Arkana Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #2401 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) I dag observerte vi den ene psykologen mens han administrerte testbatteriet til en pasient. Veldig spennende, særlig å diskutere resultatene etterpå. Kan jo ikke skrive noe om dette her selv om jeg har aldri så lyst. Det er uansett moro å få gjøre noe skikkelig, være litt psykolog og ikke bare sitte med nesen i en bok slik vi har gjort hittil. Men jeg skjønner at det også er frustrerende. Det er lover og regler som skal følges, som ofte er til ulempe for pasienten, men man må jo følge dem selv om man synes aldri så synd på dem. Jeg tenkte i dag på de som har veldig subjektive plager, f.eks. smerter eller unormal tretthet, og man ikke finner noen dokumenterbare årsaker, hverken fysiske eller psykiske. Hvordan hjelper man disse? Og hva om plagene kom av en ulykke og det er snakk om erstatning, her er jo alt på forsikringsselskapets side. Det hjelper lite å si at man ikke kan jobbe fordi man er konstant utslitt hvis dette ikke kan dokumenteres. Og psykologen kan ikke finne på ekstra symptomer eller gi gale diagnoser for å hjelpe, selv om han er uenig med systemet. Sambo trenger med poomsepartiet (poomsepatruljen ) i kveld og er ikke hjemme før nærmere 21. Det gjør ingenting. Har laget meg en deilig kyllingbaguette, og skal lage smørbrødkaken når han kommer hjem. Den nye Mountain Dew-brusen er sannelig god. Jeg liker søte drikker, og denne er bedre enn 7 Up og Sprite. Så det har blitt en del flasker av den de siste ukene. Burde ikke drikke så mye sukkerholdig brus. Jeg har aldri hatt et hull eller andre tannproblemer på mine 26 år, og jeg vil gjerne holde det slik. Er det noe bra på TV i kveld forresten? Det er da torsdag, trodde kanskje det var noe? Det er i allefall EastEnders, spennende for tiden! Jeg er helt hekta. Så det da det ble sendt på NRK på 80-tallet, så litt da jeg bodde i England, men likte ikke de nye folkene, og så ble jeg hekta igjen for et par år siden. Bedre enn Glamour og Home and Away synes jeg da. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. februar 2005 #2402 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg skal i hvertfall se på det nye showet til Otto Jespersen i dag! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #2403 Del Skrevet 17. februar 2005 Har tittet nå. Skal se Nr 15 og Melonas. :-) Er ikke så veldig fan av OJ jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #2404 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Fredag! Har et seminar fra 13-16. Sambo kommer og henter meg når jeg er ferdig, da drar vi til CC-Vest og shopper litt og gjør ukeshandel. Vi skal ha biff til middag i dag. Ser fram til en avslappende helg. Seminaret i dag blir ikke så verst, liker foreleseren og det hjelper alltid. Eneste minus er at 3 timer er litt lang tid, blir litt sliten, men det går bra. Må gå og få fjernet et ekstra ledd fra armbåndsuret mitt, det er så løst at klokka snur seg rundt håndleddet mitt av seg selv. Ikke så gøy. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #2405 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Lørdag er en god dag. Sov lenge, lå og leste litt i sengen før vi stod opp. Dro først til Akademika på Blindern hvor jeg sved av 2500 kroner på pensumbøker (og nå nettopp har jeg bestilt 5 pensumbøker til for 1300 kroner på Amazon, og enda er jeg bare halvveis gjennom lista ). Så dro vi til Oslo City (noe som er uvanlig for oss, vi reiser som oftest til Sandvika Storsenter og handler, det er så stress i sentrum). Sambo dro til Clas Ohlson og handlet litt, mens jeg shoppet litt her og der. Kjøpte ny lipgloss, tre neglelakker og to topper. Broren min kommer i kveld, vi skal lage hjemmelaget kyllingpizza med salat og rømmedressing. Og så tipper jeg de to kommer til å spille X-box utover kvelden. Nå er det ikke lenge til Mamma kommer, gleder meg til det. Første gang hun kommer hit etter at broren min flyttet. Det er godt vi bor i samme by, lettere å besøke oss. Hun blir ikke så lenge da, pga katten. Og hun er her på bursdagen sin (hvor gammel blir hun nå.....*telle telle* 58, tror jeg...?) så vi tre tar henne med ut på restaurant. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #2406 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Eple/aprikos-scones (16 stk) 9 dl hvetemel 1 ss bakepulver 2 ts sukker 150 g smør i terninger 1 eple i terninger 6 tørkede aprikoser i terninger 3 dl melk Bland alt det tørre. Smuldre i smøret og rør inn fruktbiter og melk. Elt så lite som mulig. Form deigen til runde flate scones som legges på stekebrett og stekes ved 250 grader i ca 12 minutter. Avkjøl på rist. Smaker veldig godt med limecurd. Scones med fetaost, oliven og soltørkede tomater (12 stk) 75 g fetaost i små terninger 10 sorte oliven, grovhakkede 50 g soltørkede tomater, hakkede (spar på 1 ss av oljen) 175 g hvetemel 50 g sammalt hvete, fin ½ ts bakepulver ¼ ts cayennepepper ¼ ts sennepspulver 2 ss olivenolje 1 ½ ts hakket timian 1 stort egg 2 ss melk melk til å pensle med 50 g smuldret fetaost Sikt mel og bakepulver i en bolle, og tilsett cayennepepper og sennepspulver. Bland inn olivenolje og oljen fra de soltørkede tomatene. Når blandingen er klumpete, rør inn fetaost, oliven og tomater. Visp egg og melk sammen i en bolle og bland halvparten inn i det tørre. Bland godt, og tilsett evt mer av væsken hvis det trengs. Rull deigen ut ca 2,5 cm tykk og stikk ut rundinger som legges på stekebrett. Pensle med melk og dryss fetaost over. Stek på øverste rille ved 220 grader i 12-15 minutter. Smaker nydelig både alene og til supper. Blåbærscones m/vanilje-sitronsmør (ca 16 stk) 2 dl sammalt hvete, grov 5 dl hvetemel 5 ts bakepulver 1 ts salt 100 g smør 4 dl kefir 2 dl blåbær 100 g smør 1 ts vaniljesukker 2 ts sukker 1 ts revet sitronskall 1 ts sitronsaft Bland alle de tørre ingrediensene i en foodprocessor, tilsett smøret og la maskinen gå til det er smuldret. Tilsett melk og til slutt blandes blåbærene så vidt inn. La deigen hvile noen minutter. Del den i fire og trykk delene ut på stekeplaten, del hver sirkel i fire. Stek ved 250 grader i 10-12 minutter. Rør sammen smøret og server det til. Endret 27. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #2407 Del Skrevet 19. februar 2005 Hellu, og ha en fin fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #2408 Del Skrevet 19. februar 2005 Hellu, og ha en fin fin helg Og en fin helg til deg også! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #2409 Del Skrevet 19. februar 2005 Nå har vi kost oss skikkelig. Pizzaen smakte nydelig, og etterpå spilte vi Simpsons-spillet og en runde Passport mens vi knasket potetgull og sjokolade. Nå spiller guttene litt X-box mens jeg skriver mail og slikt, tror nok vi tar kvelden snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. februar 2005 #2410 Del Skrevet 20. februar 2005 Ja, den var fin. Har den første serien på video, og den nyeste (Cappuccino Years) tok jeg opp da den ble vist på svensk TV for et år siden eller så. Har det kommet ut en ny tv-serie også? Det visste jeg faktisk ikke. Samme skuespiller, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #2411 Del Skrevet 20. februar 2005 Ny og ny, den ble laget i 2001. Det er ikke samme skuespiller nei. I den første er Adrian 13 eller noe sånt, mens i den andre er han i midten av 20-årene. Morsom den også, blir jo litt andre problemer når han er voksen. Den aller nyeste boken er den beste etter min mening, alt han klarer å rote seg inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 20. februar 2005 #2412 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei på deg! Sitter her og skriver på praksisoppgave, og trengte virkelig (enda) et avbrekk... Så da tenkte jeg: "jeg tror jeg skriver en hilsen til Arkana, jeg"!! :-) I kveld skal jeg lage kyllingpizza med rømmedressingen din! Den dressingen er utrolig god!! Har ikke prøvd den på pizza enda da, men den er veeeldig god rett fra boksen :oops: :oops: Forresten er tomatsausen også etter din oppskrift. Har den i porsjoner i fryseren, alltid beredt Ha en fin søndag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #2413 Del Skrevet 20. februar 2005 Så gøy at du liker pizzasausen og dressingen min. Vi hadde det samme senest i går, så greit å bare ta opp en porsjon saus fra fryseren. Og dressingen er sannelig god ja. I dag sov vi helt til 14, har spist god frokost og nå skal sambo straks trene. Jeg driver og lakkerer neglene mine, må ha noe å gjøre mens det tørker, så da er KG veldig greit å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2005 #2414 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei, Arkana Nå har jeg laget din Mississippi Mudcake til kjærestens bursdag; knep ham på fersk gjerning i å stå og smake på røra med en skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #2415 Del Skrevet 20. februar 2005 Kakerøre er nesten bedre enn selve kaken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. februar 2005 #2416 Del Skrevet 20. februar 2005 Plutselig fikk jeg lyst på eggedosis... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #2417 Del Skrevet 20. februar 2005 Plutselig fikk jeg lyst på eggedosis... :oops: Mmmm, gjerne med litt kakao i. Lurer på om vi må ha eggedosis til dessert i dag. Det hadde vi "ofte" da jeg var liten. Det var nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. februar 2005 #2418 Del Skrevet 20. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #2419 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Vi har satt dato for bryllupet nå, 28 juni 2007. God tid til forberedelse i allefall. Det blir svært lite å forberede før de siste månedene uansett. En borgerlig vielse kan man ikke bestille før tidligst 4 mnd før så vidt jeg vet. Jeg skal ikke ha noen spesielt fancy brudekjole, bare en vanlig pen kjole. Bryllupsreisen tar vi litt senere det året. Vi skal kun ha nærmeste familie tilstede (foreldre og søsken) og bryllupsmiddagen finner sted på en av Oslos bedre restauranter. Men det er litt koselig med en dato likevel. Endret 1. september 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 20. februar 2005 #2420 Del Skrevet 20. februar 2005 Gratulerer med datobestemmlse og velkommen i gjengen av bryllupsplanleggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg