Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

God jul til dere to også. :klem:

Nå er jeg trøtt gitt! :Gjesp: Stod opp kl. 6. Tror ikke jeg klarer å presse i meg noe frokost, og om en halvtimes tid kjører vi til Gardermoen. Tenkte vi skulle ta bilen og la den stå der i julen, når vi er borte så kort tid er det ikke nevneverdig dyrere enn flytoget, og mye koseligere å kjøre i egen bil.

Ja, jeg får vel pakke de siste tingene så vi får dratt av gårde.

Vi sees alle sammen! :nissevink:

Endret av Arkana
Skrevet

heisann!

Bare titter innom for å ønske deg en riktig god jul!

:nissevink:

Skrevet

God jul/solsnu/vintersolverv i dag, 21.12.2004!

Skrevet

:D God jul og etter hvert godt nytt mat år! ;)

Håper det dukker opp masse gode retter her i året som kommer også! :D

iingvild

Skrevet

God Jul :nissekone:

Tusen takk for oppskrifta på Serina kaker. De var ordentlig gode, Vesla har faktisk spist like mye kake som deig. Så jeg kan vel hilse fra henne også, og si at oppskrifta var god :wink:

Skrevet

Titter innom med ønske om en riktig god jul, og et spennende nytt år!

:gullengel:

Skrevet (endret)

God jul lunacia, @riel, seleena, vimsevips, iingvild, liv, magolia, titti og baby-e! Så koselig å få så mangel julehilsener. :gullengel::klem:

Etter to travle dager hjemme fikk jeg litt abstinenser, så jeg har lånt Mammas laptop for å få med meg siste nytt her på KG. Jeg kom hit i går etter en noe turbulent flytur, det er jo ikke så godt vær her i Nord-Norge. Siden den gamle rommet mitt er fylt av Mammas saker og ting nå og senga mi praktisk talt begravet i bøker, så sover jeg på gjesterommet på loftet og der høres alle slike lyder fra vinden godt! Så søvnen i natt har ikke vært den aller beste.

I dag har jeg levert gaver til foreldrene til min bestevenninne. Hun og søsteren skal feire i Oslo (og passer katten vår) og jeg tilbød meg å ta med alle gavene (mange flere enn jeg hadde med til min egen familie. :ler: ). Utenom det har jeg bakt suksessterte, kransekakestenger, mine gode nøtte-/sjokoladekjeks, pepperkaker og biscotti. Mamma skal lage kokosmakroner i morgen og ellers blir det ikke flere kaker i år.

Jeg er helt uten oppskriftsdatabasen min her og ser med lengsel på alle trådene på Mat & Drikke som jeg ikke kan svare på. :ler:

Nå skal jeg og broren min spille litt Nintendo. Det er alltid koselig, gode gamle Mario.

Endret av Arkana
Skrevet

Så er det lille julaften. I dag har jeg bakt kokosmakroner og enda en porsjon med mine gode nøtte-/sjokoladekjeks, vi fant ut at en porsjon ikke var nok. Så har broren min og jeg pyntet pepperkakene med glasur og nonstop. Vi skal spille litt nå før vi skal pynte juletre og resten av huset. I morgen formiddag lager jeg potetsalat og majones til koldtbordet som skal spises julaften kveld/natt (etter gaveåpningen), Mamma har laget sin hjemmelagede rødbetesalat allerede.

Det blåser fælt i dag også, og lille pusen er ikke så mye ute. Hun foretrekker å ligge i kurven sin.

Skrevet

Koldtbord! :sikle:

Men dere spiser ikke masse middag før gaveåpningen? Jeg er som regel mett resten av kvelden, jeg... ;)

Skrevet

Innom og ønsker deg en riktig fin julaften og håper du får mange fine gaver, som du ønsker deg :klem:

:nissevink:

Skrevet
Koldtbord! :sikle:

Men dere spiser ikke masse middag før gaveåpningen? Jeg er som regel mett resten av kvelden, jeg... ;)

Nei, vi spiser grøt som sen lunsj, og så er det ingenting annet enn julekaker og snop under gaveåpningen før det er koldtbord etterpå, rundt midnatt. Det smakte forøvrig fortreffelig! :sikle:

Skrevet (endret)

Så er julaften over. Føles alltid litt merkelig, tenker på at det er et helt år til neste gang. Julaften var fin, ikke så trist som jeg hadde trodd. Vi stod opp 12 og spiste frokost, så litt på TV og slikt. Så dro vi på kirkegården og tente lys på gravene, besteforeldrene mine og Pappa. Det var trist, rart å tenke på at kroppen hans ligger der i jorda. :tristbla: Så dro vi hjem og tente lys på kattegraven i hagen og satte en fakkel på yttertrappa. Deretter kledte vi oss fint og spise grøt til lunsj som vanlig. Vi spilte spill og koste oss, åpnet gaver mens vi knasket julesnop og pratet og hadde det fint. Vi hadde et fint bilde av Pappa stående på stuebordet med lys tent ved siden av, føltes nesten som om han var med oss da.

Jeg fikk mange fine julegaver, Nemi-boken, kokebøker, parfyme, kroppspleieprodukter, kalender med pusekatter, Tissot-klokke (fra sambo, som jeg fikk for et par uker siden allerede), penger +++ Etterpå dekket vi koldtbordet og nøt god mat og drikke: juleskinke, fenalår, spekeskinke, sylte, bayonneskinke, gode salamier, julepostei, røkelaks, hjemmelaget potetsalat, hjemmelaget rødbetesalat, hjemmelaget majones, forskjellige oster (carambola, brie, st albray ++), diverse grønnsaker, nystekte baguetter, ostekjeks... aldeles nydelig! Så spilte vi mer, det nye Trivial Pursuit (20 års jubileum). Vi var ikke ferdige før klokken var 4! Da snakket jeg med samboeren min på telefonen og så la vi oss.

Pusekatten har det fint hos venninnen min, hun må nok sove på badet om natten (noe jeg ikke liker så godt, men alt er bedre enn et lite bur da...), hun har varmekabler i gulvet, mat og do, så hun lider ingen nød. Om dagen sover hun i loftsengen til venninnen min! Jeg skjønner ikke hvordan hun kommer seg opp og ned derfra! Hun spiser ikke så mye, men det er tross alt et nytt sted med nye mennesker, så det er ikke så rart egentlig.

I kveld spiser vi deilig kalkun med alt tilbehør og crème brulée til dessert.

:nissevink:God og fredelig jul til alle sammen! :gullengel:

Endret av Arkana
Skrevet

Dere har en ganske annerledes vintersolvervsfeiring enn hva jeg er vant med. :)

Skjønner at det er trist at pappaen din ikke lenger kan feire med dere. :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...