Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Arkana

Anbefalte innlegg

En alenehjemme-kveld er ikke å forakte!

Lenge jeg har vært her inne nå!

De kyllingoppskriftene så gode ut :sikle:

Håper du får en super helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Tar meg friheten til å reklamere litt personlig i dagbøker rundt omkring, jeg... :oops: Blir veldig glad hvis dere går inn på http://www.nrk.no/magasin/upunkt/urort/4479575.html og stemmer på BNC - Ungrateful!! Det er lillebroren min som har laget musikken, og jeg har så lyst til at hans musikk skal bli plukket ut til å bli brukt i bilspillet Burnout! :-) :-) :-) Stolt storesøster vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stemt! :-)

Da jeg våknet i morges viste klokken 13.20! Og vi la oss ikke spesielt sent i går heller, rett etter midnatt. Snakk om godt sovehjerte. I dag skal vi ikke gjøre noe spesielt, bare sløve skikkelig, spise god biffmiddag og kose oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokospai

250 g hvetemel

125 g smør

2 ss revet kokos

4-5 ss iskaldt vann

5 store vispede egg

150 g revet kokos

350 g sukker

125 g smeltet smør

4 ss yoghurt naturell blandet med 4 ss melk

1 ts vaniljeessens

Smuldre mel og smør. Rør inn kokos og vann. Kjevle ut til en 25 cm paiform. Forstek med bønner + papir ved 200 grader i ca 25 minutter. Ta av bønnene og stek videre 10-15 minutter. Visp eggene med kokos, sukker, smør, yoghurt og vaniljeessens. Hell i paiformen og stek ved 180 grader i ca 45 minutter. Slå av varmen og la paien stå i ovnen, med døren åpen, i 15 minutter. Server varm eller romtemperatur, ikke kald.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder sambo på å vaske alle gulvene, jeg skal straks i gang med badet. På kjøkkenet står deigen til fastelavnsbollene og hever, skal lage vaniljekrem til. Skal snart begynne på middagen, hjemmelaget chili con carne. Broren min kommer til middag og så skal vi se Gilmore Girls.

I morgen har jeg en travel dag, forelesning fra 9-11 og en fra 11.15 til 14. Det vil si liten tid til lunsj. Får vel kaste noe i meg underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten... Første forelesning var omtrent like gørr som den vi hadde på fredagen. Forskjellen er at denne er obligatorisk (skjønt vi måtte ikke skrive oss på liste). Jeg holdt på å duppe av flere ganger. Så fikk vi akkurat kastet i oss litt mat før det var ny forelesning. Denne var heldigvis litt mer interessant. Nå har jeg to dager fri før praksis på torsdag. Gleder meg til å sove lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med noen fridager innimellom. Har sovet lenge og virkelig slappet av. I går fikk jeg ånden over meg. Jeg stod på kjøkkenet og skulle pakke noe inn i plastfolie og irriterte meg for n'te gang over alle pakkene med folie, matpapir, bakepapir som ligger hulter til bulter øverst i det ene skapet og alltid detter ned. Så jeg bestemte meg for å rydde i en skuff og legge alt der istedet. Da det var gjort hadde jeg plutselig en hylle til overs i skapet, så jeg vasket den og bestemte meg for å sortere de andre skapene også og gjøre det litt mer oversiktlig. Så jeg brukte noen timer i går på å vaske og organisere skapene mine (ikke kjøkkenting, men matvarer) og det ble mye bedre. Kastet 6 poser med hermetikk og poser utgått på dato, samt ting og tang jeg vet jeg ikke kommer til å bruke. Er så fornøyd med meg selv og sambo ble rent imponert.

Fikk ryddet litt i kjøleskapet også. Det viste seg at det innerst inne befant seg noen kremoster som har sett sine bedre dager. :forvirret:

I morgen har jeg noen timers praksis. På fredag har jeg egentlig to forelesninger, en fra 9-11 og en fra 13-15. Den første er aldeles gørrkjedelig og siden den ikke er obligatorisk har jeg tenkt å bare droppe den, dessuten er jeg ikke keen på to timers ventetid innimellom.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

I dag var praksis igjen. Vi testet hverandre og fikk kommet oss gjennom hele testen. Spennende. Da jeg kom hjem hadde jeg vondt i hodet, så jeg la meg ned på sengen for å slappe av, da var klokken 15. Da jeg våknet (!) var klokka halv seks. Det var aldri meningen at jeg skulle sovne, og i hvertfall ikke sove så lenge. Det kommer til å forstyrre nattesøvnen min helt. Men jeg skal droppe første forelesning i morgen uansett, så da begynner jeg ikke før 13. Har spist vårruller med ris og søt chilisaus. Sambo trener til 20. Vanligvis trener han 20-22 på torsdager, men nå har han begynt på poomsepartiet (eller poomsepatruljen som jeg kaller det) som går fra 18-20, så da drar han dit rett etter jobb. Han vil heller ha litt fri på kvelden.

I morgen skal vi på kino med broren min, skal se Svigers er aller verst og skal spise først, blir vel hamburgere tenker jeg.

Men nå skal jeg rydde av bordet før EastEnders! Og så er det SOS-barnevakten.

Leste forresten i VG i dag at kvinner som får barn sent (etter 20-årene) lever lenger enn de som får barn tidlig. Det passer jo utmerket siden jeg ikke har planer om å få barn før jeg er 30. Og det stod også at barna deres følger i samme fotspor. Mamma fikk meg (som er eldst) da hun var 31, så det stemmer for oss i allefall. Ser fram til noen ekstra år her i livet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg! Om et par timer skal vi ut og spise med broren min og så på kino. Og jeg er ekstra glad i dag, for jeg fikk vite at jeg har bestått de to eksamenene jeg hadde i januar. :hoppe:

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten i VG i dag at kvinner som får barn sent (etter 20-årene) lever lenger enn de som får barn tidlig. Det passer jo utmerket siden jeg ikke har planer om å få barn før jeg er 30. Og det stod også at barna deres følger i samme fotspor. Mamma fikk meg (som er eldst) da hun var 31, så det stemmer for oss i allefall. Ser fram til noen ekstra år her i livet. :-)

Hm... Moren min fikk første barn som 24-åring. Jeg er 30, og har ingen planer om barn i nærmeste fremtid. :) Så jeg tror det er mer individuelt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...