Arkana Skrevet 26. november 2004 Forfatter #2101 Skrevet 26. november 2004 (endret) Takk for hilsener apple og @riel. Ønsker dere en riktig god helg! Suksessterte ble bakt på mandag og var oppspist på onsdag (og vi er bare to ). Dette var jo uhørt, så jeg bakte en chocolate slab cake i går. Sambo måtte dessverre jobbe i dag. Han har jo fått fri hver fredag fram til jul fordi han har så mye avspasering. Og det har vært herlig! Vi har sovet lenge sammen en ekstra dag i uken, kunnet handle i ro og mak mens alle andre svetter på jobb. Men nå har de straks utrulling så da måtte han jobbe, men han håper han kan komme hjem et par timer tidligere. Vi skal gjøre den sedvanlige ukeshandelen, og så skal vi kjøpe en gave til niesen hans. Og i kveld skal vi ta alt med knusende ro, spise en god biff-middag og slappe av. Mamma sendte oss to flax-kalendere i går. Jeg begynte nesten å gråte da jeg så dem, for det var alltid Pappa som pleide å sende det. Han sendte til og med sjokoladekalender til meg de årene jeg bodde i England. Det var slik han var, alltid så snill, omtenksom og hjelpsom. Endret 31. august 2005 av Arkana
Lythande Skrevet 26. november 2004 #2102 Skrevet 26. november 2004 Misunner deg juleferien. Selv har jeg egentlig juleferie om en uke, men det er kommet et forslag til ny barnehagelov som vi ikke vil ha igjennom. Og for å hindre dette må vi aksjonere, jeg sitter i aksjonsgruppa som står bak det hele og ser at det blir mye å gjøre frem til jul.
Arkana Skrevet 27. november 2004 Forfatter #2103 Skrevet 27. november 2004 Misunner deg juleferien. Selv har jeg egentlig juleferie om en uke' date=' men det er kommet et forslag til ny barnehagelov som vi ikke vil ha igjennom. Og for å hindre dette må vi aksjonere, jeg sitter i aksjonsgruppa som står bak det hele og ser at det blir mye å gjøre frem til jul.[/quote'] Litt mindre juleferie kanskje, men det er jo definitivt verdt det. God helg. :-)
Arkana Skrevet 27. november 2004 Forfatter #2104 Skrevet 27. november 2004 (endret) Så er det lørdag. Vi skal straks spise frokost sammen, før vi skal ut. I går kom pakken med julegaver til brødrene til samboeren min, storebrorens kone og to barn (de får en gave til også). Så i går koste jeg meg med å pakke dem inn og pynte. I kveld er det Test Nasjonen på NRK1. Det synes jeg er gøy (kanskje fordi jeg alltid skårer høyt, og alltid høyere enn samboeren min selv om han også ligger godt over gjennomsnittet ). Det er vel ikke uten grunn at jeg studerer psykologi kanskje. Jeg liker slike IQ-tester, selv om det er noe begrenset hva de måler. Endret 31. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 28. november 2004 Forfatter #2107 Skrevet 28. november 2004 (endret) 1. søndag i advent. Jeg har hengt opp lysene ute, men finner ikke adventsstaken blandt juletingene, tipper sambo har lagt den et annet sted. Han er med og arrangerer noe taekwondo-greier i dag, mulig var det NM? Så han dro hjemmefra halv ni og er ikke hjemme før nærmere 18. Og når han i tillegg ikke kunne ta fri fredag, så har denne helgen blitt noe amputert hva gjelder samvær. Jaja, jeg kan da spille Sim2 alene også jeg. Mamma fortalte nettopp at hun kommer hit i neste uke, fra onsdag til søndag. Det blir koselig, vi kan gjøre litt juleshopping sammen. Jeg har riktignok praksis på torsdag, og fordi jeg må kjøre langt inn i Akershus for å komme dit så tar det hele dagen. Men jeg kjenner Mamma, hun kan bruke en hel dag på Tanum og kjøpe bøker, og hun kjenner Oslo godt og finner sikkert noe å gjøre. Endret 31. august 2005 av Arkana
Gjest baby-E Skrevet 28. november 2004 #2108 Skrevet 28. november 2004 heisann! Så kost å få mamma på besøk da! Dere får kose dere masse! Håper du får en super 1. søndag i advent, og at dere finner adventstakene snart... bare litt skrivefeil...
Arkana Skrevet 29. november 2004 Forfatter #2110 Skrevet 29. november 2004 (endret) til baby-E og Fisken. Endelig mandag (i følge TV3 i allefall). Tja, den har ikke vært så verst hittil egentlig. Sov til 12, og så en tur til legen. Han mente det var en betennelse på øyet, men syntes det var veldig merkelig at det ikke gjør vondt eller renner puss fra det. Fikk i allefall resept på øyedråper og virket de ikke innen 5 dager (men han mente de ville gjøre det) så skulle jeg ta meg en tur til øyelegen, noe jeg fikk henvisning til. Tok de øyedråpene i sted, de rant ganske kjapt ned til nesa/munnen og smakte noe aldeles grusomt, skikkelig bittert som fikk meg til å harke og hoste og måtte springe på badet og spytte det ut. Jaja, de virker vel forhåpentligvis. Nå står pizzadeig til heving, pizzasausen er klar og jeg har stekt kyllingfilet som vi skal skjære i strimler og ha oppå sammen med løkringer, paprika, sopp, oliven, chiliringer, revet ost og bacon. Nam nam. Laget rømmedressing i morges, så fikk den godgjøre seg til nå. Var selvsagt så dumt at jeg tenkte at jeg ikke trengte teskje da jeg skulle ha i hvitløkspulveret (), resultatet ble at jeg nå frykter for ånden min de neste par ukene. Var innom Tanum etter at jeg hadde vært hos legen. Kjøpte en bok til samboeren min, en del av julegaven (han skal få mange forskjellige ting). Kjøpte også en sånn juletrekule som er et puselspill. Synes det var stilig og ganske fint egentlig. Og faktisk litt vanskelig! Lurer på om jeg må kjøpe et par til, for det var gøy. Endret 31. august 2005 av Arkana
Gjest lillelou Skrevet 30. november 2004 #2111 Skrevet 30. november 2004 Hei! Sniker rundt i dagboken din, jeg, og blir VANVITTIG sulten...i tillegg er kjøleskapet klinisk fritt for fristende saker, og det er blankis på veien bort til butikken....Akk skjebne! Skrekkeliglystpådeiligpizza og suksessterte NÅ! Kommer sikkert til å følge mer med, og å eksperimentere med oppskriftene dine etter hvert. Ha en deilig advendtstid!
Arkana Skrevet 30. november 2004 Forfatter #2112 Skrevet 30. november 2004 Ha en fin adventstid du også lillelou! :-)
Arkana Skrevet 30. november 2004 Forfatter #2113 Skrevet 30. november 2004 (endret) Så var det tirsdag. Sov til 12 i dag. Mamma kommer i morgen og jeg lot sambo slippe ukesrengjøringen på søndag og sa jeg kunne ta alt selv i dag siden jeg bare er hjemme nå uansett. Han skal trene i kveld også, så det hadde vel uansett blitt litt liten tid. Da jeg kom ut på stua i morges så jeg at pusen må ha hatt det riktig gøy i natt. Hun har funnet en boks med papirlommetørklær som må ha falt på gulvet, og hadde dratt ut innholdet og revet det i småbiter. Hun elsker å gjøre slikt, det hender rett som det er at hun får tak i dorullen på badet også og så er badegulvet pyntet med små hvite flak når vi står opp. Eller hvis vi har glemt kjøkkenpapiret på stuebordet så er det også i fillebiter neste dag. Men det er ganske søtt å se på, hun sitter som et lite ekorn på bakpotetene med et stykke papir som hun holder med forpotene og river med tennene. Endret 31. august 2005 av Arkana
Gjest lillelou Skrevet 30. november 2004 #2114 Skrevet 30. november 2004 Lillelou maser igjen....nå også i farger!Håper jeg... :-) . Hvis samboeren din er aktiv innenfor taekwondo kjenner han kanskje onkelen min...han heter Gunnar og har en merkelig dialekt og er veldig aktiv i Oslos taekwondomiljø...Ligger forresten oppskriften din på suksessterte her inne? Fikk skrekkelig lyst på det akkurat i DAG, og lurer rundt etter en god oppskrift...
Gjest lillelou Skrevet 30. november 2004 #2115 Skrevet 30. november 2004 skitt.ingen farge der, gitt... :-(
Bokalven Skrevet 1. desember 2004 #2117 Skrevet 1. desember 2004 Stikker bare innom i en hektisk hverdag for å si hei, jeg. Masse å gjøre på skolen for tiden...
Arkana Skrevet 1. desember 2004 Forfatter #2118 Skrevet 1. desember 2004 (endret) Så er Mamma her. Flyet hennes var veldig forsinket pga tåke på Gardermoen. Men hun kom til slutt og vi handlet litt og spiste så biff på Egon før vi dro hjem. I morgen må jeg opp tidlig, allerede kl. 7 må jeg sitte i bilen og kjøre helt til Bjørkelangen for praksis. Men det går vel bra. Etterpå dumper jeg bilen hos sambo (på jobb) før jeg møter Mamma i byen for mer shopping. Det blir nok en bra dag. Endret 31. august 2005 av Arkana
Arkana Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #2120 Skrevet 2. desember 2004 (endret) Det var slitsomt å stå opp kl 6 og sette seg i bilen for en lang kjøretur uti huttiheita. Heldigvis kjørte jeg mot rushen, så det gikk rimelig raskt. Har hatt en flott dag, det var utrolig lærerikt og spennende. Så kjørte jeg bilen til sambos jobb og tok T-banen til sentrum for å møte Mamma. Vi shoppet litt og så spiste vi middag på Mona Lisa før vi dro hjem. I morgen skal vi til CC-Vest og handle mer og så er det god middag på en indisk restaurant. Endret 31. august 2005 av Arkana
Fremhevede innlegg