Gå til innhold

Arkadia (Arkanas lille matkrok)

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet
Puh, sinnsykt varmt i dag. *svett* Det er 26 grader i skyggen hos oss, og det må ha vært godt over 30 i solen. Var en tur i sentrum nettopp og trodde jeg skulle koke bort. Kjøpte meg en flaske vann før jeg satte meg på T-banen hjem og den forsvant på noen minutter. De delte ut poser med Polly Småsulten nøtte-/fruktblanding ved Nationaltheatret, de var gode. Men de beste er Parrots Nuts & Crunchy (blå pose). Måtte faktisk kjøpe to poser på Ica på veien hjem. Pollys lille kampanje førte til at konkurrenten tjente 24 kroner istedet.  :ler:

De nye nøtteblandingene fra Maarud, er utrolig gode, anbefaler deg å prøve dem. Kjøpte en med tomat og basilikum her om dagen, den forsvant på sekunder.

Skal se om jeg finner den parrots som du nevner her, har ikke sett den, men så er jeg sjelden på en ica butikk. Er bare litt svak for nøtter... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De nye nøtteblandingene fra Maarud, er utrolig gode, anbefaler deg å prøve dem. Kjøpte en med tomat og basilikum her om dagen, den forsvant på sekunder.

Jeg har tittet på dem og lurt på om jeg skulle prøve for det virket veldig fristende, skal kjøpe en pose neste gang jeg ser dem. Er også veldig glad i nøtter!

Skrevet

Hasselnøttiskremen var :sikle:.

I dag er jeg alene til sent på kveld. Firmaet til samboeren min har sommerfest i dag. Etter arbeidstid blir de busset til Hvalstrand Bad hvor det blir treretters middag (:sikle:) og hygge og moro resten av kvelden. Jeg har gått en liten tur og på veien tilbake dro jeg innom butikken og kjøpte grillet kylling. Skal lage (en variant av) cæsarsalat til middag, med kylling til (bare salat er lite spennende, må ha noe som metter mer). Og så kjøpte jeg italiensk iskrem til dessert. Må spare hasselnøttiskrem til Mamma kommer i helgen (tenkte å bake litt også, har lyst til å prøve bounty-kake). Ellers tenkte jeg å sitte ute og lese, det er jo så nydelig vær i dag også. Synd det blåser litt da, men jeg skal ikke klage.

Skrevet

Åh, så mett! Jeg er så mett at jeg ikke engang er i stand til å skrive ukesmenyen, uansett hva slags rett jeg kommer på så har jeg ikke lyst på noenting, og når man er stappa er det vanskelig å tenke på hva jeg vil spise til middag neste tirsdag. En halv grillet kylling, masse cæsarsalat, og baguette med smør på (spiste nok for mye av den, for brelett oliven er så godt at jeg kan spise bare ferskt brød med det på... :sjenert:), for ikke å snakke om den store isen jeg ikke burde ha spist rett etterpå. Og jeg som hadde kjøpt en stor plate sjokolade jeg skulle kose meg med i kveld. Vel, jeg antar at maten har sunket litt til da.

I går kveld laget vi forresten amerikanske pannekaker til kveldsmat, med masse smør og sirup på. Det var godt! Samboeren min hadde visst ikke spist dette før og når han så dem sa han at dette var jo lapper? Og når jeg sammenlignet oppskriftene hadde han jo faktisk rett, det er mer eller mindre de samme ingrediensene som til lapper/sveler, og de spiser jeg jo aldri med smør og sirup på, men derimot med syltetøy og rømme. :ler:

Pusekatten synes det er for varmt å ligge på balkongen på dagtid. Fra sola står opp tidlig om morgenen til til 18-19 tiden om kvelden søker hun tilflukt i kattehuset (som sambo snekret til henne) i kottet, kun avbrutt av små turer formå spise, gå på do, sjekke at vi er hjemme og se om temperaturen har blitt passe. Etterhvert kommer hun fram og da ligger hun gjerne ute på balkongstolene og sover og koser seg til vi legger oss. Hun synes tydeligvis ikke at det er kaldt der ute om natten, og hadde vi ikke tatt henne inn når vi skal legge oss hadde hun nok blitt der ute til sola stod opp igjen.

Skrevet

Brelett Oliven er favoritten her i heimen og! Nam! :-D

Skrevet
Brelett Oliven er favoritten her i heimen og! Nam! :-D

Ja, det er kjempegodt! Skikkelig god smak på den. Kan spise meg stappmett på nybakt brød med bare brelett oliven på. :sikle:

Nå har maten sunket betraktelig i magen mitt, så det blir nok sjokolade senere i kveld. :mrgreen:

Skrevet
Sjokolade er alltid nam. :rodme:

:Nikke::sikle::sjenert:

Skrevet

Mnmmmm.. Fann meg nett 2 ruter melkesjokolade i frysen! :sikle:

Skrevet
Mnmmmm.. Fann meg nett 2 ruter melkesjokolade i frysen! :sikle:

Iskald sjokolade... :sikle:

Skrevet

Jeg har også spist et par biter. Farlig godt! ;)

Skrevet

Huff, så usunne vi er i dag da. :sjarmor:

Skrevet

Her skulle jeg ikke sniki meg inn nå, jeg som har sjokolade i kjøleskapet - den rooooper på meg nå altså! :sjenert:

Skrevet
Her skulle jeg ikke sniki meg inn nå, jeg som har sjokolade i kjøleskapet - den rooooper på meg nå altså!  :sjenert:

*Jaaa, kom og spis meg. Spiiiiiis meg!*

:ler: Så har jeg spist to Sjokokirsj. ;)

Er det nå jeg skal innrømme de to iskremene jeg har spist i dag, pannekakene fra i går som jeg spiste til frokost og den überfete dressingen som utlignet sunnheten i salaten jeg hadde til middag. Ja, også den store sjokoladeplaten som kommer til å forsvinne i løpet av kvelden. Heldigvis er det ingen kalorier i cola light. :ler:

Skrevet

:ler: Der slo du meg! ;)

Men det ryker nok til litt godis i morra, for da er sambo på arrangement fra jobben. Da er jeg heeeelt alene og må kose meg litt. :sjarmor:

Skrevet
*Jaaa, kom og spis meg. Spiiiiiis meg!*

:ler: Det var visst isen i fryseren som ropte høyest, men jeg hører sjokoladen i det fjerne her også!

Og såklart du skal kose deg når du har en kveld alene og det er endelig sommer og alt mulig! Dessuten har du spist salat og drikker cola-light og det oppveier en goood del har jeg hørt ;)

Skrevet
:ler: Der slo du meg! ;)

Men det ryker nok til litt godis i morra, for da er sambo på arrangement fra jobben. Da er jeg heeeelt alene og må kose meg litt. :sjarmor:

Hehe, ja det er jo litt derfor jeg har skeiet sånn ut i dag. Sambo er jo på sommerfest og koser seg. Samboeren din jobbet visst innen IT han også, eller? Tydeligvis ikke i samme firma som min da, siden dere har arrangement i morgen. Av en eller annen grunn er firmaet til samboeren min så smarte at de legger festdagene til torsdager. Både julebordet og nå sommerfesten var/er på torsdager. Hvilken glup hjerne tenkte ut det da, det er jo klart at arbeidsdag dagen etter setter en liten demper på hyggen. Men men, det viktigste er jo at de har fest da, ikke alle firmaer som orker å arrangere slikt.

Dessuten har du spist salat og drikker cola-light og det oppveier en goood del har jeg hørt  ;)

Ja, selvsagt. :Nikke:

Skrevet

Ja, han er IT gutt, vettu. Er ansatt i et mindre firma i Bergen.

Skrevet (endret)

Etter etegildet i går tok jeg meg en 20 minutters runde på sykkelen mens jeg så Seinfeld. Får samle litt motivasjon til å ta en runde i dag også. Ellers blir det jo litt trim å vaske leiligheten. Nå er det sommerferie for meg, mens samboeren min jobber, så det er bare rett og rimelig at jeg tar meg av det meste av husarbeidet. Vanligvis gjør vi de sammen på søndagene, men når jeg gjør det alene gjør jeg det alltid på fredager. Samboeren min kom hjem rundt midnatt i går, det hadde vært koselig og de hadde fått god middag, men dessverre var hovedretten fisk (noe han ikke liker så godt). Han sa at mistanken begynte å vokse da det ble sjenket rødvin til forretten, og da hvitvinen kom på bordet forstod han at det ikke var noen vei utenom. :ler:

Så, planen i dag:

:pil: swifre gulvene V

:pil: vaske gulvene V

:pil: vaske badet V

:pil: sette på en maskin klær V

:pil: henge opp klærne når de er vasket V

:pil: rydde skrivebordet mitt (samboeren min får ta sitt eget)

:pil: sortere papir som skal til resirkulering

:pil: tørke støv (det går kjapt med swiffer duster) V

:pil: sitte ute og lese en god bok

Endret av Arkana
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...