Arkana Skrevet 16. november 2005 Forfatter #3521 Del Skrevet 16. november 2005 Kanskje maskinen din har influensa? Eller, som du sier, nekter å være med på julehysteriet før 1. desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 16. november 2005 #3522 Del Skrevet 16. november 2005 Det store avatarmysteriet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. november 2005 Forfatter #3523 Del Skrevet 16. november 2005 Ser helt normal ut hos meg, jeg er på Opera. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. november 2005 Forfatter #3524 Del Skrevet 16. november 2005 *sulten* Og sambo kommer ikke hjem før 20. De fant plutselig ut at de skulle ha utrulling i morgen, sånn helt uten videre. Jaja, orker ikke vente med å spise til da, så får han heller varme opp restene. Har fryktelig lyst på sjokolade, nærmere bestemt Caramello. Tror jeg må sprinte ned på butikken en tur..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 16. november 2005 #3525 Del Skrevet 16. november 2005 Nam!!! sjokolade! jeg og vil ha.... Men skal snart ut å spise, så bør vel ikke..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 16. november 2005 #3526 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg har også lyst på sjokolade, men orker ikke sprinte på bensinstasjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. november 2005 Forfatter #3527 Del Skrevet 17. november 2005 I kveld kommer Mamma, eller var det i morgen? :klø: Må spørre henne. Hun blir bare to dager og så reiser hun til Frankrike I morgen skal sambo til tannlegen og fikse hullet sitt, og på vei til jobb leverer han bilen til EU-kontroll. Og etter jobb blir det vel shopping tenker jeg, hvis vi ikke tar det på lørdag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. november 2005 Forfatter #3528 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har visst passert 16 000 innlegg uten å vite det. Sambo valgte dobbeltrening i dag. De hadde en liten prøvegradering på tirsdag, og det gikk visst ikke så bra. Han må øve mer på poomsene sine. Mamma kommer i morgen, siste fly, så vi rekker å shoppe litt i Sandvika før vi henter henne. Har en lang liste over ting vi skal handle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 18. november 2005 #3529 Del Skrevet 18. november 2005 Hei Arkana, Lurer på om det snille matorakelet kan gi meg en oppskrift på en god fiskegrateng. Jeg har aldri laget det før - er det vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. november 2005 Forfatter #3530 Del Skrevet 18. november 2005 Hei Arkana, Lurer på om det snille matorakelet kan gi meg en oppskrift på en god fiskegrateng. Jeg har aldri laget det før - er det vanskelig? ← Neida, det er ikke vanskelig. Lag hvit saus av 3 ss smør, 5 ss hvetemel og ca 4 dl melk. Smak til med salt, pepper og litt revet muskat. Avkjøl sausen litt før du visper inn 2 egg. Rør inn kokt makaroni og ca 1/2 kg fiskefilet (jeg foretrekker torsk) skåret i biter. Hell i en ildfast form. (Jeg synes det er godt å strø halvtinte erter i bunnen av formen og evt også et par hardkokte egg i båter.) Strø loffsmuler/strøkavring oppå (legg gjerne på noen smørklatter også) og stek ved 200 grader i 35-40 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. november 2005 #3531 Del Skrevet 18. november 2005 Den skal jammen jeg prøve meg på også! Mannen er ikke så glad i fisk, men han spiser den frossenfiskegratengen. Kanskje han liker hjemmelaget også? Det er sikkert litt sunnere (eller man vet i det minste hva som er i den) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. november 2005 Forfatter #3532 Del Skrevet 18. november 2005 Det er i allefall betydelig mer fisk i den hjemmelagede, og ingen tilsetningsstoffer. Så den er garantert sunnere (og jeg synes den smaker bedre også, og jeg er heller ikke noen superfan av fisk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. november 2005 #3533 Del Skrevet 18. november 2005 Ja, hjemmelaget fiskegrateng er nydelig. Jeg pleier å stivpiske eggehvitene før jeg blander dem forsiktig inn, også forkoker jeg fisken. Det kan være lurt dersom man har med en som ikke liker fisk å gjøre, for da kan man "smule" fiske i mindre biter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 18. november 2005 #3534 Del Skrevet 18. november 2005 Tusen takk! Da må jeg prøve det neste uke - da er det min matuke i heimen. Hva serverer du til? Kokte poteter og gulrøtter? Og flatbrød kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. november 2005 #3535 Del Skrevet 18. november 2005 Tusen takk! Da må jeg prøve det neste uke - da er det min matuke i heimen. Hva serverer du til? Kokte poteter og gulrøtter? Og flatbrød kanskje? ← Kokte poteter, raspa gulrøtter og smelta smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. november 2005 Forfatter #3536 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg serverer grønnsaker til og litt smeltet smør. Ikke poteter (det er jo makaroni i gratengen), men bruk akkurat det du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. november 2005 Forfatter #3537 Del Skrevet 18. november 2005 Da har vi vært og handlet litt. Kjøpte tre julegaver, gavepapir og en pakke med alt man trenger til å lage julekort. Kjøpte også mer herlig håndkrem fra L'Occitane, julekalender og et par småting til kjøkkenet. Og så var det den vanlige ukeshandelen da. Skal pakke inn en bursdagsgave som skal sendes i posten i morgen og slappe av litt før vi henter Mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. november 2005 #3538 Del Skrevet 18. november 2005 Ha en riktig så fin lørdagskveld!! Den fiskegratengen hørtes veldig god ut, jeg tror faktisk at jeg skal prøve den selv en dag. Jeg synes det er så vanskelig å finne på gode fiskeretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. november 2005 #3539 Del Skrevet 19. november 2005 Heisann. Må bare innom og legge igjen spor. Må huske å spore boka di også. Du får ha en flott lørdag. Selv bærer det snart avsted tiol butikken for å handle inn til din chiloi con carne. Må jo bare prøve når den har fått så mye skryt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. november 2005 Forfatter #3540 Del Skrevet 19. november 2005 Heisann. Må bare innom og legge igjen spor. Må huske å spore boka di også. Du får ha en flott lørdag. Selv bærer det snart avsted tiol butikken for å handle inn til din chiloi con carne. Må jo bare prøve når den har fått så mye skryt. ← Ja, den er god. Vi skal ha det i morgen. God lørdag til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg