Gå til innhold

Fått ung kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen synes det er upassende, andre ikke. Vennene synes tydeligvis at det er upassende, eller er det bare misunnelige? De har alle sammen jevnaldrende kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jegble sammen med samboeren min når jeg var 19 og han 26. Jeg merket at jeg ikke ble en del av vennegjengen med en gang, og jeg tror at det bare var pga alderen. Nå som jeg er 26 og han 33 så er det ingen som reagerer på det og vi har flere fellesvenner. Flere av mine venninner har fått seg kjærester som er seks- syv år eldre i det siste og ingen som reagerer på det, men når jeg først ble sammen med samboeren så var det flere av de samme venninene som syns at aldersforskjellen var litt for stor. Vi er fortsatt sammen og skal gifte oss til våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kuppe tråden bittelitt, håper det går greit.

Er selv i en situasjon hvor ei jente på 20 virker å like meg, selv så er jeg 27. Hvis det har noe å si så fyller vi 21 og 28 i år. Denne aldersforskjellen er det ikke noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kuppe tråden bittelitt, håper det går greit.

Er selv i en situasjon hvor ei jente på 20 virker å like meg, selv så er jeg 27. Hvis det har noe å si så fyller vi 21 og 28 i år. Denne aldersforskjellen er det ikke noe å tenke på?

Ikke i mine øyne hvertfall ----> Jeg er 20 nå med type på 28 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kuppe tråden bittelitt, håper det går greit.

Er selv i en situasjon hvor ei jente på 20 virker å like meg, selv så er jeg 27. Hvis det har noe å si så fyller vi 21 og 28 i år. Denne aldersforskjellen er det ikke noe å tenke på?

Haha, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da slår jeg meg til ro med det. Er bare så uendelig greit å få høre andre sine synspunkter, selv om jeg hadde en grei anelse på hvilke svar jeg kunne forvente på spørsmålet mitt :)

Kupping av tråd ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen synes det er upassende, andre ikke. Vennene synes tydeligvis at det er upassende, eller er det bare misunnelige? De har alle sammen jevnaldrende kjærester.

Jeg tror stort sett ikke folk flest reagerer på noen års aldersforskjell. Tror definitivt ikke det har noe med misunnelse å gjøre.

Reaksjonene kommer vel helst i de tilfellene hvor den yngste er tenåring.

Det er i vertfall da jeg selv kanskje rynker litt på brynene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal drite i hva disse vennene måtte mene. Har de problemer med at jeg har en ung kjæreste så får jeg heller finne meg andre venner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart, TS.

Mine kamerater i 30-årene synes det er kjempepositivt når en av gutta får en (fast eller midlertidig) jente i tenårene. Vi synes - som de fleste menn - at jenter i alderen 16-20 er kjempedeilige og gleder oss på hverandres vegne når vi får kose med en av dem.

Videre ser vi jo fordelene av å ha ei jente som holder seg ung og vakker i mange år fremover.

Problemet er at de ofte er umodne, men det gjelder ikke alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puah....Jeg er ikke unormal.

Fin tråd :)

Sitter i nesten samme situasjon. Bare jeg er dame som er noe år eldre enn han. Jeg er 29 og han er 20.

Om 2 stk faller for hverandre og har felles innteresse så har ikke alder noe å si. Myndig skal dem ihvertfall være, alt under myndighets grensa er barnerov.....

Men om en person over 18-90år faller for hverandre, tja, da er det vell kanskje bare merkelig kjærlighet :) ? hehe.

Jeg hadde gått en mann på 30år ++ på nervene ganske raskt. Jeg er leken, barnslig og menger meg helt enkelt best med aldersgruppen 20-30år.

Kanskje jeg vokser det av meg :D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit med umyndige også. 16 år er helt flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må litt aldersforskjell til for å skape balanse i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min og jeg har samme aldersforskjell mellom oss som det dere har. Han er yngst, mine venner har aldri stilt spørsmålstegn ved dette. Litt tøysete erting i begynnelsen, sure, men nå etter 2 år ser de jo at dette er seriøst.

Om argumentet er at hun ikke kommer inn noe sted, ser jeg ikke helt hvorfor de ikke kan invitere henne på hjemmefest? Det er vel strangt tatt noe du og frøkenen må ta på deres kappe og evt. gå hjem etter festen istedet for å gå ut. Har de noen grunn til å ikke gi henne en sjanse, annet enn alderen? Høres ut som de er overpretensiøse, det må være slitsomt for dem ;)

JEG tenker iblant at folk sikkert synes jeg er barnslig, umoden eller rar som er så forelsket i og har det så bra sammen med en ung gutt. Han synes ikke det er noe problem. Vi bor i hans hjemland, og familien hans har tatt meg fantastisk godt imot! De sier at han ser så lykkelig ut med meg og vi har mye med dem å gjøre.

I mine øyne er det lett å se på tallene og tenke at du sikkert er slik og hun sikkert er sånn, men det fungerer ikke så enkelt. Dere er begge voksne mennesker (tross alt) og når man er i 20-årene er man fortsatt ung. Dere har gode muligheter for å greie dere sammen og få forholdet til å blomstre. Håper vennene dine tar til vett og gir jenta en sjanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kan forstå det hvis venner og foreldre er kritiske. På den annen side, en 26-åring har som regel litt mer oppe i huet sitt enn en 20-åring. Så neimen ikke sikker på hva jeg hadde foretrukket om jeg var faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de møtt henne? Inviterte de henne på fest i begynnelsen?

Er jo mulig at de rett og slett ikke følte de gikk overens med dama di, eller at de føler at du blir en annen person i hennes selskap (noe som er utrolig irriterende).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så rart at dere ikke blir invitert med akkurat på fest da, hun kommer jo ikke inn på utesteder. Tør påstå at de fleste over 20 er relativt lite interessert i å henge på 18-årssteder.

Så lenge dere blir invitert med på andre aktiviteter tror jeg ikke du skal tenke så mye på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår godt vennene dine. Åtte år er ikke mye senere i livet, men denne jenta går jo fortsatt på videregående og har ikke vært russ enda engang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 19 da jeg ble sammen med en mann på 31,ingen av vennene hans behandlet han på den måten dine venner gjør.nå kjente jeg en del av dem fra før av og har nok noe med saken å gjøre men likevel så hadde jeg ikke fryst ute en venn som fikk seg en yngre kjæreste med mindre det var en som var 14-16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt vennene dine. Åtte år er ikke mye senere i livet, men denne jenta går jo fortsatt på videregående og har ikke vært russ enda engang!

Ikke alle russ er løse horer som ikke interesserer seg for annet enn shopping og sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 9 år mellom oss også. Flere "venner" av mannen min gjorde narr av ham og himlet med øynene når han ble sammen med meg. Noen kuttet også kontakten.

men oisann.. nå har vi vært sammen i 14 år gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...