Gå til innhold

For snill?


gullet

Anbefalte innlegg

Jeg har en ting jeg har lurt på lenge..

Jeg har vært sammen med verdens beste mann i 4 år nå, vi er forlovet og skal gifte oss.

Vi har det veldig fint sammen, men dessverre er det så mange som må legge seg opp i forholdet vårt!!

De mener at jeg rett og slett er for snill!

Bakgrunnen for dette er at jeg er en av de som liker å gjøre husarbeid, jeg elsker å lage mat, og for meg er det viktig at samboeren min har det bra!

Han får som regel gjøre det han vil, for meg er det ikke et svakhetspunkt i vårt forhold at av og til kan dra på byen alene med gutta!

Missforstå meg ikke, vi drar på byen sammen også, vi gjør mange ting sammen!

Men for meg er det et sunnhetstegn at man kan bevare noe av friheten selv om man er i et forhold!

Men for mange av våre venner er dette visst nok blitt en bekymring.

De er redd for at han skal utnytte meg, og at når vi får barn skal jeg måtte ta meg av dem alene.

Dette har jeg og min kjære selvfølgelig snakket om og mener at dette slett ikke kommer til å bli tilfelle.

Men alle disse beskyldningene og bekymringene begynner og ta på, og derfor vil jeg gjerne ha råd!

Er det virkelig mulig å være for snill mot den man elsker?

Er det en fare for at han bare utnytter meg?

Er det dumt av meg å gjøre husarbeid og skjemme bort min kjære når det er det jeg vil?

Jeg mener at man høster det man sår, for om jeg er snill mot han på disse punktene, er han like snill mot meg med andre ting.

Stor klem fra gullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker du å lage mat og pusle med husarbeid og om gubben... så skal du gjøre det uten at noen har noe med det icon_smile.gif Om du er for snill og føler du blir utnyttet så hadde du nok neppe skrevet innlegget på den måten du har gjort *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de egentlig mener er vel at det er lett å pleie og dulle med sin kjære en stund, men for mange tar denne perioden slutt en dag. Og da er han så "bortskjemt" at han forventer at du fortsetter.

Om dette er noe du virkelig liker og ikke bare et utslag av forelskelsesrus, ser jeg ikke noe galt i å gjøre som du gjør! Lykke til! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker husarbeid er vel det helt greit. Det viktigste er nok at i et forhold må begge to bidra. Om den ene bidrar med husarbeid, så bidrar kanskje dne andre med andre ting. Holde orden på økonomien er en jobb som skal gjøre, sørge for gaveinnkjøp til venner og familie ti bursdager, konfirmasjoner, bryllup etc. Noen liker å få massert føtter og rygg etter en lang dag. Noen sørger at dekk blir skiftet på bilen. Osv osv osv.

Jeg tror at hvert par selv må finne ut av arbeidsfordeling og hva hver enkelt skal bidra med.

Jeg regner med at du også drar på byen med dine venninner. For hvis det alltid er sånn at når dere ikke gjør sammen så er å fly på byen det mannen din gjør, mens du gjør husarbeid, ja, da kan jeg forstå at vennene dine reagerer.

Jeg tror også at du skal - ja, selv om du liker det - få din mann til å ta sin del av husarbeidet. Litt mot det jeg sa i sted som var ganske generelt, men - du må huske på at den dagen du ikke gidder å ta hele lasset alene, det dukker kanskje opp et par unger, jobb, skole, hva vet jeg - det er mye som suger krefter - DA er det ikke sikkert han er i stand til å være med å ta husarbeid. Da har han levd som en konge i noen år, og du vil få et helv... med å "oppdra" ham. Les noen innlegg her inne, så skjønner du hva jeg mener. Vi jenter har nemlig en egen evne til å skjemme bort og dulle med mennene våre, og fullstendig umyndiggjøre dem i forhold til mange hjemlige ting, og blir like overrasket hver gang vi oppdager at ikke det var noe gøy lenger...

Jeg fikk en god ting å tenke på da jeg skulle gifte meg. Alle skavanker, uvaner og ting som gjør at han er så søøøøt.... det er en kunst at det er akkurat like søtt om 20 år også.

Dette ble langt og forvirrende, men det er i beste mening...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte jeg elsker å lage mat, kan ikke si at jeg liker å gjøre husarbeid, men jeg har ikke noe i mot det. Mange av mine venner synes at jeg er for snill med sammboeren min, vi har vært sammen i snart 4 år. Selv synes jeg ikke det, jeg vil at samboeren min skal ha det bra, det gjør meg glad også.

Om han bare utnytter deg, ville han da ønsket å dele resten av livet sitt med deg?

Neppe

Ikke hør på hva andre sier, stol på dine egne følelser...

Lykke til med bryllupet og gratulere....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte annet enn at mennesker må ha utrolig lite å gjøre.Man kritiserer jo for alt.

Gjør som du føler for selv du.Og nei,man kan ikke bli for snill mot den man elsker.Dumsnill ja,men det er en helt annen ting icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...