Gå til innhold

Syk + trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt influensa noen dager nå, men begynner å bli bedre. Har ikke feber lenger og ikke

SÅ vondt i halsen, men er fortsatt litt slapp, litt vondt i hodet og forskjøla. Når er

det greit å begynne å trene igjen da? Har ikke trent på 5 dager nå... Og vil gjerne

komme igang snart, men vil heller ikke bli enda dårlige igjen eller at det skal

"utsette" forskjølelsen. Trener som regel mest kondisjon (løping på tredemølla og

ellipse) + litt styrke. Isåfall, hvisjeg f.eks. tar en treningsøkt i morgen, hva er

da best av styrke og kondisjon mht. at jeg fortsatt føler meg litt dårlig?

Setter stor pris på litt råd om når jeg burde komme igang med treningen igjen og

hva jeg evt. burde trener når jeg er litt syk. Til vanlig trener jeg ca. 4-5 ganger i uka.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig å være syk når man er i et godt treningsmønster.

Er du sikker på at du har hatt influensa og ikke bare er forkjølt? Influensa går som oftest ikke over i løpet av noen dager, feber kan man godt ha når man "kun" er forkjølt også, hvis du så på det som et influensasymptom.

Såvidt meg forstått så kan du fint trene lett hvis du føler at du er bedre. Men unngå hard trening, det er ikke vits å slite ut kroppen når den allerede jobber på spreng for å få vekk noen bassilusker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trener på et treningssenter så synes jeg du bør holde deg hjemme til du er frisk, det er ikke noe særlig for de andre som trener der hvis de blir smittet av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du heller bør trene litt lett kondisjon heller enn styrke når formen ikke er så bra. Kroppen er jo ganske sliten etter sykdom, og ved styrke bryter du jo faktisk ned kroppen (for å bruke restitusjonstiden til å bygge den opp igjen). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trener på et treningssenter så synes jeg du bør holde deg hjemme til du er frisk, det er ikke noe særlig for de andre som trener der hvis de blir smittet av deg.

Helt enig der, altså :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å være syk når man er i et godt treningsmønster.

Er du sikker på at du har hatt influensa og ikke bare er forkjølt? Influensa går som oftest ikke over i løpet av noen dager, feber kan man godt ha når man "kun" er forkjølt også, hvis du så på det som et influensasymptom.

Såvidt meg forstått så kan du fint trene lett hvis du føler at du er bedre. Men unngå hard trening, det er ikke vits å slite ut kroppen når den allerede jobber på spreng for å få vekk noen bassilusker.

Takk for svar. Ja, jeg tror det iallfall. Jeg tok kanskje litt for lite i når jeg bare

sa noen dager. Har faktisk vært dårlig i eksakt 8 dager nå...

Kan du utdype det når du sier "lett"? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at du heller bør trene litt lett kondisjon heller enn styrke når formen ikke er så bra. Kroppen er jo ganske sliten etter sykdom, og ved styrke bryter du jo faktisk ned kroppen (for å bruke restitusjonstiden til å bygge den opp igjen). :)

Jeg tenkte kanskje at jeg skulle trene styrke istedenfor kondisjon mht. pusten

og forskjølelsen min når jeg løper. At det kanskje ikke vare så smart ¨å hoppe på

tredemølla da. Men forstår det du sier ang. styrketrening. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje at jeg skulle trene styrke istedenfor kondisjon mht. pusten

og forskjølelsen min når jeg løper. At det kanskje ikke vare så smart ¨å hoppe på

tredemølla da. Men forstår det du sier ang. styrketrening. Takk for tips!

Bare hyggelig. :) Bare pass på å ikke trene for hardt, det er bedre å ta det med ro og få litt mindre treningseffekt enn å gå på en smell og være tilbake under dyna igjen i løpet av 24 timer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er sant... Tror jeg hopper over treningen i morgen, og begynner på søndag eller

mandag med en ny og ordentlig frisk start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare kjenne på det. Du kan ta deg en tur på trening og se an hvordan formen er, om du ikke føler deg bra så trenger du kanskje enda mer hvile.

Noen ganger blir jeg i bedre form, andre ganger blir jeg mye dårligere. Forrige gang jeg var på bedringens vei etter sykdom og dro på trening klarte jeg ikke å gjøre noe av styrkeprogrammet mitt (trener ganske tungt), så da dro jeg hjem og hvilte i to dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...