Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Hvordan kan noen være livredd en søt liten pus? :ler:

Jaja, sånn er det med mødre. Heldigvis har foreldrene mine alltid vært like kattegale som meg, vi har hatt katt så lenge jeg har levd. Jeg liker de best litt korthårede da, og helst en oransje tabby. Foreldrene mine har bare hatt oransje tabbymønstrede katter. Det ville helst jeg også ha, men den vi har nå er svart og hvit. Vi reddet den jo fra å bli avlivet, og den var så skjønn at fargen ikke betydde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal vi ha til middag i dag. :sikle:

Coq au vin

1 stor kylling

150 g bacon

2 ts salt

½ ts grovmalt pepper

hønsebuljong

10-12 sjalottløk

350 g champignon

2 ss smør

2 ss hvetemel

timian

½ fl tørr hvitvin

2-3 fedd hvitløk

2 laurbærblad

2 ss tørket timian

Bland sammen vin, hvitløk, laurbærblad og timian og legg i oppskåret kylling. La ligge 4-5 timer. Ta ut kylling og tørk av. Kok opp marinaden. Brun bacon i biter og legg i marinaden. Brun kyllingbitene, dryss over salt og pepper og ha over i gryten med marinaden. Tilsett buljong så det dekker kjøttet. Kom opp, la trekke på svak varme ca 40 minutter. Skjær opp løk og sopp. Fres i smør og legg i gryten. Jevn kraften med smør og mel. La trekke 5-6 minutter.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30? jeg har 10 jeg.

Men har du sånn papegøye som står på greina hennes? kan ikke begripe hva den er godt for :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Takk for hilsen i dagboken min :)

Har vært innom å lest litt her før, mange gode oppskrifter. Prøvde en sjokoladekakeoppskrift som kom fra deg tror jeg, og den ble kjempegod!

Ønsker deg en fin søndag! (Middagen hørtes forresten veldig god ut, ble sulten jeg :ler:)

Klem fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30? jeg har 10 jeg.

Men har du sånn papegøye som står på greina hennes? kan ikke begripe hva den er godt for :klø:

Ja, har papegøye jeg også. Vet ikke helt hva den er godt for, skal kanskje holde henne med selskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne! Godt du likte sjokoladekaken. Ønsker deg også en fin søndag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam nam! Du er flink!

Nå lukter det aldeles nydelig i huset. Bare 15 minutter til, så er middagen klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe spesielt planlagt? Vår var i allefall kjempegod. Og det ble så mye igjen at vi spiser det samme på tirsdag (skal ut og spise i morgen). Er ganske mett, men ikke for mye. Må spare litt plass til dessert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg friterte litt pommes frites. Det var middagen min i dag. Ikke akkurat spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg friterte litt pommes frites. Det var middagen min i dag. Ikke akkurat spennende.

Tja, med litt Hellmans majones ved siden av er det vel ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...