Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Tusen takk for rose Mylian! :blomst_opp: Har spart opp appetitten jeg. Skal gå om en halvtime. Ser fram til god mat og en koselig kveld med min kjære. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med 5 år som samboer da. :-) Vi har bodd sammen litt over 4 år, og flere skal det bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Hva spiste dere?

Jeg hadde kylling tandoori og samboeren min hadde oksekjøtt av en eller annen sort.

Dere feirer vel ikke bare med mat, tenker jeg  :sjarmor::flekke:  :tunge1:

Selvsagt ikke. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt sent ute, men jeg vil gratulere dere jeg også! :blomst_opp:

Håper dere hadde en flott kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kelsey! Vi hadde en flott kveld. :blomst_opp:

Ble revet ut av søvnet av telefonen i dag, så jeg er faktisk ikke trøtt selv om det er veldig tidlig. Måtte ha stått opp nå uansett da. Skal på jobb, blir mye kortere dag enn jeg trodde for det ble litt endringer. Men det går bra. Frokosten i dag bestod av ultrasunn Stratos og et glass melk. Jeg er aldri sulten så tidlig om morgenen, når jeg må skynde meg litt. Men jeg vet at om jeg ikke får i meg noe så skriker magen straks jeg er ute av døra. Om jeg klarer spiser jeg en banan, på en god dag faktisk et stykke ristet brød med noe søtt på (vanligvis kan jeg ikke fordra søte pålegg), men vanligvis blir det ikke annet enn et glass juice eller melk. Det lever jeg ikke så lenge på, og jeg får ikke tid til å spise noe særlig mellom slagene heller så er jeg veldig sulten kjøper jeg en sjokolade på vei fra den ene til den andre. Det verste er at jeg tror jeg får lettere migrene når jeg ikke spiser frokost heller. Men det er vanskelig å tenke slik når man er trøtt og litt småkvalm om morgenen. :-? Samboeren min kaller det tirsdags-migrene, for det er den dagen jeg får oftest migrene og en periode grudde jeg meg til tirsdager for jeg visste at kvelden ville bli et helvete. Tirsdager er min lengste arbeidsdag, men jeg tror som sagt ikke at det er selve jobben som utløser migrenen, men heller det at fordi jeg jobber og må stå opp tidlig så spiser jeg ikke særlig frokost og det er mangel på mat som utløser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 5 år som samboer da. :-) Vi har bodd sammen litt over 4 år' date= og flere skal det bli.

Det er ikke på dagen 5 år, da, husker ikke hvilken dato vi flyttet inn... Men det må ha vært midt i juni en gang, for jeg flyttet hjem til Norge 5. juni, og så flyttet vi sammen ikke lenge etter det. På papiret har vi bodd her siden 1. juli, men det er bare det vi sa til Folkeregisteret. ;)

Vi har vært sammen ganske lenge. Vi ble sammen 22. september 1994, og så forlovet vi oss 21. september 1998. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke selv når vi flyttet sammen, det var i mars 2000 en gang, da jeg kom fra England. Men offisielt bor vi ikke sammen, i følge Folkeregisteret bor jeg fremdeles i min hjemby og sånn skal det fortsette til jeg er ferdig utdannet. Vi forlovet oss nyttårsaften 2001. Når vi skal gifte oss vet jeg ikke, jeg vil studere ferdig først. Det skal være sommerbryllup i allefall, ikke noe kirkebryllup og ingen stor fest. Vi kunne tenke oss samme dag som vi ble sammen og den datoen faller på en lørdag i 2008 så det er en mulighet (snakk om å planlegge tidlig :ler:). Vi har veldig lyst til å gifte oss i utlandet, men da blir det uten familiene våre da. En annen mulighet er selvsagt Tinghuset og så en flott middag med nærmeste familie, men jeg synes kanskje Tinghuset er litt upersonlig. Vi får se. Vi har god tid på oss. :)

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, og det at jeg er samboer og ikke registrert på samme sted som foreldrene mine har faktisk ikke noe å si. Jeg får lån og stipend som de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg. Men det er andre grunner til at jeg velger å beholde hjemmeadressen min så lenge jeg er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

Hei Arkana! :)

Smugleser hos deg innimellom jeg.. Så ville bare gratulere med 5 års dagen, litt sent..

Håper du har en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ¤Stine¤! Fint at smugleserne kommer ut av skapet etterhvert. :-) Dagen var flott. Håper du får en fortreffelig uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiensk kyllinggryte (2 porsj.)

600 g rå kyllinglår, delt i to

1 løk

1 boks hermetiske tomater

1 dl tørr hvitvin

1 ts oregano

50 g kokt skinke

100 g champignon

10 sorte oliven

salt/pepper

revet parmesan

2 hvitløksbåter

Brun kyllingstykkene i en panne. Hakk løk og hvitløk og fres i pannen til den er blank. Tilsett hvitvin og la det koke noen minutter. Grovhakk tomatene og tilsett i gryten sammen med oregano. Legg ferdig brunede kyllingstykkene i gryten og la dem trekke i ca 45 minutter til de er møre. Skjær kokt skinke i store terninger og del champignon i båter. Tilsett skinke, champignon og sorte oliven. Smak til med salt og pepper. La småkoke til alt er varmt. Server med pasta, loff og revet ost.

Søt kyllinggryte (4 pers.)

1 finhakket løk

3 finhakkede tomater

1 finhakket selleristilk

1 ss finhakket vårløk

3 ss finhakket bladpersille

2 knuste hvitløksfedd

1 ts frisk timian

1 ss limesaft

2 ss søt chilisaus

½ ts salt

½ ts pepper

8 kyllingklubber, uten skinn

2 ss olivenolje

2 ss brunt sukker

5 dl hønsebuljong

1 ss tomatpuré

2 gulrøtter skåret i 1 cm skiver

1 lime, delt i båter

Bland løk, tomat, selleri, vårløk, persille, hvitløk, timian, limesaft, chilisaus, salt og pepper.. Legg i kyllingen, dekk til og la marinere over natten. Varm oljen og rør inn sukker til blandingen bobler. Stek kyllingen brun på alle kanter. Hell i buljong, tomatpuré og marinaden. Legg i kylling og gulrøtter og la koke under lokk i 45 minutter, snu kyllingen minst en gang underveis. Ta av lokket og la koke til væsken har redusert til omtrent halvparten. Server med limebåter.

Meksikansk kyllinggryte med ost

1 boks tomater

4 kyllingfileter

6-8 poteter

2 paprika (rød + grønn)

3 fedd hvitløk

1-2 chilipepper

2 ss frisk hakket timian eller koriander

2 ½ dl kraft

salt/pepper

1 beger kremost

Stek kyllingen gyllen i olje og legg dem til side. Del potetene i terninger og stek i olje til de er knapt møre. Tilsett hakkede tomater, paprika i biter, hakket hvitløk, hakket chili og urter. Rør rundt og stek i 4-5 minutter. Skjær kyllingen i biter og tilsett i gryten sammen med kraft. Kok opp og la trekke til kraften har kokt inn til det halve. Smak til med salt og pepper. Rør kremosten myk med litt fløte eller melk og ha i gryten.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Mylian! Hvordan har du det? Gjort noe spennende i dag? Jeg hører du skal ha fisk til middag i morgen. Det blir bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i morgen skal jeg ha fisk til middag :D

Idag har jeg bare slappet av.. vært i byen en tur alene, lest og spist moreller i parken, det har faktisk vært fint vær her i dag, for første gang i sommer.

Du har gjort i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet litt i dag og ellers bare ligget i sofaen og lest. Har en sånn giddalaus dag i dag, jeg har lyst til å ha lyst til å gjøre noe, men kommer ikke på hva. Får se om samboeren min kan foreslå noe. I morgen må vi hente billettene til omvisning på slottet. Det har vi bestilt til svigers, noe som skal få oss ut av huset litt siden de ellers bare vil sitte og se på TV. Må huske å kjøpe kinobilletter også, skal se Harry Potter på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...