AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er ikke en av dem som irriterer meg noe særlig over hva mine FB-venner skriver, og synes det kan være koselig å lese statuser om mer trivielle ting og tang De fleste av mine Facebook-venner, eller mestparten er vel egentlig bekjente, skriver om stort og smått som skjer i livene deres, alt fra fritidsaktiviteter, oppussing, ting om barna/familien, men også om større ting som ferieturer, ny jobb, flytting o.l Det er likevel noen som utmerker seg med statuser jeg nå regner for å være "typisk" dem da 9 av 10 statuser handler om så og si samme greiene. Jeg er inne på FB kanskje 4-5 ganger i uka, så det er egentlig godt gjort at jeg har lagt merke til dette, og mulig mange flere er sånne statusskrivere som kverner om og om igjen på samme tema uten at jeg har lagt merke til det. Lurer på om dere har noen sånne på vennelista og hva som er deres "typiske" statuser? De gjengangerne jeg har lagt merke til er: 1) En fyr på rundt 35 som nesten utelukkende skriver om festing, enten at han har lyst til å feste, at han skal eller har vært på fest, og mye "SKÅL" og lignende, og innimellom åpenbart "fyllerabbel" når han mest sannsynlig har høy promille. Da pleier det ofte komme en sånn status om fylletabbe eller om hvor full han var når han blir edru igjen etterhvert. Han er en skikkelig grei kar altså, det er bare komisk med disse ensidige statusene 2) Ei jente på rundt 30 år som kun skriver om trening, enten at hun har trent, skal trene eller treningstips eller linker til artikler eller nettsider om treningsgreier. Kjenner henne ganske godt og vi trener innimellom sammen, vi begge trener vel et par ganger i uka, så er vel på et relativt normalt nivå så det er jo ikke det at hun trener så mye eller hyppig som fører til disse treningsstatusene heller. 3) Ei jente mellom 25-30 år som skriver laaaange poetiske avhandlinger om all familielykken og -kosen hun opplever, nesten hver dag! F.eks "Nå har kveldsroen senket seg her i vårt lille hus, og både store og små koser seg med kakao i sofakroken mens vi ser på barne-tv. Det merkes at vi har hatt en lang og aktiv dag ute i skogen med bålbrenning og alt som hører med, for smågullene sitter her rolig, tause og trøtte og gleder seg nok til å krype til køys under ei varm dyne. Ser frem til morgendagen kommer da hele familien skal treffes til akedag og grilling. Livet er herlig, dere!" Puuuh...! Andre? 6
Wonders Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 åh så deilig å trene... Er så teit å skrive. Det er ikke noe noen bryr seg om. De som ikke har nettvett har jeg lagt inn at jeg ikke vil ha noen oppdateringer fra. Enkelt og greit. Har noen som kjefter på sin x på face. Når det er x jeg kjenner, og ikke den som er blitt slått opp med.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har oppdatering fra ytterst få, de fleste er brødhuer. Å, må få meg nye venner. 4
Gjest Nenya82 Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Har lagt merke til ei som kun bruker facebook for å syte på alt mulig.Alt er så uff,fysj og fælt at jeg nesten begynner å lure.Noen ganger er det bare kun for å få masse sympati virker det som. Jeg har ingenting imot at folk legger ut statuser som ikke er så positive,men når 98% av statusene er negative da blir det litt mye. Har jo ei som er i andre delen av skalaen også,det er alt er superduperfantastisk og :) :) Endret 13. mars 2012 av Nenya82 1
BoringMachines Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Haha, ja, de aller fleste av vennene mine gjør visst ikke stort annet enn å være på treningssenteret og kose seg med noen glass vin. Jeg ser også en god del av de "skål"-statusene. Min venninne skriver ofte om hva sønnen hennes på 6 år sier, han sier så mye fantastisk og morsomt. Så de statusene er kjempekoselige
Emas Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Har ei som brukte å skrive om at ho og typen skulle dusje, kose seg, osv....det er visst slutt no
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er ikke en av dem som irriterer meg noe særlig over hva mine FB-venner skriver, og synes det kan være koselig å lese statuser om mer trivielle ting og tang De fleste av mine Facebook-venner, eller mestparten er vel egentlig bekjente, skriver om stort og smått som skjer i livene deres, alt fra fritidsaktiviteter, oppussing, ting om barna/familien, men også om større ting som ferieturer, ny jobb, flytting o.l Det er likevel noen som utmerker seg med statuser jeg nå regner for å være "typisk" dem da 9 av 10 statuser handler om så og si samme greiene. Jeg er inne på FB kanskje 4-5 ganger i uka, så det er egentlig godt gjort at jeg har lagt merke til dette, og mulig mange flere er sånne statusskrivere som kverner om og om igjen på samme tema uten at jeg har lagt merke til det. Lurer på om dere har noen sånne på vennelista og hva som er deres "typiske" statuser? De gjengangerne jeg har lagt merke til er: 1) En fyr på rundt 35 som nesten utelukkende skriver om festing, enten at han har lyst til å feste, at han skal eller har vært på fest, og mye "SKÅL" og lignende, og innimellom åpenbart "fyllerabbel" når han mest sannsynlig har høy promille. Da pleier det ofte komme en sånn status om fylletabbe eller om hvor full han var når han blir edru igjen etterhvert. Han er en skikkelig grei kar altså, det er bare komisk med disse ensidige statusene 2) Ei jente på rundt 30 år som kun skriver om trening, enten at hun har trent, skal trene eller treningstips eller linker til artikler eller nettsider om treningsgreier. Kjenner henne ganske godt og vi trener innimellom sammen, vi begge trener vel et par ganger i uka, så er vel på et relativt normalt nivå så det er jo ikke det at hun trener så mye eller hyppig som fører til disse treningsstatusene heller. 3) Ei jente mellom 25-30 år som skriver laaaange poetiske avhandlinger om all familielykken og -kosen hun opplever, nesten hver dag! F.eks "Nå har kveldsroen senket seg her i vårt lille hus, og både store og små koser seg med kakao i sofakroken mens vi ser på barne-tv. Det merkes at vi har hatt en lang og aktiv dag ute i skogen med bålbrenning og alt som hører med, for smågullene sitter her rolig, tause og trøtte og gleder seg nok til å krype til køys under ei varm dyne. Ser frem til morgendagen kommer da hele familien skal treffes til akedag og grilling. Livet er herlig, dere!" Puuuh...! Andre? Sånne statuser kan stamme fra to ting. Enten overkompenserer man fordi man ikke har det så bra som man gir uttrykk for. Eller så har man det ganske bra, men er litt usikker på seg selv og føler derfor at man hele tiden må overbevise gud og hverman om hvor lykkelig man er til enhver tid. Personlig orker jeg ikke stresse med å finne "lykken" men aksepterer heller livet mitt uansett hvilken fase jeg er i. Det gjør meg egentlig ganske lykkelig. 4
jie-jie Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Våknet kl. 10 i dag. Skole fra 12-1 i dag. Helg. Taco til middag. Sitter i leiligheten. Paradise så legge meg. God natt. (1 time senere) God natt. (2 timer senere) God natt. Dagen etter Hvor skjer det? Hvem kjører? Hvem skal drikke i dag? Drikke! SKÅL! Alt fra en og samme person. Og personen får tusenvis av kommentarer og likes. 2
Gjest Raindrops Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har en bekjent som legger ut bilder av seg selv hele tiden. Det morsomme er at hun ser kliss lik ut på alle bildene, uansett hvilket lys det tatt i og hvem hun står ved siden av. Poserer på nøyaktig samme måte gjør hun også. Det er litt komisk når hun skriver "Ser utslitt ut etter helga ja!" under et bilde av seg selv, der hun ser akkurat like våken og sminket ut som hun gjorde på bildet hun la ut dagen før fra en fest :gjeiper: 10
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Har en som alltid klager på antall timer h*n jobber. Hver dag og alltid sutring. Det hender jeg kommer med svaret "Do you want som cheese with that whine?". Da blir det stille noen dager. (ikke alle skjønner den ) 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Har lagt merke til ei som kun bruker facebook for å syte på alt mulig.Alt er så uff,fysj og fælt at jeg nesten begynner å lure.Noen ganger er det bare kun for å få masse sympati virker det som. Jeg har ingenting imot at folk legger ut statuser som ikke er så positive,men når 98% av statusene er negative da blir det litt mye. Har jo ei som er i andre delen av skalaen også,det er alt er superduperfantastisk og :) :) Jeg har en som er i begge ender av skalaen. Det ene øyeblikket er det "hva mer kan gå galt nå, lixom?? Og det neste er det "noen ganger er livet bare helt topp!" Men fellesnevneren er at hun aldri kan oppgi årsaken til at hun er på bånn eller topp humørmessig. Det skal helst folk gjette på, og da kan hun ikke si det, siden det er privat. Ellers så har jeg en som starter hver dag med fjasete sitater klippet og limt fra en eller annen side. Fulgt av masse hjerter, og ros fra andre for de dype sitatene hun har "funnet på".
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har en bekjent som legger ut bilder av seg selv hele tiden. Det morsomme er at hun ser kliss lik ut på alle bildene, uansett hvilket lys det tatt i og hvem hun står ved siden av. Poserer på nøyaktig samme måte gjør hun også. Det er litt komisk når hun skriver "Ser utslitt ut etter helga ja!" under et bilde av seg selv, der hun ser akkurat like våken og sminket ut som hun gjorde på bildet hun la ut dagen før fra en fest :gjeiper: Har ei som gjør det her jeg også. Skjønner ikke hvorfor noen tror at det skal være spennende for andre. Hun jeg kjenner har 3-4 album stappfulle av bilder av seg selv på facebook. Alle tatt i speilet på badet. 1
Gjest Indra Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har en bekjent som legger ut bilder av seg selv hele tiden. Det morsomme er at hun ser kliss lik ut på alle bildene, uansett hvilket lys det tatt i og hvem hun står ved siden av. Poserer på nøyaktig samme måte gjør hun også. Det er litt komisk når hun skriver "Ser utslitt ut etter helga ja!" under et bilde av seg selv, der hun ser akkurat like våken og sminket ut som hun gjorde på bildet hun la ut dagen før fra en fest :gjeiper: Hmm, er vel ikke FF du har på lista di? 9
makkapakka Skrevet 13. mars 2012 #14 Skrevet 13. mars 2012 bare en som er "overdramatisk" hele tiden, det er ikke måte på hva det skjer der både veldig positive og veldig negative.. aldri noe normalt.. får enormt med likes og kommentarer så det er tydeligvis noe "gruppa" liker. bare kommetar som "trøtt" er eksplosjon på siden. Rart. Er veldig lei denne
Gjest Tirkes Skrevet 13. mars 2012 #15 Skrevet 13. mars 2012 Det som gjentar seg mest, blant styggmange på min newsfeed er: <3 [Navn på familiemedlem/kjæreste/barn] <3 3
Gjest Tekola Skrevet 13. mars 2012 #16 Skrevet 13. mars 2012 Vil bare påpeke den allerede eksisterende tråden "Hvilke facebook statuser irriterer deg mest?"
Gjest imli Skrevet 13. mars 2012 #17 Skrevet 13. mars 2012 Eg har ei som er akkurat som nr 3 på lista til TS. Innimellom berre latterleg/god underhaldning for meg, men nokon gonger beint fram irriterande. Eg heng meg i alle fall på teorien om at folk som heile tida må rope ut om kor flott dei har det enten ikkje har det særleg flott i det heile tatt, eller så er dei veldig usikre på seg sjølv.
Gjest Raindrops Skrevet 13. mars 2012 #18 Skrevet 13. mars 2012 Hmm, er vel ikke FF du har på lista di? Man skulle kanskje trodd det, men denne jenta er verre. Hadde det ikke vært utrolig dust av meg, så hadde jeg postet eksempler :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #19 Skrevet 13. mars 2012 "på vei til jobb og lille gulle i barne hagen .ny dag og nyt mulig heter! " hver dag..... 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #20 Skrevet 13. mars 2012 "GULLET MITT GULLET MITT OG MIN SEXY MANN SKAL SPISE UTE I KVELD" "GULLET MITT OG DEN HEEERRRLIGE EKTEMANNEN MIN SKAL KOSE OSS I KVELD MED TACO OG "HOW TO LOSE A GUY IN TEN DAYS"!!!!! <3<3!" Jeg lurer ærlig talt på hvor lang tid det tar før de skilles, kanskje innen 10 år eller noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå