AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har sett en god del innlegg av folk rundt om kring i diverse nettforum som klager på muslimer og kommer med den ene negative tingen etter den andre og det er en ting jeg ofte ser går i gjen og det er det de ikker spiser svin. Hvorfor det? Hvorfor henger folk seg opp i det? Hva er så galt med å ikke spise svin? Jøder spiser heller ikke det, men jeg har ikke sett noen har sagt noe på når det gjelder dem. Og jeg vil jo tro at det er allment kjent også? 13
pingelill Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Enig med deg, kan ikke se at det er noe galt med hverken det ene eller det andre.. Dersom noen har en overbevisning som sier at de ikke skal spise svin (eller kjøtt/fisk i det hele tatt, fks vegetarianere), så må de vel få la være å gjøre det uten at andre skal hisse seg opp. 2
Haddy Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Det er nok fordi mange har lagt muslimer for hat, og alt muslimer gjør er FEIL. 3
Gjest MorAase Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Så lenge en samtidig missliker at jøder ikke spiser svin så er det jo greit nok... 1
Gjest Eld Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Jeg spiser heller ikke svin, men jeg er hverken muslim eller jøde. Forstår ikke hvorfor det er noe å henge seg opp i
Gjest MorAase Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 Jeg spiser heller ikke svin, men jeg er hverken muslim eller jøde. Forstår ikke hvorfor det er noe å henge seg opp i Norske bønder tjener jo fett på å selge svinekjøtt. Det er rett og slett unorsk av deg å ikke spise svinekjøtt! Er du imot bønder og liv på bydga du kanskje? Hæ?!? 1
Gjest Raindrops Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 Skjønner det ikke helt jeg heller, for min del kan de spise hva de vil. Men det er jo litt trist at de ikke spiser bacon. 3
Gjest Lilu Skrevet 12. mars 2012 #8 Skrevet 12. mars 2012 men hva er grunnen deres for å ikke spise akkurat svinekjøtt da?
myself Skrevet 12. mars 2012 #9 Skrevet 12. mars 2012 Jeg selv og mine barn spiser ikke svin av den grunn at kjøttet er, for oss, ikke godt nok. Jeg orker ikke tanken på i spise den type kjøtt, da grisen hverken svetter ut eller skiller ut urin naturlig. For meg blir dette kvalmt da det lagrer seg i kjøttet. Vi er etnisk norske og hverken muslimer eller jøder. Det er vel en grunn til at svinekjøtt er langt mer billigere enn annet kjøtt, - man nå betale for kvalitet. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #10 Skrevet 12. mars 2012 Jeg er ikke religiøs på noen som helst måte, men spiser heller ikke svin. Syns det smaker vondt rett og slett. Skjønner ikke hvorfor folk gjør så big deal ut av det selv.
sebastianen Skrevet 12. mars 2012 #11 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har sett en god del innlegg av folk rundt om kring i diverse nettforum som klager på muslimer og kommer med den ene negative tingen etter den andre og det er en ting jeg ofte ser går i gjen og det er det de ikker spiser svin. Hvorfor det? Hvorfor henger folk seg opp i det? Hva er så galt med å ikke spise svin? Jøder spiser heller ikke det, men jeg har ikke sett noen har sagt noe på når det gjelder dem. Og jeg vil jo tro at det er allment kjent også? Jeg har ikke sett så mange som bryr seg om hvorvidt noen spiser svinekjøtt. Det det reageres på er dersom muslimer kritiserer andre for å spise svinekjøtt. F.eks ved å si at de da er urene osv. 3
sebastianen Skrevet 12. mars 2012 #12 Skrevet 12. mars 2012 Jeg selv og mine barn spiser ikke svin av den grunn at kjøttet er, for oss, ikke godt nok. Jeg orker ikke tanken på i spise den type kjøtt, da grisen hverken svetter ut eller skiller ut urin naturlig. For meg blir dette kvalmt da det lagrer seg i kjøttet. Vi er etnisk norske og hverken muslimer eller jøder. Det er vel en grunn til at svinekjøtt er langt mer billigere enn annet kjøtt, - man nå betale for kvalitet. Grisen svetter, riktignok ikke like mye som ett menneske, men den svetter. Den har selvfølgelig også nyrer og urinblære og alt som hører til. Dermed tisser den akkurat som andre pattedyr. 12
Gjest Raindrops Skrevet 12. mars 2012 #13 Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg selv og mine barn spiser ikke svin av den grunn at kjøttet er, for oss, ikke godt nok. Jeg orker ikke tanken på i spise den type kjøtt, da grisen hverken svetter ut eller skiller ut urin naturlig. For meg blir dette kvalmt da det lagrer seg i kjøttet. Vi er etnisk norske og hverken muslimer eller jøder. Det er vel en grunn til at svinekjøtt er langt mer billigere enn annet kjøtt, - man nå betale for kvalitet. Skiller ikke ut urin naturlig? Hvordan gjør den det da? Tisser ikke griser mener du? :gjeiper: Har bare aldri hørt om dette før. Endret 12. mars 2012 av Raindrops 3
sebastianen Skrevet 12. mars 2012 #14 Skrevet 12. mars 2012 Skiller ikke ut urin naturlig? Hvordan gjør den det da? Tisser ikke griser mener du? :gjeiper: Har bare aldri hørt om dette før. Det er faktisk en underlig myte som florerer i muslimske miljøer, kunnskapsløs, ja. Men seiglivet. 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #15 Skrevet 12. mars 2012 Det er faktisk en underlig myte som florerer i muslimske miljøer, kunnskapsløs, ja. Men seiglivet. Det samme har jeg hørt av vegetarianere. Men har du noen kilder? 3
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #16 Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hvordan skulle grisen ellers tisset?? jeg innrømmer mine feil, griser svetter ikke. Men jeg tror de tisser! Endret 12. mars 2012 av uAnonymBruker
sebastianen Skrevet 12. mars 2012 #17 Skrevet 12. mars 2012 Det samme har jeg hørt av vegetarianere. Men har du noen kilder? Himmel , griser tisser. Du trenger ikke en kilde på det. Men du kan jo søke på gris og urinblære eller noe.... Ikke vet jeg. Hvordan skulle grisen ellers tisset?? og aldri hørt uttrykket "å svette som en gris"..? det uttrykket er litt misvisende. Grisen har svettekjertler, men ikke så mange. Derfor ruller de seg gjerne i søle for å kjøle huden. 1
Gjest Raindrops Skrevet 12. mars 2012 #18 Skrevet 12. mars 2012 Hvordan skulle grisen ellers tisset?? og aldri hørt uttrykket "å svette som en gris"..? Det er vel riktig at griser ikke svetter som oss, men det gjelder de fleste dyr. De svetter stort sett gjennom tungen mener jeg å huske. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #19 Skrevet 12. mars 2012 Himmel , griser tisser. Du trenger ikke en kilde på det. Men du kan jo søke på gris og urinblære eller noe.... Ikke vet jeg. Jeg ser nå at du siterte en som som snakket om urinen. Jeg trodde det var svetten det var snakk om så svarter egentlig på den og så ikke at det var urin det var snakk om For det med at de ikke svetter har jeg hørt av mange vegetarianere, men jeg vet ikke hva som er sant eller ikke. At de tisser, ja det vet jeg. 2
Gjest Lilu Skrevet 12. mars 2012 #20 Skrevet 12. mars 2012 Jeg selv og mine barn spiser ikke svin av den grunn at kjøttet er, for oss, ikke godt nok. Jeg orker ikke tanken på i spise den type kjøtt, da grisen hverken svetter ut eller skiller ut urin naturlig. For meg blir dette kvalmt da det lagrer seg i kjøttet. Vi er etnisk norske og hverken muslimer eller jøder. Det er vel en grunn til at svinekjøtt er langt mer billigere enn annet kjøtt, - man nå betale for kvalitet. Okey.. Det høres veldig tullete ut spør du meg, men du bestemmer jo selv hva du vil spise og ikke spise. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå