Gå til innhold

Å ikke spise svin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser nå at du siterte en som som snakket om urinen. Jeg trodde det var svetten det var snakk om så svarter egentlig på den og så ikke at det var urin det var snakk om :sjenert:

For det med at de ikke svetter har jeg hørt av mange vegetarianere, men jeg vet ikke hva som er sant eller ikke.

At de tisser, ja det vet jeg.

Okei, de svetter ikke like mye som oss, men kjøler ned huden på andre måter. Den svetten de derimot produserer med de få svettekjertlene de har svetter de ut. De produserer altså ikke en hel masse svette som blir liggende inni grisen.

Kanskje om du søker på gris og svettekjertler. Og se kildene dine ann.

En seriøs side, ikke et forum fullt av folk du ikke vet noe om som prøver å innbille deg alt mellom himmel og jord.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke så mye svinekjøtt selv, synes kjøttet er kjedelig bortsett fra skinke og bacon. Eneste jeg reagerer på er at grisen liksom skal være så urent, og at de ikke spiser det fordi koranen/moseboken sier det. Ingen dør av å få en skvett baconfett i sausen liksom, eller av å se sidemannen på skolen spise skinke på matpakken sin.

• Liker 3
Skrevet

Kom bare inn på en side som sa at det ikke fantes en artikkel, var det trikiner du tenkte på ?

Jeg skjønner ikke hvorfor en må tillegge grisen så mange rare egenskaper bare fordi en ikke vil spise den? Er det ikke bare å la være å spise den ? Men det ligger kanskje i religiøse menneskers vesen å finne opp noe fantasifullt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Svin er ikke godt nei, men har ikke noe valg.

Den dagen jeg får bedre økonomi, skal jeg aldri mer spise svin :snurt:

• Liker 1
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Svin er som å tygge på et stykke lær, sammenlignet med biff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trikinose ble vel sist funnet i Norge på tidlig 90-tallet? Og det var i en test de bruker før grisen slaktes som mat. Altså kjøttet aldri kom ut til forbrukerene. Om noen har en nyere sak eller annen informasjon, så korriger meg gjerne.

Men det er ikke så mye å frykte her altså.

• Liker 2
Skrevet

Trikinose ble vel sist funnet i Norge på tidlig 90-tallet? Og det var i en test de bruker før grisen slaktes som mat. Altså kjøttet aldri kom ut til forbrukerene. Om noen har en nyere sak eller annen informasjon, så korriger meg gjerne.

Men det er ikke så mye å frykte her altså.

det forekommer sikkert oftere i muslimske land

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kun svinekjøtt jeg, det er det eneste kjøttet jeg liker unntatt kjøttdeig *nomnom*

AnonymBruker
Skrevet

Svinekjøtt er godt!

Koteletter, bacon, nam,nam

Kylling derimot er utrolig kjedelig kjøtt, smaker veldig lite.

Skrevet

jeg lager mat til personalet på jobben. der er et par stykk som ikke spiser svin, ikke noe problem for meg finner bare noe annet til de. ikke klager de som ikke spiser svin heller, de spør om de kan få noe annet, om vi ikke har mulighet til å fikse noe annet går det helt fint med en skive.

men en av de annsatte klager alltid noe helt ekstremt på de fæle muslimene som ikke spiser svin. jeg har aldri klart å finne ut av akkurat hva det er som er så fælt med det, tror egentlig ikke hun vet det selv. det merkelige er at samme damen får annfall om det er et hint av krydder i maten. hun krever å få noe annet for vi er da i norge må vite!

det er egentlig litt vittig at hun er sånn ca en million ganger verre å ha med å gjøre når det gjelder mat enn alle de andre med spessielle ønsker i matveien.

• Liker 6
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Det med at det ble sagt at man ikke burde spise svin før og at den var uren, har visstnok med trikiner å gjøre, ja. Folk ble sabla dårlige, samt at det visstnok er smertefullt. Nå gjennomlyses vel stort sett alt kjøtt, men det med at det er urent henger vel igjen, det er jo snakk om parasitter.

Det med at grisen ikke svetter, har jeg også hørt. Og at det er noe som gir rånesmak på kjøttet. De som har fått den typen kjøtt, klarer ikke å spise svin lenger stort sett. Skal se om jeg finner noe om det.

http://www.forskningsradet.no/servlet/Satellite?c=Nyhet&cid=1253966370305&lang=no&pagename=matprogrammet%2FHovedsidema

Endret av Badabing
Skrevet (endret)

Jeg har sett en god del innlegg av folk rundt om kring i diverse nettforum som klager på muslimer og kommer med den ene negative tingen etter den andre og det er en ting jeg ofte ser går i gjen og det er det de ikker spiser svin. Hvorfor det? Hvorfor henger folk seg opp i det? Hva er så galt med å ikke spise svin? Jøder spiser heller ikke det, men jeg har ikke sett noen har sagt noe på når det gjelder dem. Og jeg vil jo tro at det er allment kjent også?

Om du velger å ikke spise svinekjøtt, eller du holder deg unna reker eller konsekvent nekter å spise epler er hipp som happ for meg, det kunne ikke interessere meg mindre. Så lenge du godtar at dine matvalg er ditt problem og ikke noe andre skal sette seg inn i og gjøre til sitt problem. Enten man tilhører en stor verdensreligion eller har et helt personlig utviklet livssyn skal man behandles på like måte, det skal ikke være spesielle tilpasninger for de store gruppelivssyn slik at disse skal dominere i enda større grad i det offentlige rom enn de allerede gjør ved sitt synlige nærvær (i form av klesuniformering ol)

Å avstå fra visse typer mat er altså ikke kritikkverdig i det hele tatt. Det jeg derimot har forståelse for er når folk ikke ønsker å bli påprakket umerket halalslaktet kjøtt. Og her handler det om at vi i like stor grad må respektere ikke-muslimer som ikke ønsker å ta del i muslimers spesielle slaktetradisjoner (uavhengig av om dyrene slaktes med bedøvelse eller ei), på samme måte som vi må respektere at muslimer ikke ønsker å spise svinekjøtt, slik at det ville være råttent gjort å servere en storfeburger og så likevel blande svinekjøtt i den. Rett nok vil muslimen eller jøden neppe ta fysisk skade av det, men det er helt irrelevant. På samme måte må enhver kunne føle seg trygg på at kjøttet man kjøper og som ikke bærer halal- eller kosher-merke ikke er slaktet etter noe religiøst ritual.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi grisen spiser bæsj! Bare en tanke...

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har sett en god del innlegg av folk rundt om kring i diverse nettforum som klager på muslimer og kommer med den ene negative tingen etter den andre og det er en ting jeg ofte ser går i gjen og det er det de ikker spiser svin. Hvorfor det? Hvorfor henger folk seg opp i det? Hva er så galt med å ikke spise svin? Jøder spiser heller ikke det, men jeg har ikke sett noen har sagt noe på når det gjelder dem. Og jeg vil jo tro at det er allment kjent også?

nei det er helt greit at de ikke vil spise svin, problemet ligger vel mer i at de krever å få halalkjøtt overalt. De vil at dyr skal lide mest mulig under slakting bare fordi de ikke kan spise vanlig kjøtt.

Dessuten er jeg enm person som er veldig imot religioner generelt og da har vansker med å respektere at man ikke kan kle seg slik og sånn eller spise det og det pga noe jeg anser som en overtro.

• Liker 2
Gjest alven
Skrevet

Norske bønder tjener jo fett på å selge svinekjøtt. Det er rett og slett unorsk av deg å ikke spise svinekjøtt! Er du imot bønder og liv på bydga du kanskje? Hæ?!?

Tror ikke det har noe med det å gjøre. Jeg spiser heller ikke svinekjøtt, dette pga at kroppen min reagerer på det, men jeg liker det heller ikke.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Tror ikke det har noe med det å gjøre. Jeg spiser heller ikke svinekjøtt, dette pga at kroppen min reagerer på det, men jeg liker det heller ikke.

Jeg syns det blir noe annet dersom man ikke liker det. Muslimene spiser det ikke bare fordi de tror de kommer til helvete hvis de gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...