Arkana Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #4461 Del Skrevet 22. juni 2006 :hår: Okeiokei! Trenger ikke rope!! Noen som har kommet borti en knapp her? ← Ja, jeg fikk litt sjokk da jeg trykket "post innlegget". *lære seg å bruke forhåndsvisning* Har fiksa nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 22. juni 2006 #4462 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Det var jo bare morsomt å lese, haha! Hele siden er sånn at du forteller stille og rolig hva du har gjort og skal gjøre, så plutselig: I DAG HAR JEG VASKET ALTSÅ!! Endret 22. juni 2006 av Sniglå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. juni 2006 #4463 Del Skrevet 22. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 23. juni 2006 #4464 Del Skrevet 23. juni 2006 Tenkte på deg her om dagen, satt og rev ut oppskrifter fra Waitrose-magasinene jeg har samlet på de siste årene (gidder ikke ta med meg all reklamen hjem til Norge), plutselig var det en artikkel Lincoln :-D Masse fine bilder og informasjon, ser ut som en knallfin by i hvertfall. Nå ble det jo ingen flytting dit, jeg var i kontakt med de og fikk en haug med papirer og informasjon, og har faktisk et søknadsskjema, ferdig utfylt, liggende... Men når jeg nå en gang kom inn i Norge så da ble det heller det Du får ha en fin fredag Arkana! Kos deg i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #4465 Del Skrevet 23. juni 2006 Ja, nydelig by, savner den faktisk litt. Savner hele England, anglofil som jeg er. Men, det beste er jo at du kom inn i Oslo, og kan være nærmere kjæresten! :-D God helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #4466 Del Skrevet 23. juni 2006 Føler meg litt som en husmor for tiden, i dag har jeg vasket og hengt opp flere klær, vasket badet og vasket alle gulvene. Samboeren min hadde ikke tatt oppvasken i går og det så ikke ut på kjøkkenet, men jeg hadde bestemt meg for at han ikke skulle slippe unna (vi har jo oppvaskmaskin da, så det er ikke akkurat mye arbeid). Men da jeg sendte ham en SMS og spurte om han kunne kjøpe en ting på veien hjem og han svarte "Ja elskede, glad i deg!" tok jeg sannelig hele oppvasken likevel. I kveld skal vi slappe av med god middag (kylling kiev, ovnsbakte potetbåter og råstekte grønnsaker. Hjemmelaget sorbet til dessert) og spille Carcassonne. *hekta* I morgen skal vi på svenskehandel med en venninne, har en lang liste av masse god mat vi skal kjøpe. Ser fram til god biff til middag i morgen. Vi har helt sluttet å kjøpe norsk biff når kvaliteten er så mye bedre i Sverige. Har hørt at det er fordi det er restaurantene i Norge som får den beste biffen og resten går til butikkene og at det er derfor den ikke er like mør og god som på restaurant, men om det virkelig stemmer vet jeg ikke. Det jeg vet er at biffen er billigere og bedre i Sverige og 1,5-2 timers kjøring er ingenting når vi kan fylle fryseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #4467 Del Skrevet 24. juni 2006 Da var vi tilbake fra turen vår. Vanligvis handler vi på Nordby, men denne gangen valgte vi å prøve Töcksfors. Det var ganske skuffende. Veien var fin, det var masse parkering og lite folk, men jeg syntes utvalget var lite og prisene litt dyrere enn på Nordby. Men, vi fikk nå fylt fryseren med kjøtt og snopskapet med diverse potetgull, snacks og sjokolade. Kjøpte et par andre ting også, men gidder ikke skrive noen detaljert liste over handelen akkurat. Nå skal vi slappe av litt og så blir det biff til middag. I morgen kommer broren min som vanlig, da blir det hjemmelaget lasagne og salat, og så sjokolademousse til dessert. Broren min kommer sannsynligvis til å flytte i løpet av sommeren/høsten, han flytter sammen med en kamerat i en leilighet mye nærmere sentrum. Det er jo fint at han får bo sammen med kameraten sin da, og det er alltid hyggelig å være flere sammen, kan bli litt ensomt å bo alene. Men da flytter han jo også lengre vekk fra meg, og jeg regner med det betyr litt færre besøk, men forhåpentligvis kan vi fortsette med søndagsmiddagene sammen i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupplupp Skrevet 26. juni 2006 #4468 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei, Skulle bare gi ett lite bifftips. I fryseren på diverse butikker(her jeg bor har de den på Rema) kan du finne indrefilet fra Brasil, Peru ol. Denne er kjempegod og ikke så verst på pris. Og jeg er veldig kresen når det gjeldet kjøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 26. juni 2006 #4469 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei på deg! Innom og leser litt igjen Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #4470 Del Skrevet 26. juni 2006 Hei, Skulle bare gi ett lite bifftips. I fryseren på diverse butikker(her jeg bor har de den på Rema) kan du finne indrefilet fra Brasil, Peru ol. Denne er kjempegod og ikke så verst på pris. Og jeg er veldig kresen når det gjeldet kjøtt... ← Takk for tips! Har vanligvis ikke pleid å kjøpe frosset kjøtt, annet enn lam fordi det er relativt dårlig utvalg av ferskt lam, annet enn på høsten. Hei på deg! Innom og leser litt igjen Ha en fin dag! ← Ha en fin dag du også, og lille skjønne Leon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #4471 Del Skrevet 26. juni 2006 Norske jordbær til under 30 kr kurven var mer enn jeg kunne motstå i dag, så jeg kjøpte likeså godt tre stykker. I allefall en av disse skal spise med sukker og kremfløte, de siste har jeg lyst til å bruke i en kake eller dessert. Jeg har sikkert flere jordbæroppskrifter jeg har siklet på i løpet av vinteren og bare ventet på sommer- og jordbærtid for å prøve dem. Ellers har jeg laget lemon posset i dag, den står i kjøleskapet og stivner til desserttid i kveld. Kjempegod og frisk sommerdessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupplupp Skrevet 26. juni 2006 #4472 Del Skrevet 26. juni 2006 Spiser egentlig ikke frossent kjøtt hjemme hos oss heller, men denne biffen kom gjennom nåløyet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #4473 Del Skrevet 26. juni 2006 Spiser egentlig ikke frossent kjøtt hjemme hos oss heller, men denne biffen kom gjennom nåløyet.. ← Det er et ganske stort stykke indrefilet er det ikke? Vet du om det er mulig å få skåret den i skiver i butikken? Vi er jo bare to, så det skal godt gjøres å pløye seg gjennom et så stort stykke til en middag, selv om vi er veldig glad i biff. Og jeg vet ikke hvor bra det er å tine kjøttet helt, skjære i skiver og så fryse igjen. Men jeg mener å ha hørt at butikker har slike store skjæremaskiner som kan skjære frossent kjøtt, så jeg kan vel alltids spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupplupp Skrevet 26. juni 2006 #4474 Del Skrevet 26. juni 2006 Jo det er ganske store stykker, vi er ca. 5 til middag når vi spiser det (har bestandig litt til overs siden vi steker alt. Dette bruker vi til nattmat hvis det er helg, evt småspiser litt dagen derpå..).. Du får sikkert skjært det opp på butikken hvis du spør. Vil ikke anbefale å tine/fryse det nei.. Du kan jo tilberede hele og bruke restene til en biffsalat dagen etterpå f.eks.. evt en god lunsj av ett eller annet slag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #4475 Del Skrevet 26. juni 2006 Ja, det har du jo rett i. Kald stekt biff i tynne skiver på godt brød med annet snadder på sier jeg ikke nei til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. juni 2006 #4476 Del Skrevet 26. juni 2006 Om du har en skarp brødkniv eller en sag (jeg har egen kjøttsag, koster 2-3 hundrelapper og er kjekkt å ha) kan du skjære opp kjøttet i frosen tilstand selv. Det er litt slit, så jeg ville ikke ha delt i mer enn 2-3 stykker, men 1/3 indrefilet gir jo langt mindre rester enn en hel, og er sånnsett et mer håndterbart stykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #4477 Del Skrevet 26. juni 2006 Går det bra med en sirkelsag tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. juni 2006 #4478 Del Skrevet 26. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #4479 Del Skrevet 27. juni 2006 Hrmpf, ikke noe fint vær i dag. Det blåser, regner litt og er kaldt. Pusen insisterte likevel på å gå ut på balkongen, og jeg kan jo ikke motstå det bedende blikket hennes så jeg lot nå døren stå åpen og tok på meg en genser. Skal snart sette i gang med middagen, den tar litt tid å lage. Vi skal ha en hjemmelaget indisk kylling/kikert-gryte. Husket så vidt å legge kikertene i bløt før vi la oss i går kveld. Skal koke dem snart. Mer jordbær til dessert i dag, må benytte anledningen den korte tiden sesongen varer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #4480 Del Skrevet 27. juni 2006 Har prøvd å bestille bord på restaurant til i morgen, men de vil ikke ta telefonen. Har ringt omtrent hele går og hele dagen i dag (det står til og med på hjemmesiden at man kan bestille bord 24 timer i døgnet), og skal prøve videre i kveld. Skulle ikke tro de hadde lyst på gjester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg