegynner-matlaging, hvilken ende man skreller eggene i ), hun laget i allefall en masse med egg, og det fikk jeg veldig lyst på nå. Tror jeg skal lage litt eggerøre til oss, men mye fastere enn den sørpa DS laget. Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #723 Del Skrevet 2. juli 2004 35 flasker og 919 gram er Pashmina oppe i nå! Burde vel hoppe til køys ganske snart. Kl 10 i morgen skal jeg være hos en venninne og så skal vi kjøre til Sandvika Storsenter og shoppe. Men først må jeg spise egg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. juli 2004 Forfatter #724 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Amerikansk ferskendessert 1¾ dl hvetemel 1 ts bakepulver 1 pk vaniljekrem 1 egg 250 g hermetiske fersken ¾ dl ferskenlake 250 g Gourmet-ost med ananas/mandarin 1 ss sukker blandet med ½ ts kanel Bland mel, bakepulver, vaniljekrem og egg. Hell i en smurt firkantet 20x20 form. Hakk fersken og legg på toppen. Visp sammen ferskenlake, sukker og ost og hell over i formen. Strø sukker og kanel over og stek ved 180 grader i ca 45 minutter. Avkjøl før servering. Ferskenkake 1 stor boks hermetiske fersken 1 sitron 70 g mykt smør 1 dl sukker 2 egg 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 2 dl hvetemel ¼ ts salt Hell laken av fersken og skjær frukten i båter og legg i en bolle. Riv skallet (kun det gule) av en godt vasket sitron, ta vare på skallet, men press saften av sitronen over ferskenbåtene og la frukten stå og trekke smak på kjøkkenbenken i ca 1 time. Rør smør og sukker lyst og lett, tilsett ett og ett egg og visp godt mellom hver gang. Tilsett det tørre og revet sitronskall. Fyll røren i en smurt ildfast form ( ca 1 ½ l). Fordel frukten over. Stek på nederste rille i varm stekeovn ved 200 grader i ca 1 time. Dryss over melis og evt hakkede mandler før servering. Krem eller is smaker godt ved siden av. Grillet fersken og fetaostsalat med mynte (4 pers.) 1 ts olivenolje 4 modne ferskener eller nektariner, delt i båter finrevet skall og saft av 1 lime 200 g blandet salat 1 liten rød løk, delt i to og skåret i tynne skiver 150 g sukkererter, delt i to på langs 2 ss hakket mynte 200 g grovsmuldret fetaost litt pepper Pensle en grillpanne med halvparten av oljen. Vend fersken i limejuice og stek med kjøttsiden ned 2-3 minutter. Bland sammen resten av oljen og limesaften, limeskall, salat, løk, sukkererter og mynte. Fordel i fire boller. Fordel ferskener og fetaost over og dryss litt pepper over. Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. juli 2004 #725 Del Skrevet 3. juli 2004 Nami Ikke sant, Emma er artig i filmen Sovet godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 3. juli 2004 #726 Del Skrevet 3. juli 2004 God morgen Da tror jeg at jeg kommer til å se filmen da, siden emma spiller bra i den. skal si du har tatt godt vare på pashmina, 35 flasker! minner meg på at jeg må se til min egen tomatplante.. hrmf, hun er sikkert sinna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. juli 2004 #727 Del Skrevet 3. juli 2004 God morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsey Skrevet 3. juli 2004 #728 Del Skrevet 3. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. juli 2004 #729 Del Skrevet 3. juli 2004 Emma Thompson er genial! Hun har vært en av mine favorittskuespillere en god stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #730 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Hei hei Fisken, Mylian, Lunacia og Kelsey. Nå er jeg tilbake fra byen, ingen store utskeielser i dag (ikke for meg i allefall, venninna mi brukte 3000 kroner...). Kjøpte nye solbriller fordi jeg ikke finner de gamle, en ny filofax, en bok og masse kattemat (katta vår er så sær). Så har vi bestilt nytt minnekort til kameraet vårt, de er så dårlige de som følger med selve kameraet. Bestilte 256 MB, bestiller tidlig så alt er klart til ferien vår. Biff til middag i dag. Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #731 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Hvit sjokolade- og mandelterte 150 g hvetemel 25 g sukker 175 g smør 1 ss vann 150 g sirup 50 g smør 75 g brunt sukker 3 vispede egg 100 g skåldede grovhakkede mandler 100 g grovhakket hvit sjokolade Smuldre mel, sukker og smør og bland sammen med vann. Avkjøl 30 minutter. Kjevle ut til en 24 cm terteform med løs bunn, prikk bunnen med en gaffel og avkjøl 30 minutter. Dekk med bakepapir og bønner og forstek ved 190 grader i 15 minutter, ta ut bønnene og stek videre 15 minutter. Smelt sirup, smør og sukker sammen i en kjele. Ta av varmen og avkjøl litt. Rør inn vispede egg, mandler og sjokolade. Hell i paibunnen og stek 30-35 minutter. Server med fløte. Hvit sjokolade-brownies 60 g hvit sjokolade 60 g smør 175 g brunt sukker ½ ts vaniljeesens 2 egg 75 g hvetemel 1 ts bakepulver 30 g finhakkede valnøtter 45 g rosiner 60 g mørk sjokolade 30 g hvit sjokolade Smelt sjokoladen, ta av varmen og rør inn sukker og vaniljeekstrakt. Visp inn eggene, ett og ett, og vend så inn melet. Tilsett nøtter og rosiner. Hell i en smurt 20 cm firkantet form og stek ved 180 grader i 35-45 minutter. La avkjøles litt i formen og hvelv så over på rist. Smelt begge sjokoladene. Bre først den mørke over kaken og snirkle den hvite over etter at den mørke er stivnet. Hvit sjokolademoussekake 200 g mandler 200 g sukker 2 egg 1 ss kakao revet skall av 1 appelsin 200 g hvit sjokolade 4 dl kremfløte 3 eggeplommer Mal mandlene. Visp egg og sukker. Bland i mandler, kakao og finrevet appelsinskall. Ha over i en smurt springform (24 cm) og stek på nederste rille ved 175 grader i ca 25 minutter. Avkjøl i formen. Smelt sjokoladen. Bland eggeplommene med 1 dl av fløten og varm opp under omrøring, til det tykner. Pisk resten av fløten.Vend sjokoladen og fløten i en noe avkjølt eggekrem. Legg kakebunnen på et fat med ringen rundt. Hell blandingen over bunnen og la stå 1 time i kjøleskap. Kaken kan også fryses og serveres som iskake. Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 3. juli 2004 #732 Del Skrevet 3. juli 2004 Velkommen hjem fra byen må katten din ha spesialmat? kos deg med biff i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #733 Del Skrevet 3. juli 2004 Nå vil jeg ha hvit sjokoladebrownies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. juli 2004 #734 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvite brownies er dødsgodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #735 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Ikke akkurat spesialmat. Men, du skjønner det at: da hun først kom til oss spiste hun alt, absolutt alt. Var det mat så var det ikke så nøye. Men sakte men sikkert sluttet hun å like det ene og det andre til vi satt igjen med to merker, som ble kortet ned til ett. For 2-3 uker siden sluttet hun omtrent helt å spise boksemat, egentlig ikke noe problem, annet enn at det var veldig rart. Vanligvis, selv om hun ikke likte maten, ville hun i allefall mase 4-5 ganger om dagen, få en skje og etter å ha snust litt trasje furtent inn i stua igjen. Men denne gangen ba hun ikke engang om mat, hun var ikke interessert. Og da vi veide henne oppdaget vi at hun var gått ned 800 gram, fra sunne 4 kg til litt småmagre 3,2, og det bare på et par uker. Så vi prøvde et av hennes gamle favorittfôr og det var visst veldig bra. Hun har spist 4 små bokser bare siden i går ettermiddag. Hun spiser som om hun aldri har sett mat før. Og de selger bare det merket på enkelte dagligvarebutikker, så jeg har hamstret litt i dag. Så nå er både hun og jeg fornøyd. Endret 28. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #736 Del Skrevet 3. juli 2004 Nå vil jeg ha hvit sjokoladebrownies. Dagboken min burde komme med en advarsel. Hvite brownies er dødsgodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 3. juli 2004 #737 Del Skrevet 3. juli 2004 Ikke akkurat spesialmat. Men, du skjønner det at: da hun først kom til oss spiste hun alt, absolutt alt. Var det mat så var det ikke så nøye. Men sakte men sikkert sluttet hun å like det ene og det andre til vi satt igjen med to merker, som ble kortet ned til ett. For 2-3 uker siden sluttet hun omtrent helt å spise boksemat, egentlig ikke noe problem, annet enn at det var veldig rart. Vanligvis, selv om hun ikke likte maten, ville hun i allefall mase 4-5 ganger om dagen, få en skje og etter å ha snust litt trasje furtent inn i stua igjen. Men denne gangen ba hun ikke engang om mat, hun var ikke interessert. Og da vi veide henne oppdaget vi at hun var gått ned 800 gram, fra sunne 4 kg til litt småmagre 3,2, og det bare på et par uker. Så vi prøvde et av hennes gamle favorittfôr og det var visst veldig bra. Hun har spist 4 små bokser bare siden i går ettermiddag. Hun spiser som om hun aldri har sett mat før. Og de selger bare det merket på enkelte dagligvarebutikker, så jeg har hamstret litt i dag. Så nå er både hun og jeg fornøyd. Aha men godt du tar godt vare på pus, så hun ikke blir for mager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alovera Skrevet 3. juli 2004 #738 Del Skrevet 3. juli 2004 Sjokoladebrownies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. juli 2004 #739 Del Skrevet 3. juli 2004 Sjokoladebrownies Er det ikke litt smør på felsk å si "sjokoladebrownies"? Nesten som å si "sjokoladekakao". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #740 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg synes brownies av mørk sjokolade er best da, men godt med litt variasjon også. Brownies er kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg