Gå til innhold

Kollektivtrafikken nå på vinteren...


Mandy

Anbefalte innlegg

Flere som har kommet for seint på jobb i det siste ?

Jeg tar vanligvis en buss som går fra meg 23 min før jeg begynner på jobben, og siden bussen bare tar 6 minutter og jeg har 6 minutter å gå fra holdeplassen til jobben har jeg goood tid (burde ha!)

Men ikke nå lengre, for de siste 2 dagene har bussen vært mellom 10 og 20 minutter forsinka, noe som har ført til at jeg kommer for seint på jobb, og det er det desidert både verste og pinligste jeg veit !(Det tar en halvtimes tid å gå, og det er jeg ikke istand til så tidlig på mårran..)

Får nesten begynne å ta bussen som går 20 minutter før denne igjen for å være sikker på å rekke det, men da er jeg på jobben en halvtime før jeg begynner, og jeg får ikke betalt før klokka er 08.

Blir litt for sært å bare sitte der og blånekte å løfte en finger før klokka er slagen også ?

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slitsomt når du har så dårlig tilbud hos deg da!

Jeg tar 37/38 bussen, og selv om den tar litt lenger tid på i søla, så går de så ofte og så bra at jeg bare tar en buss som går 5 min før vanlig, bare for sikkerhets skyld. Har ikke kommet for sent enda. :D

Hadde blitt gal dersom jeg bare hadde hatt buss hvert 20 minutt!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde blitt gal dersom jeg bare hadde hatt buss hvert 20 minutt!!! :-?

:ler: Jasså..hva om det bare gikk buss om morgenen og om ettermiddagen da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussen er ett evig irritasjonsmoment!

Om sommeren sykler jeg til jobben og det tar meg ca 15 min.

Hvis bussen er i rute skal tiden fra jeg går ut av døren til jeg går inn på jobben være ca 20-30 min.

Om vinteren bruker jeg bortimot en time fra jeg går ut av døra til jeg er på jobb.

Hater Oslo Sporveier som pesten, og syns det er helt latterlig det tilbudet de har. Heldigvis finnes det en velidg hyggelig bussjåfør på min rute som hilser på alle og sier "Ha det bra, ha en hyggelig dag", han gjør opplevelsen i rushtida mye mer levelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jasså..hva om det bare gikk buss om morgenen og om ettermiddagen da???

Har bodd slik, og har derfor bestemt meg for at inntil jeg får meg lappen og bil, så velger jeg å bo en plass der kollektivtraffikken faktisk fungerer!! 8)

slik jeg bor nå, går det jo faktisk an å bo selv om man ikke kjører bil, og det er vesentlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkar deg. :-?

Her jeg bor går det ikke buss når jeg skal på jobb i helgene. Ellers er det mellom en og to timer mellom bussene. Bruk den halve timen til noe fornuftigt da vel. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kommer for sent (5-10 min?) med denne bussen, blir du vel ikke mer enn 10-15 minutter "for tidlig" dersom du tar en buss som går 20 minutter tidligere...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kommer for sent (5-10 min?) med denne bussen, blir du vel ikke mer enn 10-15 minutter "for tidlig" dersom du tar en buss som går 20 minutter tidligere...?

Jeg er vanligvis på jobben ca 10 min før jeg egentlig begynner.

Det blir ca 25-30 min å vente før jeg får betalt om jeg tar bussen som går ca 20 min før den opprinnelige.

(Alt blir jo ca, for sporveien er jo sjelden på plass akkurat etter rutetidene i utgangspunktet.)

Men det må nok bli løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke bussen før din vanlige også være ca 10-15 min forsinket da? og da blir det jo ikke så skrekkelig mye tidligere en ellers?

Mulig jeg tenker helt feil, men må bare høre.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har bodd et sted der det kun gikk buss morgen og ettermiddag, frem - og tilbake, dette var skolebuss som også andre kunne ta... men da måtte altså dagens ærender evt jobb passe med at bussen gikk "til" på morgenen ca 8 - og "fra" kl 15. Fint det hvis det eneste man skulle var på butikken.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar t-banen hver dag, og det er lenge siden sist jeg opplevde noe tull der nå. Jeg kan også ta trikken fra Jernbanetorget og opp til skolen, men det har jeg gitt opp. Det er raskere å gå fra Nationaltheatret, faktisk. I hvert fall nå på vinteren, hvor trikken lever sitt eget liv og kjører når det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke forsinkelser på t-banen? PFT!!! Senest i går var i alle fall en av linjene forsinka, og ikke engang få meg i gang med å prate om defekte tog og defekte vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke bussen før din vanlige også være ca 10-15 min forsinket da? og da blir det jo ikke så skrekkelig mye tidligere en ellers?

Mulig jeg tenker helt feil, men må bare høre.. :oops:

Det er veldig mye mulig det, ikke veit jeg, for bussen i motsatt retning kommer presis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig mye mulig det, ikke veit jeg, for bussen i motsatt retning kommer presis...

Kanskje verd å teste ut en dag?

kjører den presis og du ender opp med å være der 25-30 min for tidlig, så ta deg heller en prat med sjefen, hør om det er ok at du kommer 5-10 min for sent nå på dette føret, så kanskje du kan sitte 5-10 min lenger på ettermiddagen?

Er den like forsinka som din vanlige, så er du jo nesten i normal "sommertid" på jobb. :wink:

Lykke til ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testa.

Bussen som kommer 20 min. tidligere enn den jeg pleier å ta, var kun 2 minutter forsinka.

Det kan jo selvfølgelig være bare i dag den var nesten i rute, men hvis den pleier å være i rute, DA lurer jeg fælt på hva bussen jeg pleier å ta somler med !

For de går da nøyaktig samme rute, bare med 20 minutters mellomrom.

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg kan gjerne èn buss være skrekkelig forsinket hver dag, mens neste går i rute, selv om den kjører akkurat samme veien.

Kan det komme av at det er flere mennesker som tar akkurat den bussen? At det er flere som skal på og av og inn en om sommern når kanskje flere sykler eller kjører egen bil?

Legger veldig merke til forskjell i mengde passasjerer hos meg nå som det er snø og slaps ihvertfall. Virker som det er mange flere som lar bilen stå og tar buss istedenfor, så slipper de å måke frem bilen, kjøre på ubehagelig føre og slikt. Jo flere som skal på og av, dess lenger blir bussen stående på hvert stopp, og jo mer forsinket kan den bli.

Hør evt med sjefen din, om det er ok akkurat i denne perioden. Eller at du starter tidligere og slutter tilsvarende tidligere?

ville tatt en prat men ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør evt med sjefen din, om det er ok akkurat i denne perioden. Eller at du starter tidligere og slutter tilsvarende tidligere?

ville tatt en prat men ihvertfall.

Joda, bussen er mer enn full de fleste dagene, men slik har det forsåvidt vært hele tiden.

Arbeidstida mi er dessverre ganske opplest og vedtatt at går fra 0800 til 1600, pga min stilling.

Det er vel ingen som la merke til at jeg kom for seint, men jeg blir jo trukket i lønn de minuttene da, og selv om jeg sitter lengre enn til kl 16 for å "ta igjen det fortapte", så får jeg ikke lønn lengre enn til klokka 16.

Så det er ganske fastlåst sånn sett.

Så jeg må nok belage meg på å vente ei stund på jobben før arbeidsdagen begynner for å være sikker på å komme tidsnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...