Gå til innhold

Utsette permisjon med ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 30 feriedager til gode for 2012 og vil benytte sjansen til å utsette permisjonen noen uker i høst. Er det slik at de (NAV?) alltid regnes 6 dager på en uke som arbeidsdager, uavhengig om man jobber turnus og dermed noen uker har 3-4 arbeidsdager og andre 6 dager? Slik at jeg da får 5 uker utsettelse med mine 30 dager, og ikke f.eks. 6 uker som det vil tilsvare utifra antall arbeidsdager jeg har på turnusen de ukene jeg ønsker å ta ferie?

Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EDIT FRA TS:

På søknadskjemaet om foreldrepenger står det derimot 21 dager per kalender år, kan jeg da få overført de resterende 9 dagene til 2013 eller er det muligeter for å ta alle dagene i 2012?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg er ganske sikker på at nav bare tillater utsetting av permisjon med 4 uker + 1 dag (altså 25 feriedager. Du kan heller ikke ta ut enkeltdager, så vidt jeg vet.

En ferieuke vil alltid være 6 dager, og da vil også dager du ellers ville hatt fri regnes med. Altså, om du har en 80% stilling der du har 4 dager i uka, vil du fortsatt trekkes 6 feriedager for hver ferieuke, uansett.

Jeg lurer forøvrig også på dette med antall feriedager per kalenderår, om jeg da må overføre dager til neste år.

Det er arbeidsgiver som må overføre (og sette opp) ferien både for i år og neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

facebook.com/navforeldrepenger

Spør der, så får du et ordentlig svar på det du lurer på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når det står "21 dager per kalenderår", så tilsvarer jo ikke det 4 uker + 1 dag, hvis en uke tilsvarer 6 dager? Da blir jo 21 dager = 3 uker + 3 dager. Eller regner NAV en uke = 5 dager, og dermed 21 dager = 4 uker + 1 dag?

Jobber forøvrig 100% turnus, slik at det noen uker er 3 arbeidsdager/-netter, andre uker 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de skriver 21 dager, menes det 4 uker +1 dag. Altså 5 arbeidsdager per uke (man-fre). Jeg jobber kommunalt og har 5 uker ferie. Jeg tar ut 4 uker i permisjonen og søker om å få overført den siste uken til 2013. Helt kurant det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...