Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Eg spelar WoW sjølv eg, så eg er vel ikkje akkurat WoW-nerd-enke... Så i den klubben er vel eg "fienden"..? ;)

Klem frå WoW-nerden Linn3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiller ikke WoW, men en del andre spill... Men nå for tiden er han jo 12 timer på jobben før han kommer hjem og jobber enda mer. Så jeg er Dataenke jeg...sånn på generell basis. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det kan være slitsomt til tider. Og det har jo vart siden april/mai i fjor, når skal det ende? Heldigvis har samboeren min endelig skjønt at han må begrense bruken. For et par mnd siden bestemte han, frivillig, å bare spille på fredagskveldene (da spiller han helt fra etter middag til vi legger oss, men det er helt greit, det er jo ikke noe verre å spille PC-spill enn å sitte paralysert foran TV'en). Han er innom hver kveld for å sjekke post og auksjoner og slikt, men det går heldigvis relativt raskt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det forresten torsdag, det vil si at jeg ikke ser samboeren min før rundt halv ti i kveld, han trener nemlig fra 18-20 og gidder ikke komme hjem fra jobb i mellomtiden. Istedet sover han litt ekstra den morgenen. Vel, siden jul har han faktisk sovet til åtte istedet for til syv nesten hver eneste morgen. Greit med fleksitid og et par hundre oppsparte avspaseringsdager. Jeg har allerede laget og spist middag, har kjøpt ost og kjeks til litt senere, fikk så lyst på det.

Jeg sov en liten dupp på sofaen rundt kl 15, hadde tatt med dyna inn fra soverommet også og hadde det riktig så koselig. Var ganske trøtt for jeg stod opp 8 jeg også i morges, hadde et møte kl 10. Åtte er jo ikke akkurat grytidlig, men jeg sovnet ikke før halv fire for jeg ble så oppslukt i boken min, så da var jeg rimelig trøtt. Heldigvis kan jeg sove så lenge jeg vil de nærmeste dagene. Dyna ligger fremdeles på sofaen, og pusekatten har funnet ut at den er et aldeles ypperlig sovested. :hjerte: Hun er så nydelig, min lille skatt. :hjerte:

Fikk også besøk av en hyggelig svenske som prøvde å overbevise meg om at Sea et eller annet hadde billigere strøm enn Telinet. Men vi har spottprisavtale, og er veldig fornøyd med den, og jeg sier uansett ikke ja til slike ting på døren. Har fått besøk av slike tidligere. Alle viser meg tabeller og diagrammer som sammenligner strømprisene for flere selskaper og deres kommer alltid best ut, men jeg trenger bare klikke meg inn på konkurransetilsynet sine sider og der står det helt andre ting. Mannen fra Hafslund sikkerhet som var her for litt siden ble litt forfjamset når jeg, som sant var, sa at jeg nylig hadde lest at Hafslund var de dyreste på boligalarm uten å gi noen fordeler som kunne forsvare prisen. De er jo veldig sjarmerende disse kjekke karene, nesten litt synd å avvise dem. Det minner meg om en gang for noen år siden, jeg var alene hjemme på dagtid og en mann i 40-50 årene ringte på og spurte om jeg ville være med på en spørreundersøkelse. (En som tok litt tid, og hvor han måtte komme inn for vi trengte et bord å sitte ved.) Jeg sa ja, men hadde selvsagt glemt at leiligheten så bombet ut, støvsugeren stod midt på stuegulvet, 3 meter oppvask på kjøkkenet, desserttallerkener med størknet is og gamle bananskall stod på stuebordet fra dagen før (som han diskret skjøv vekk for å få plass til papirene sine :rodme:). Det hjalp ikke helt at den papirtyggende pusen vår fikk smaken for papirene som han hadde lagt fra seg i sofaen ved siden av seg, og i tillegg bet hun ham da han prøvde å ta dem fra henne. :ler: Anyway, liten digresjon, men han var i allefall så takknemlig for at jeg sa ja til å være med, og han fortalte om folk som sa både det ene og det andre, rett og slett frekke når han så høflig spurte om de ville delta. Så han var lykkelig for hver gang han møtte på slike som meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forårsake litt frustrasjon, ja.

Jeg leste i en avis før jul en gang om en VGS-elev som tok pause fra skolen et år, bare for å spille WoW. Tror ikke jeg hadde godtatt det om han hadde vært sønnen min. Å bo hjemme gratis fordi man er elev/student og jobber for framtiden er helt i orden, men for å spille et PC'spill? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg leste på en eller annen nyhetsnettside for ikke så lenge siden om ei jente som satt klistret foran PC-skjermen i mange dager, for å spille WoW. Hun glemte rett og slett ut å spise i løpet av disse dagene, og døde tilslutt. :overrasket: Det kaller jeg sykt.

Endret av Tusseline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg leste på en eller annen nyhetsnettside for ikke så lenge siden om ei jente som satt klistret foran PC-skjermen i mange dager, for å spille WoW. Hun glemte rett og slett ut å spise i løpet av disse dagene, og døde tilslutt. :overrasket: Det kaller jeg sykt.

Helt utrolig. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :)

Skal på fjellet til helgen, og tenkte jeg skulle lage Mississippi-kaka di. Har et lite spørsmål: serverer du den som den er, eller lager du noe krem/fyll til å ha på toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å ha noen form for fyll eller glasur. Kaken er litt rå i midten, så å dele den og legge på krem ville vel ødelegge den. Og siden den er litt rå synes jeg ikke den trenger glasur heller. Serverer den gjerne med pisket fløte da, eller nystekt med iskrem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisket fløte høres bra ut :) Sikkert mest praktisk også, siden jeg skal bake kaka hjemme samt at vi ikke har fryser på hytta ;)

God helg, Arkana!

Er du forresten i gang med studiene igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...