Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Agra ligger på Aker Brygge. Inngang rett ovenfor Peppes Pizza. Nydelig mat, perfekt service.

Zaika ligger i Vika, rett under Konserthuset (bensinstasjon på andre siden). Den tidligere kokken fra Agra jobber der nå (noe som sikkert er grunnen til at maten er så nydelig). Synes maten er like god som Agra og faktisk hakket bedre, f.eks. får man kyllingbryst istedet for lår på Zaika, og det synes jeg er bedre. Interiøret er litt mindre typisk indisk, mange (de fleste) indiske restauranter er veldig overdådig pyntet, men det er ikke denne. Vel, nå synes jeg den indiske pynten er fin da, men noen foretrekker det litt mer rolig. Og så ligger prisnivået litt lavere enn på Agra (ca 50 kroner mindre for hovedrettene), og det skader jo ikke. Så Zaika er vår nye favoritt. :)

http://www.agra-restaurant.no/

http://www.zaika.no/

Endret av Arkana
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg sov aldeles uuuutmerket i dag. Våknet av den "froske"-lyden fra filmen i går, snur meg og ser samboeren min gliser stort der han ligger og tuller. :roll:

Nå skal vi straks ut. Skal endelig hente den nye skriveren som ikke hadde kommet på onsdag, og så skal vi på CC-Vest og handle litt. Jeg vil ha en ny bukse og vi skal ha litt mat på Ultra.

I morgen skal vi rydde skikkelig i boden i kjelleren, det er masse vi kan kaste og vi skal organisere alt i bokser som merkes godt med innhold. Aldri mer leting rundt etter ting vi ikke kan finne.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Ah, så godt å våkne uthvilt. Nå er det straks frokost. Koker egg og har dekket bord, venter bare på at samboeren min blir ferdig i dusjen.

Så er det tid for å rydde kjellerboden, og det trengs. Må vel vaske litt i leiligheten også tenker jeg. Har laget sjokolademousse som står i kjøleskapet, klar til å spises etter biff stroganoff som er dagens middag. :sikle:

Så Super Size Me i går. Hadde hørt så mye om alle som syntes det var ekkelt og lovet seg selv å aldri spise junkfood mer. Jeg ble bare kjempesulten av den filmen. Nå liker jeg ikke McDonalds da, men hadde jeg hatt en Burger King i nærheten hadde jeg vært der på null komma svisj. :rodme:

Endret av Arkana
Skrevet
Agra ligger på Aker Brygge. Inngang rett ovenfor Peppes Pizza. Nydelig mat, perfekt service.  

Zaika ligger i Vika, rett under Konserthuset (bensinstasjon på andre siden). Den tidligere kokken fra Agra jobber der nå (noe som sikkert er grunnen til at maten er så nydelig). Synes maten er like god som Agra og faktisk hakket bedre, f.eks. får man kyllingbryst istedet for lår på Zaika, og det synes jeg er bedre. Interiøret er litt mindre typisk indisk, mange (de fleste) indiske restauranter er veldig overdådig pyntet, men det er ikke denne. Vel, nå synes jeg den indiske pynten er fin da, men noen foretrekker det litt mer rolig. Og så ligger prisnivået litt lavere enn på Agra (ca 50 kroner mindre for hovedrettene), og det skader jo ikke. Så Zaika er vår nye favoritt.  :-)

http://www.agra-restaurant.no/

http://www.zaika.no/

Zakia må absolutt prøves, skjønner jeg. :) Takk for tipset!

Skrevet

Ny uke. Neste tirsdag begynner studiene igjen. Tirsdag, onsdag og torsdag har jeg tre lange dager. Fra 9-17 alle tre dagene, det blir hardt. Men dette semesteret er mye tyngre enn de andre da.

Nå sitter jeg og spiser deilig lunsj, tebriks med hjemmelaget kyllingsalat og appelsinjuice.

Skal ut og handle litt når sambo kommer hjem. Etter at vi ryddet så flott i boden i går og fikk masse plass har jeg fått litt dilla på rydding, men vet ikke helt hva jeg kan rydde. Vi kastet tre søppelposer med ting fra boden, to søppelposer med gamle klær, tøy, sengetøy, duker og puter ble gitt til frelsesarmeen og en stor søppelsekk med papir ble kastet + en søppelsekk med gamle elektriske apparater som skal leveres inn i dag. Utrolig at vi hadde plass til alt dette!

Skrevet

heisann! :vinke:

Bare titter innom med en :klem:

Lenge siden jeg har vært her nå!

Jeg har også ryddedilla om dagen....og shoppedilla!

Handla faktiskp hm.com for over to tusen i går!! Jeg kan bare ikke være riktig god i hodet!!!

Ha en fortsatt fin mandag :wink:

Skrevet

Det er så deilig å kaste alt men ikke har bruk for!! Etter å ha vært med å rydde ut av husene til to av besteforeldrene mine da de flyttet, har jeg bestemt meg for å alltid være flink til å kvitte meg med ting jeg aldri bruker!! :-)

Skrevet

I morgen skal jeg på visning for broren min. Håper han får den leiligheten. Den er ikke så veldig stor, men den ligger bare 5 minutters gange fra oss, og det er bra. Ser fram til å kunne ha besøk av ham, spise middag sammen, spille spill eller han og sambo kan spille Halo2 på X-box. Og så kan han passe pusekatten vår.

Skrevet (endret)

Da var det onsdag. Stod opp for en time siden, har ikke spist frokost ennå, men det burde jeg. Tror det blir rundstykke med egg og tomat.

Leiligheten vi så på i går var veldig fin, nyoppusset og ligger bare 5 minutters gange fra oss. Jeg har ikke hørt noe fra broren min siden så jeg vet ikke om han fikk den eller ikke. Det hadde vært fint om han bodde i nærheten, lettere å besøke hverandre. Men det er jo mye dyrere her. Den vi så på var litt over 20 kvm til 4300 kr/mnd, jeg så en annen en på andre siden av byen, 35 kvm til 3500 kr/mnd. :overrasket: Jeg anbefalte den da, selv om det tar mye lengre tid å komme til byen, men han syntes det var for langt unna (og jeg er egentlig enig, ville ikke valgt den selv), og det må han jo få bestemme selv.

De siste 3 dagene har pusekatten kommet i senga vår etter at samboeren min har dratt på jobb. Hun ligger på hans side til jeg står opp. Veldig koselig, særlig siden hun aldri har vært interessert i å sove sammen med oss. :hjerte:

Hadde bilen på verksted i går, måtte skifte bremseklosser og -skiver. Det ble den nette sum av 3600 kroner. Og om et par mnd er det på tide å skifte registerreima, nye 10 000 kroner. Og så oppussing av kjøkkenet og ferie i Frankrike. Ja, det blir et dyrt år. :roll: Så det er godt samboeren min fikk lønnsøkning. Jeg er jo "bare" student, ikke noe lønnsøkning på meg nei.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Tittei Fisken. :vinke:

Jeg stod opp i dag og tittet ut av vinduet, og sannelig var det ikke et hvitt teppe over hele Oslo. Ganske pent i grunn, det har vært litt grått og trist de siste ukene, men det er tryggere å gå på bar asfalt. ;)

Tok meg en laaaang dusj, skrubbet meg selv fra topp til tå, og etterpå smurte jeg meg inn med en god bergamot-bodylotion jeg fikk til jul. Foreløpig frokost, kun et glass god og kald appelsinjuice. Får spise litt mer om litt, jeg trenger litt tid på meg før frokost.

Endret av Arkana
Skrevet

Hrmf, ja kl 8 ble det klart at jeg ikke fikk sove noe mer i dag. Til tross for at jeg ikke sovnet før nærmere 2 i natt. Sambo tar seg fri etter 12 i dag, og jeg hadde egentlig planlagt å sove helt til da (slik jeg stort sett gjør når jeg har fri), men slik ble det altså ikke. Jaja, jeg har i allefall "store" planer for dagen. Tenkte å gjøre middagen litt mer spesiell og ha tre retter, bare for moro skyld. Så det blir rødvinsmarinert biff til middag, med ovnsbakte krydrete potetbåter, peppersaus, champignonstuing og forskjellige grønnsaker. Hjemmelaget sjokolademousse til dessert. Forretten er jeg litt usikker på, bør være noe lett siden biff er ganske tungt, foreløpig har jeg tenkt at det skal bli tomat/mozzarellasalat og ruccola. Så litt må forberedes på forhånd. Og så tenkte jeg at jeg skulle overraske med nyvasket leilighet.

Så planene i dag:

- marinere biffene

- lage sjokolademousse

- vaske klær (har allerede satt på en maskin)

- vaske alle gulv

- vaske badet

- vaske kjøkkenet

- rydde litt på stua

Skrevet

Å, det hørtes koselig ut! Middagen altså, ikke vaskingen... :wink: Kunne tenkt meg å overrasket med treretters jeg også, men denne helgen jobber jeg kveld/natt. Skal huske det til en annen gang :-)

Skrevet

- marinere biffene

- lage sjokolademousse

- vaske klær

- vaske alle gulv

- vaske badet

- vaske kjøkkenet

- rydde litt på stua

effektiv :sjarmor:

Skrevet

WOW! Ja, det kan man si... Jeg sitter liksom fremdeles på samme sted som da du begynte... :oops:

Skrevet

- marinere biffene

- lage sjokolademousse

- vaske klær

- vaske alle gulv

- vaske badet

- vaske kjøkkenet

- rydde litt på stua

FERDIG! :hoppe:

Skrevet
WOW! Ja, det kan man si... Jeg sitter liksom fremdeles på samme sted som da du begynte...  :oops:

Hehe, når jeg først får ånden over meg så går det raskt. Nå skal jeg spise frokost (boller som jeg bakte i går) og spille litt Sims2 mens jeg venter på min kjære. :hjerte:

Skrevet

Så flink du er.Du kan hvertfall ta helg med god samvittighet :-)

God helg :dagensrose:

Skrevet (endret)

Ja, vi har i aller høyeste grad tatt helg med god samvittighet. Samboeren min ble så glad da han kom hjem og så den skinnende rene leiligheten. Vanligvis vasker vi sammen hver søndag. Men jeg har hatt ferie i to uker før studiene begynner igjen på tirsdag, og han skal på noe taekwondo-greie på søndag, så jeg syntes det egentlig bare var greit å ta i litt ekstra.

Vi gjorde ukeshandel og gikk for å sjekke eksamensresultatene, som ikke hadde kommet enda. Middagen var fortreffelig, vi spiste den mens vi så nye episoder av Two Thousand Acres of Sky, en veldig fin serie på BBC.

Broren min fikk forresten leiligheten. :hoppe: Han flytter ned på tirsdag allerede. Jeg har forelesning til 17 da, selvsagt. Men han kommer og spiser middag her og så får han låne litt greier til hans ting kommer i løpet av uka. Blir koselig å ha ham i nærheten. :)

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Lørdag er en god dag. :hoppe::digge::danse:

Vi sov til 12 og ble liggende i sengen og prate litt til 13, da hadde pusekatten vært i senga 5 ganger og syntes tydeligvis vi hadde slumret nok og at det var på tide å stå opp. Nå er sambo straks ute av dusjen og vi skal spise god frokost sammen, før vi tar en ørliten tur i byen. Skal handle litt, jeg vil ha nye sokker og nytt undertøy og jeg har lyst å leie en film til i kveld. Vi skal lage indisk mat. Jeg simpelthen elsker indisk mat. :sikle:

Spilte masse Sims2 i går kveld, det må være minst 2 mnd siden sist. Først var det jul, og så hadde jeg to eksamener å lese til. Så jeg har fått tid til å savne det.

Endret av Arkana
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...