Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Jeg svitsja også innom Verdikanalen her om dagen. Hadde en lengere utredning om det i nettdagboka mi... *sukk* Slike sneversynte idioter gjør meg så kvalm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det virkelig nydelig vær og sommervarmt. Jeg har endelig fått sjansen til å bruke det nye skjørtet jeg kjøpte i februar(!). Vi har vært i byen en tur, og spist nydelig iskrem på Dolce Vita. Så handlet vi litt på Ica Maxi på Skøyen (veldig fin butikk forresten, aldri vært der før, men har kjørt forbi flere ganger og alltid sagt at jeg må ta en titt) og så dro vi innom dyrebutikken og kjøpte mat til snuppa. Senere i dag kommer broren min (istedet for i morgen, han har ikke vært på helgemiddag på en god stund for forrige helg var han hjemme og uka før der hadde vi ungebesøk) på sommermiddag og Carcassonne-spilling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia

Hei du - kan du sjekke matdatabasen din om du har oppskrift på hjemmelaget ananas oppskrift...? :) Da hadde jeg blitt gla hvis du hadde det!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget kastanjeiskrem i går (brukte grunnoppskriften og hadde i en boks søt kastanjepuré). Den ble aldeles nyyyyyydelig! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sabia
Laget kastanjeiskrem i går (brukte grunnoppskriften og hadde i en boks søt kastanjepuré). Den ble aldeles nyyyyyydelig! :wow:

Kastanje pure har jeg aldri hørt om - men jeg elsker nøtter så det må jeg teste ut!! Jeg lagde kaffe is av litt av iskremen, - det ble heeelt fantastisk!!! Bare rørte i litt neskaffe oppi den varme iskremen - anbefales!!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastanjepuré får du kjøpt i velassorterte dagligvarebutikker og enkelte innvandrerforretninger. Synes det er nydelig som dessert med pisket krem til. :sikle:

Kaffeiskrem er kjempegodt! Jeg lager den med grunnoppskriften du fikk og har fire teskjeer kaffepulver i fløten når den varmes. :sikle: Jeg er redd det blir mye isspising i sommer. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og spiser is jeg ogsaa - ikke hjemmelaget riktignok, men den traff der den skulle! ;)

Ha en fin soendagskveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sett Poirot (og en ny Poirot neste søndag også! :hoppe: Helt nye filmer, laget i fjor! :hoppe: *Poirot-fan*). Skal spille litt Sims2 mens jeg spiser kveldsmat (=restene av den hjemmelagede potetsalaten fra i går). I morgen skal jeg vaske litt klær og swifre og vaske gulvene. Hvis det er fint vær (noe det sikkert er) går jeg kanskje en liten tur. Vi får se om jeg gidder. Jeg skal i allefall sitte ute på balkongen med pusekatten og lese en god bok, spise is og drikke kald brus. Sommeren må nytes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

...tror det er en viss fare for at det blir litt mye is her og :sjenert: Hvertfall så lenge du fortsetter å snakke om det og poste nye ideer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...tror det er en viss fare for at det blir litt mye is her og :sjenert: Hvertfall så lenge du fortsetter å snakke om det og poste nye ideer ;)

:ler: Jeg planlegger allerede neste iskrem-laging. ;) Tror det blir hasselnøttiskrem. Er litt usikker på om jeg skal male eller bare hakke nøttene, har sett oppskrifter med enten den ene eller den andre. Tror kanskje jeg skal gjøre begge deler. Er spent på hva slags konsistens isen vil få med malte nøtter i. Hadde glemt å legge iskremmaskinbollen i fryseren i går, så jeg må vente til i morgen før jeg får laget den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, sinnsykt varmt i dag. *svett* Det er 26 grader i skyggen hos oss, og det må ha vært godt over 30 i solen. Var en tur i sentrum nettopp og trodde jeg skulle koke bort. Kjøpte meg en flaske vann før jeg satte meg på T-banen hjem og den forsvant på noen minutter. De delte ut poser med Polly Småsulten nøtte-/fruktblanding ved Nationaltheatret, de var gode. Men de beste er Parrots Nuts & Crunchy (blå pose). Måtte faktisk kjøpe to poser på Ica på veien hjem. Pollys lille kampanje førte til at konkurrenten tjente 24 kroner istedet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, mens jeg var i byen gikk jeg forbi teateret i Universitetsgaten og det var bildet av Øystein Sunde på plakaten. Jeg gikk rett bak et par turister, en amerikansk dame med sin 10-12 år gamle datter. Datteren pekte på Øystein Sunde og erklærer "Wow, he looks evil". :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er visst en stund siden jeg var innom her (igjen...), men det er altså så koselig å lese i dagboka di!!! :klem: Hører at du koser deg i sommerværet, og er helt enig i at sommeren skal nytes! :)

Forresten - du har vel ikke oppskrift på iskaffe? Kan jo alltids lage espresso med melk og sukker som jeg avkjøler, men tenkte kanskje det fantes noen mer detaljerte oppskrifter?

Forresten, mens jeg var i byen gikk jeg forbi teateret i Universitetsgaten og det var bildet av Øystein Sunde på plakaten. Jeg gikk rett bak et par turister, en amerikansk dame med sin 10-12 år gamle datter. Datteren pekte på Øystein Sunde og erklærer "Wow, he looks evil".  :ler:  :ler:

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - du har vel ikke oppskrift på iskaffe? Kan jo alltids lage espresso med melk og sukker som jeg avkjøler, men tenkte kanskje det fantes noen mer detaljerte oppskrifter?

Nei, det har jeg nok ikke. Drikker ikke kaffe selv, så det er liksom ikke den typen oppskrifter jeg tar vare på. ;) Men jeg er sikker på at du finner noen gode hvis du søker litt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg nok ikke. Drikker ikke kaffe selv, så det er liksom ikke den typen oppskrifter jeg tar vare på.  ;) Men jeg er sikker på at du finner noen gode hvis du søker litt på nettet.

Ja, det gjør jeg så klart. Er så vant til å ty til deg at jeg ikke tenkte på å søke på nettet :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...