Gå til innhold

Her blir norske elever skjelt ut som nazister på Vestbredden


lille_lam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er guds utvlagte folk, vet du. :roll:

At bonden som fikk hjelp har papirer på at landet er hans spiller ingen rolle for nybyggerne som i tillegg hevdet at de norske elevenes besteforeldre drepte hennes besteforeldre under holocaus. Hun er altså historieløs i tillegg til å virke en smule gal.

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven så provoserende. Your grandparents helping the nazi to kill my family......

Endret av Apis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så er bosettere irriterende og upopulære selv for de fleste Israelere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått det så er bosettere irriterende og upopulære selv for de fleste Israelere.

Det håper jeg virkelig stemmer. Bosetterne er nok blant de mest ekstreme, og du verden hvor mye skade de gjør.

De er ikke interessert i en løsning på konflikten, det er ganske skremmende, syns jeg.

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Slik jeg har forstått det så er bosettere irriterende og upopulære selv for de fleste Israelere.

Nåja. Den jevne jøde toer sine hender og ser at bosetterne sitt ekstreme hat og voldelige tilnærming er nyttig for å kunne skyte med skarpt på arabere for å så gjemme seg bak "selvforsvar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nåja. Den jevne jøde toer sine hender og ser at bosetterne sitt ekstreme hat og voldelige tilnærming er nyttig for å kunne skyte med skarpt på arabere for å så gjemme seg bak "selvforsvar".

Dette er nok i endring etter stadig flere konflikter mellom ultraortodokse og moderate jøder. sistnevnte blir mer og mer lei av at de betaler for de ultraortodokse, samtidig som de ikke blir sett på som religiøse nok av de samme folka. Endringer er nok i gang så smått, både på israelsk og palestinsk side, selv om det går forferdelig sakte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig stemmer. Bosetterne er nok blant de mest ekstreme, og du verden hvor mye skade de gjør.

De er ikke interessert i en løsning på konflikten, det er ganske skremmende, syns jeg.

:heks:

Nei, de strekker myten om det lovede landet ekstremt langt, selv om ingen av dem egentlig er etterkommere av de jødene som en gang fikk løftet (ja, her problematiserer jeg ikke Guds eksistens, selv om det er en av de tingene jeg ikke tror på) og således knapt kan sies å ha noen rett, hverken sånn eller slik.

Og de vet jo at om det kommer til konfrontasjoner og konflikt, så er det palestinerne som får vike. Grei skuring. De har ikke noe å tape på stridigheter. Tvert imot.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at slikt kommer fram, for det finnes utrolig mange som mener at Israelerne(ikke jødene) er helt uskyldige i denne konflikten. Men er det rart at det blir konflikt når slikt som dette skjer?

Det er forresten ikke den jevne israeler som er problemet, men bosettere og ortodokse som noen andre her nevner. Mange israelere er drittlei av måten disse menneskene turer frem på og ødelegger mulighetene for en fredelig løsning.

Og MorAase: det finnes sekulære jøder, sekulære kristne, sekulære muslimer osv. Jeg er en sekulær kristen selv, jeg følger den kristne kulturen men lever ikke etter kristne relgler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende/nedsettende generaliserende uttalelser om en folkegruppe og websider som promoterer det samme synet.

Diskusjon om moderering tas på PM til meg.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er en som er pro-Israel, men jeg synes, som mange andre at det vitterlig går en grense for hva man kan tillate seg. I Norge så har man jo loven om friluftsliv, eiet grunn anses som privat, og det er ikke fri ferdselsrett mm.

Jeg skjønner vitterlig ikke hva de idiotiske nybyggerne GJØR på bondens landområde. Har han papirer, så er det hans land! Enkelt og greit. Dette gjelder selvsagt for alle som har papirer på at de eier land. Det er deres land, ikke noen idiotiske nybyggere sitt.

Jeg blir sykt provosert av slike idioter, som den derre førkja. En idiot er en idiot uavhengig av etnisitet.

Hadde man bare bygget i vei her til lands på en annen manns eiendom så hadde det vel bare blitt revet og man hadde vel blitt både politianmeldt og annet.

Jeg mener at for at ting skal gå noeenlunde greit må det være respekt fra begge sider, og nybyggere viser hovedsakelig NULL respekt.

Og jeg begynner å bli bittelitt granne lei av den evinnelige "Guds utvalgte folk". Vi andre er like mye verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hvorfor dro disse nordmennene til Israel for å plante trær? Kan de ikke bare plante trær her, i sitt eget hjemland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør hele historien sjuk er at det finnes jødiske rabbiner som mener at israel er et guddommelig land og ikke en staten israel. Blir som at jeg skal okkupere island og si at det er fordi island er edens hage og edens hage skal jeg bo i og ikke islendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
..hvorfor dro disse nordmennene til Israel for å plante trær?

Kristen folkehøyskole.. Israelsvenner.. altså de som mener at bl.a. Norsk Folkehjelp er antisemittisk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristen folkehøyskole.. Israelsvenner.. altså de som mener at bl.a. Norsk Folkehjelp er antisemittisk osv.

Her tror jeg du tar feil. Det var en kristen folkehøyskole, men de plantet trær for en palestinsk bonde.

For palestinerne er oliventrærne utrolig viktige, de har en lang tradisjon innen dyrking av oliven og pressing av olje. Nettopp derfor blir trærne revet opp av israelske nybyggere.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva de norske jødene har og si denne saken? Som alle vet har jo norske jøder rett til og flytte til nybyggerland om de ønsker det.

Og det gjelder jo ingen andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...