Fakse Skrevet 25. januar 2005 #2321 Skrevet 25. januar 2005 Tror dere får det fint. Jeg har lillesøster fem minutter gange fra huset vårt, og det er koselig å være så nært.
Arkana Skrevet 25. januar 2005 Forfatter #2324 Skrevet 25. januar 2005 (endret) Jeg tror også vi får det fint. Jeg har savnet det i mange år, å ha familie i nærheten. Så koselig det skal bli å bare kunne stikke innom, invitere ham på middag, gå på kino og slikt. Vi har hatt en koselig kveld, alle har vært ganske trøtte da, så mens samboeren min trente lå jeg og broren min i hver vår ende av sofaen og sov. Nå har vi kjørt alle tingene hans + et par ting han har lånt fra oss til den nye leiligheten. På fredag skal vi ta en tur til Ikea og kjøpe det han mangler. Og etterpå drar vi hit og spiser taco og han og samboeren min skal sikkert spille Halo2 på X-box. Mamma er jo litt bekymret for gutten sin som flytter hjemmefra til en stor by, men hun var veldig glad for at jeg tok vare på ham. Jeg har vist ham snarveien til oss, de nærmeste butikkene, busstoppene og skrevet ut busstider og forklart hvor han får kjøpt T-banekort. Han er heldig som har så mange han kjenner her i Oslo allerede, det er jo en ekstra trygghet når man er i en ny by. I tillegg til meg og min kjære har han sine to beste venner. Og leiligheten er veldig flott og ligger i et fint strøk. Han får varme, strøm, ADSL og kabelTV inkludert i husleien. Jeg tror absolutt han kommer til å trives. Endret 1. september 2005 av Arkana
Bokalven Skrevet 25. januar 2005 #2325 Skrevet 25. januar 2005 Du er heldig som har et nært forhold til broren din. Jeg føler at jeg egentlig ikke kjenner min bror, selv om vi bodde sammen i nesten 18 år...
Arkana Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #2326 Skrevet 26. januar 2005 Ja, det er rart hvor forskjellig forhold man har til sine søsken. Mammas yngste søster er 18 år yngre enn henne, da hadde Mamma allerede flyttet hjemmefra og til utlandet (hvor hun da ble). Likevel har de et godt forhold. Det har alltid bare vært oss fire (nå tre) her i Norge, så det har nok vært ekstra viktig for oss å ha et godt familieforhold og ta vare på hverandre.
Arkana Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #2329 Skrevet 26. januar 2005 Åh, nå har det vært en lang dag. Men også veldig interessant. Vi har sittet fordypt over diverse "tilfeller" av mennesker og prøvd å finne fram til den/de rette diagnosen(e). Og det er kjempevanskelig! Nå er jeg kjempesulten. Skal bare vente på samboeren min som er på kurs til 18, så skal vi lage mat.
Arkana Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #2330 Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg som skulle legge meg tidlig i går kveld, hadde gjort en avtale med senga allerede 22.00. Men så fikk vi lapp om at den ene av pakkene som broren min sendte før han dro (så han slapp å bære alt med seg) var kommet, så vi måtte vente til han kom og hentet den. Han kom halv elleve, og da måtte han selvsagt få komme inn og sette seg, spise brownies og drikke cola og fortelle om sin første dag som Oslo-borger. Så lånte han PC'en og tittet litt etter jobber, så klokken ble midnatt før han tok pakken under armen og tuslet hjem. Han har ekstranøkkelen vår, og kommer nok innom på dagtid og søker på jobber. Han har jo ikke fått PC'en sin enda, så det er litt stusselig i leiligheten. I kveld spiser han her også, men etterpå skal han ut med en kamerat. Dette er siste dagen i dette kurset om klassifikasjon/diagnostikk. Det er kjempeslitsomt, 8 timer med masse informasjon. Heldigvis er det avbrutt av øvelser, så det går på et vis. I morgen skal jeg sove leeeeeeeeenge. Endret 1. september 2005 av Arkana
Bokalven Skrevet 27. januar 2005 #2331 Skrevet 27. januar 2005 Brownies og cola... Nå fikk jeg lyst på cola.
Arkana Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #2332 Skrevet 27. januar 2005 Så var denne uken over. Herlig! Vi fikk slutte en time tidligere, så nå er jeg hjemme. Broren min kommer om 1-2 timer og skal spise middag her. Så skal han ut med en kamerat. Samboeren min drar rett på trening etter jobb og er ikke hjemme før 20, så han spiser restene. Jeg gleeeeder meg til å sove lenge i morgen. I kveld skal jeg bl.a. sløve foran TV'en og se Nr 15 (med brownies).
Gjest lillelou Skrevet 28. januar 2005 #2334 Skrevet 28. januar 2005 Huhu! Vi kjører beinhardt på med "Arkana-mat" i heimen for tida... :-) .Mandag var det lapskaus(aah...nyyydelig...vi er bare to, men ble bare liten skvett igjen...), onsdag var det bolognese(namnamnam...)og i går hadde vi "banan i folie" til dessert...syyykelig godt!I dag blir det Missisippi Mud Cake...Gleder meg .God helg,forresten!
Arkana Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #2335 Skrevet 28. januar 2005 Lillelou: Så gøy da! Føler meg rent beæret. Vi hadde også banan i folie i går til dessert, kjempegodt.
Arkana Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #2336 Skrevet 28. januar 2005 I dag skulle vi vært på Ikea, men stakkars broren min har kastet opp i hele dag og føler seg ikke bra. Vi har handlet litt for ham da. Nå er det jo åpent lenge så føler han seg bedre senere kan vi dra da, eller vi tar det i morgen. Vi har handlet litt på CC-Vest, jeg kjøpte meg en ny bukse og samboeren min en ny genser, og så har vi gjort ukeshandel. Herlig å sove lenge i dag!
-Fisken- Skrevet 28. januar 2005 #2337 Skrevet 28. januar 2005 Uff.. Det med oppkast er visst noe som går for tiden. Håper han blir fort frisk! Heeeelg! :D
søndagsengel? Skrevet 28. januar 2005 #2338 Skrevet 28. januar 2005 Hmmm... spiste ikke han hos deg i går?? Neida, stakkars, det er vel noe som går! God bedring til broren din da! :-)
Arkana Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #2339 Skrevet 28. januar 2005 Jo, han spiste faktisk hos meg i går. Men vi er ikke blitt syke da, så vi satser på at han bare har plukket det opp et sted og at det snart er borte.
Arkana Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #2340 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Da har vi akkurat vært på Ikea. Det var, som vanlig på en lørdag, kamp om parkeringsplassene, men vi har alltid flaks og fikk en plass. Det var jo egentlig bare broren min som skulle ha noe, men selvsagt endte vi opp med noen småting til oss selv også. Han kjøpte dyne, pute, skrivebord, planter, bilder og diverse kjøkkenting. Så nå har han litt å gjøre utover helga med å sette sammen ting. I kveld kommer han hit og spiser middag med oss, og så skal vel han og samboeren min spille Halo 2 på X-boxen mens uante mengder cola, sjokolade og potetgull med dip finner veien innabords. Endret 1. september 2005 av Arkana
Fremhevede innlegg