Saeria Skrevet 7. januar 2006 #3881 Del Skrevet 7. januar 2006 Hørtes koselig ut. SElv er jeg alene mesteparten av kvelden for sambo er hos en kollega og ser en viktig fotballkamp. Liverpool - Luton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #3882 Del Skrevet 7. januar 2006 Alenekvelder er koselige da. Jeg har noen i vente de nærmeste ukene. Samboeren skal ut på restaurant med jobben snart og uka etter drar de på skitur til Gol en helg. Synes det er litt godt å få tid alene iblandt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #3883 Del Skrevet 7. januar 2006 Har akkurat sett Hide and Seek. Bra film! Skummel, og jeg elsker filmer hvor historien tar en uventet vending. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 7. januar 2006 #3884 Del Skrevet 7. januar 2006 Tøff du da!! Aldri om jeg hadde turt å sett skummel film alene... Hadde ligget vettskremt under dyna og skjelva resten av kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 8. januar 2006 #3885 Del Skrevet 8. januar 2006 Har akkurat sett Hide and Seek. Bra film! Skummel, og jeg elsker filmer hvor historien tar en uventet vending. ← Ja du har sett den nå ja, bra du også likte den! Husker vi snakket om den i en tråd tidligere. Bare innom for å si hei og ønske god helg! Selv har jeg vært på middag hos en venninne, koselig. Imorgen blir det kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #3886 Del Skrevet 8. januar 2006 Åh, jeg har sovet utrolig godt i natt også. Herlig at søvnløsheten er borte. Vi stod opp for en halv time siden, nå er det rundstykker i ovnen, egg i eggekokeren og jeg skal straks dekke frokostbord til meg og min kjære. Søndager er i grunnen ikke så verst. Samboeren min skal trene senere i dag, og når han kommer hjem blir det biff til middag og eple-smuldrepai til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 8. januar 2006 #3887 Del Skrevet 8. januar 2006 Ha en god søndag Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 8. januar 2006 #3888 Del Skrevet 8. januar 2006 Eple-smuldre-pai!!! Jeg har laget to el tre forskjellige oppskrifter som jeg er sånn passe halv-fornøyde med, deler du din oppskrift? Det fins nemlig nesten ikke noe bedre en GOD eple-smuldre-pai med is!!! Ha en fin søndag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #3889 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Jeg lager litt forskjellige typer. I dag tenkte jeg at jeg skulle lage denne: 1 kg epler (ca 5 stk) ¼ kopp sukker ¼ kopp vann ¾ kopp hvetemel 1½ ts bakepulver ½ ts kanel 80 g smør ½ kopp brunt sukker Skrell eplene og del i åtte. Bland med sukker og vann i en kasserolle, legg på lokk og la koke 10 minutter. Sil og kast kokevæsken. Fordel eplene i en smurt ildfast form. Bland siktet mel, bakepulver og kanel i en bolle og smuldre i smøret. Bland inn sukker. Dryss blandingen over eplene og stek ved 180-190 grader i ca 30 minutter. Denne er også god: 75 g smør 150 g hvetemel 50 g sukker 25 g havregryn 50 g hakkede, ristede hasselnøtter 900 g epler, delt i store biter 2-4 ss honning (evt sukker) 2 ts revet sitronskall Smuldre smør og mel. Rør inn sukker, havregryn og nøtter. Ha eplene i en kjele med 1,5 dl vann, honning og sitronskall. Kok opp og la småkoke 10 minutter, uten lokk. Hell i en ildfast form og dryss smuldreblandingen oppå. Stek ved 200 grader i 35-40 minutter. Endret 8. januar 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. januar 2006 #3890 Del Skrevet 8. januar 2006 Denne er også god: 75 g smør 150 g hvetemel 50 g sukker 25 g havregryn 50 g hakkede, ristede hasselnøtter 900 g epler, delt i store biter 2-4 ss honning (evt sukker) 2 ts revet sitronskall Smuldre smør og mel. Rør inn sukker, havregryn og nøtter. Ha plommene i en kjele med 1,5 dl vann, honning og sitronskall. Kok opp og la småkoke 10 minutter, uten lokk. Hell i en ildfast form og dryss smuldreblandingen oppå. Stek ved 200 grader i 35-40 minutter. ← Må være en feil i denne oppskriften? "Ha plommene i kjele" står det, men det står ikke noe om hverken eggeplommer eller plommefrukter i ingredienslista. Det står heller ikke noe om hva man skal gjøre med eplene, så kanskje de to ordene er forbyttet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 8. januar 2006 #3891 Del Skrevet 8. januar 2006 Takker!! Skal defently utprøves!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #3892 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Må være en feil i denne oppskriften? "Ha plommene i kjele" står det, men det står ikke noe om hverken eggeplommer eller plommefrukter i ingredienslista. Det står heller ikke noe om hva man skal gjøre med eplene, så kanskje de to ordene er forbyttet? ← Det er bare jeg som har tullet litt. Originaloppskriften var egentlig en smuldrepai med plommer, men jeg prøvde med epler istedet og syntes det var bedre. Har visst glemt å endre plommer til epler enkelte steder. Endret 8. januar 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. januar 2006 #3893 Del Skrevet 8. januar 2006 Det er bare jeg som har tullet litt. Originaloppskriften var egentlig en smuldrepai med plommer, men jeg prøvde med epler istedet og syntes det var bedre. Har visst glemt å endre plommer til epler enkelte steder. ← Det ante meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. januar 2006 #3894 Del Skrevet 9. januar 2006 Saa fint du faar sove til riktig tid! Hoertes ut som du hadde en produktiv og hyggelig helg. Haaper uken blir fin ogsaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #3895 Del Skrevet 9. januar 2006 I dag har jeg faktisk allerede fått gjort en del. Holder på å vaske en maskin med klær, en bakt potet som skal spises til lunsj om et kvarter står i ovnen, jeg har ryddet vekk en del ting som skal til kjelleren og jeg har vært og handlet. Samboeren min forsov seg litt i dag. Han hadde stilt klokka som normalt, men glemt å slå den på. Halv ni våknet han (og han skulle være hos en kunde kl 9), og tok den raskeste vasken jeg har sett, skippet frokost og fløy ut døren. Pusekatten er litt rabiat i dag. Hun sprinter frem og tilbake, frem og tilbake, som om hun skulle hatt noen etter seg. I går hadde vi en lang samtale sammen. Hun sa mjau, og jeg "mjauer" tilbake, hun mjauer igjen og sånn fortsetter det. Det er så koselig, hun har så mye å fortelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 9. januar 2006 #3896 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei. Så flink du er som har gjort så mye i dag. Så morsomt at du og pusekatten mjauer til hverandre. Mjau og mjau. Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #3897 Del Skrevet 9. januar 2006 til reddelinnea Så koselig med nye dagboklesere! Ønsker deg en fin mandag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 9. januar 2006 #3898 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) I Pusekatten er litt rabiat i dag. Hun sprinter frem og tilbake, frem og tilbake, som om hun skulle hatt noen etter seg. ← Noe sånn som dette? Endret 17. februar 2007 av Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #3899 Del Skrevet 9. januar 2006 Akkurat sånn ja! Og så er det så morsomt for hun lærer seg aldri at gulvet er glatt, så hun sklir og så hører du *dunk* når hun ikke klarer å bremse tidsnok og krasjer i en vegg, dør eller et møbel, og så snur hun og sprinter tilbake og *dunk* igjen. Katter skal visstnok være blandt de mest intelligente dyrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 9. januar 2006 #3900 Del Skrevet 9. januar 2006 Akkurat sånn ja! Og så er det så morsomt for hun lærer seg aldri at gulvet er glatt, så hun sklir og så hører du *dunk* når hun ikke klarer å bremse tidsnok og krasjer i en vegg, dør eller et møbel, og så snur hun og sprinter tilbake og *dunk* igjen. Katter skal visstnok være blandt de mest intelligente dyrene. ← ser det for meg!! Akkurat den intelligensen tror jeg akkurat hva jeg vil om, for sånn holdt vår katt også på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg