Gå til innhold

Unge jenters skremmende tanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er virkelig litt satt ut nå! Var på besøk hjemme hos foreldrene mine denne helgen, lånte pc'n til lillesøsteren min på 14 år, går i 8. klasse. Hun hadde da glemt å logge av facebook og siden som var oppe var en inbox samtale med en venninne av henne. Var så klart ikke meningen å snoke men man så jo noen ord på siden, og disse ordene var ganske skremmende for meg, så endte med at jeg leste en del av samtalen deres... (vet dette var galt, men uansett)

Søstra mi skal være med denne jenta til Kreta i sommer, hun har familie her og er godt kjent, de snakket om alle de bra festene de skulle på, at de skulle drikke seg drita, og at venninna til søstra mi skulle ordne gutter til henne. Søstra mi, som aldri en gang har kysset noen (dette sto også i samtalen) sa hun ville kline med minst en gutt der, helst mange.

Videre kommer samtalen inn på sex, og søstra mi lurte på hvordan hun skulle greie å ha sex der nede! (venninna har kjæreste og er noe mer erfaren) hun svarer med at dette går helt greit, og at søstra mi bare kan bli med en av kompisene (som da er 17 år gamle...) hennes hjem fra en fest å ha sex med han :O Dette var søstra mi veldig ivrig på, eller så kunne hun finne seg en annen fyr på en av festene de skulle på...

Jeg lurer egentlig på hva jeg skal gjøre nå :tristbla: Dette høres jo helt sykt ut, og ikke minst farlig !! skjønner jo at de kanskje begynner å drikke og slikt på denne tiden, men ... Skal hvert fall ha en ordentlig samtale med henne om sex og alkohol, men vet ikke om dette er nok.

Hun har tidligere blitt mobbet og sliter med dårlig selvtillit, og jeg kjenner søstra mi godt nok til å vite at hun virkelig ikke er klar for noe som heter sex. Hun er kjempeusikker rundt temaet og kaller det for "det du vet... Hun er altså virkelig ikke klar. Og med en fremmed full spansk gutt fra spania :O!!

Beklager for at dette ble veldig langt, men jeg sitter her kjempe sjokkert og lei meg. Måtte egentlig bare få det ut, men er det noen som har noen innspill eller fortelle hva dere ville ha gjort??

(vil helst unngå å fortelle at jeg har lest samtalen hennes, da jeg ser på dette som et stor tillitsbrudd, men jeg er likevel glad jeg gjorde det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha snakket med henne. Jeg ville ikke avslørt at jeg hadde sett samtalen på Fb, men jeg ville snakket med henne om Kreta-turen og fått henne til å fortelle om intensjonene med turen, og så ville jeg advart henne mot å drikke seg full sammen med folk hun ikke kjenner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha snakket med henne. Jeg ville ikke avslørt at jeg hadde sett samtalen på Fb, men jeg ville snakket med henne om Kreta-turen og fått henne til å fortelle om intensjonene med turen, og så ville jeg advart henne mot å drikke seg full sammen med folk hun ikke kjenner.

Ja tenkte å gjøre dette, men har hatt en veldig lang og god samtale med henne om nettopp dette for ikke så veldig lenge siden, og hun må virkelig å ha spilt et enormt skuespill...

jeg jar virkelig ikke lyst til at søsteren min skal ha sex første gang som 14 år med ekkel full spanjol :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kalia

Ja tenkte å gjøre dette, men har hatt en veldig lang og god samtale med henne om nettopp dette for ikke så veldig lenge siden, og hun må virkelig å ha spilt et enormt skuespill...

jeg jar virkelig ikke lyst til at søsteren min skal ha sex første gang som 14 år med ekkel full spanjol :(

Greker mente jeg.. hehe

edit: heh ops! da var min anonyme identitet borte hvert fall :)

Endret av Lolita-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med henne. Men ikke fortalt at jeg hadde snoket på face. Selv om jenter snakker slik til hverandre, så er det langt ifra sikkert at de faktisk gjør dette. Jeg å ei venninne planlag faktisk svært detaljert hvordan vil kunne kjøpe en mannehore, slik at vi kunne miste jomfrudommen til noen som vi ikke kjente.

Vi snakkte også om hvor kult det hadde vært å prøvd ecsteasy, (etter å ha sett bad boys 2).

Vi planlag svært detaljerte fester som var spinville.

Vi gjore ingen av disse tingene:) Vi mistet jomfrudommen med kjærester og i en grei alder. Ikke prøvde med noe dop. Vi var svært normale jenter, like "uskyldige" som alle andre:)

Tror muligens dette bare er masse prat:) Men ville definitivt snakket med henne om sex og alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greker mente jeg.. hehe

edit: heh ops! da var min anonyme identitet borte hvert fall :)

Busted ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vurdert å snakket med foreldrene mine hadde det vært meg. At hun skal drikke seg full i et ukjent land der dere ikke kan komme til unnsetning høres ikke trygt ut. Og hun skal hjem til fremmede for å ha sex?? Nei, vettu meg hva. Men hva med foreldrene til hun som hun skal reise med? Kommer de til å tillate at de drar ut ALENE for å drikke og feste?? De er da bare 14 år!!!

Vurder seriøst å si det til foreldrene dine, ja, kanskje får hun ikke reist, men vettu meg hva, heller det enn at hun setter seg i en skummel situasjon, blir voldtatt, roter seg bort, blir gravid, får hiv osv osv....

PS. FØR jeg evnt hadde sagt det til foreldrene hadde jeg undersøkt litt selv: Spør hva planen er, snok litt om hva foreldrene hennes (til venninnen) kommer til å gjøre og tillate. Dette vet sikkert foreldrene dine litt om. Kanskje er det bare tom prat.

Endret av Tropic
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte å gjøre dette, men har hatt en veldig lang og god samtale med henne om nettopp dette for ikke så veldig lenge siden, og hun må virkelig å ha spilt et enormt skuespill...

jeg jar virkelig ikke lyst til at søsteren min skal ha sex første gang som 14 år med ekkel full spanjol :(

Da er det vanskelig å få gjort noe med henne. Det eneste måtte være å hindre henne i å dra, men da måtte du fortelle foreldrene dine om det. Hadde jeg vært moren hennes eller faren hennes og jeg hadde sittet på den informasjonen du har, så hadde jeg nektet henne å dra, for, som du sier, drar hun ned der og drikker seg drita og har sex med tilfeldige personer, så gjør hun seg selv veldig sårbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med henne. Men ikke fortalt at jeg hadde snoket på face. Selv om jenter snakker slik til hverandre, så er det langt ifra sikkert at de faktisk gjør dette. Jeg å ei venninne planlag faktisk svært detaljert hvordan vil kunne kjøpe en mannehore, slik at vi kunne miste jomfrudommen til noen som vi ikke kjente.

Vi snakkte også om hvor kult det hadde vært å prøvd ecsteasy, (etter å ha sett bad boys 2).

Vi planlag svært detaljerte fester som var spinville.

Vi gjore ingen av disse tingene:) Vi mistet jomfrudommen med kjærester og i en grei alder. Ikke prøvde med noe dop. Vi var svært normale jenter, like "uskyldige" som alle andre:)

Tror muligens dette bare er masse prat:) Men ville definitivt snakket med henne om sex og alkohol.

Jeg håper virkelig dette er tilfelle, men er jo ikke så lenge siden jeg selv var på den alderen så jeg husker det jo ganske godt. Vi snakket jo så klart om sex og slikt, men vi planla aldri at vi skulle ha det...

Vet også at denne venninna er ganske vill og drikker seg drita hver helg.

Får prøve å snakke med henne og vri samtalen inn på hva hun tenker om hva som skal skjer på turen og slikt :/ så får jeg ta det derfra! vil virkelig ikke at hun skal på denne turen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vanskelig å få gjort noe med henne. Det eneste måtte være å hindre henne i å dra, men da måtte du fortelle foreldrene dine om det. Hadde jeg vært moren hennes eller faren hennes og jeg hadde sittet på den informasjonen du har, så hadde jeg nektet henne å dra, for, som du sier, drar hun ned der og drikker seg drita og har sex med tilfeldige personer, så gjør hun seg selv veldig sårbar.

Får prøve å få det ut av henne på en måte, så kan jeg heller fortelle det til foreldrene mine! Hvis jeg innrømmer at jeg har lest samtalen hennes kommer hun hvert fall aldri til å fortelle meg noe igjen .. :)

Foreldrene mine kommer tvert til å nekte henne å dra, så dette er vel det jeg må gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert å snakket med foreldrene mine hadde det vært meg. At hun skal drikke seg full i et ukjent land der dere ikke kan komme til unnsetning høres ikke trygt ut. Og hun skal hjem til fremmede for å ha sex?? Nei, vettu meg hva. Men hva med foreldrene til hun som hun skal reise med? Kommer de til å tillate at de drar ut ALENE for å drikke og feste?? De er da bare 14 år!!!

Vurder seriøst å si det til foreldrene dine, ja, kanskje får hun ikke reist, men vettu meg hva, heller det enn at hun setter seg i en skummel situasjon, blir voldtatt, roter seg bort, blir gravid, får hiv osv osv....

PS. FØR jeg evnt hadde sagt det til foreldrene hadde jeg undersøkt litt selv: Spør hva planen er, snok litt om hva foreldrene hennes (til venninnen) kommer til å gjøre og tillate. Dette vet sikkert foreldrene dine litt om. Kanskje er det bare tom prat.

TS her (har helt glemt å skrive det noen andre steder)

Det jeg har kommet frem til er planen min nå! Får snakke ordentlig med henne å prøve å få ut av henne hva planene er... Hun skal hvert fall ikke på noen kreta- tur i sommer!! :nei:

Denne venninna bor for tiden på Kreta og pleier ofte å si hun sover hos venner, der de da egentlig drar ut på fest. Hun skrev i samtalen at hun ikke trodde foreldre visste at hun drakk, ellers så brydde de seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du virkelig si fra om til foreldrene dine. At du har snoket på hennes facebookside er bare bra hvis du kan redde en 14 åring fra å drikke seg full og ha sex. Hadde jeg fått greie på noe slikt da en av mine var 14 så hadde jeg vært sjeleglad for å ha fått muligheten til å forhindre det.

Endret av caroprins
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

ikke søren om min lillesøster hadde fått lov å dra uten meg om jeg hadde kommet over den samtalen der!

jeg synes du skal være ærlig med henne jeg ( og foreldrene deres!), og si at du leste det!

alt annet blir i mitt hode løgn!

det er så altfor lett å tenke at " det skjer ikke meg", men til stadighet så blir jenta dopa via drinker når dem er ute.

jeg kan tenke meg søstra di ikke er særlig observang når det kommer til å passe på at det ikke skjer!

og dette du sier ang sexen- det er nesten ikke til å tro hvor upersonlig forhold ungdommen idag har til sex!

( ikke alle da selvfølgelig!)

Endret av NozMonster
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må du virkelig si fra om til foreldrene dine. At du har snoket på hennes facebookside er bare bra hvis du kan redde en 14 åring fra å drikke seg full og ha sex. Hadde jeg fått greie på noe slikt da en av mine var 14 så hadde jeg vært sjeleglad for å ha fått muligheten til å forhindre det. Hun bør vel egentlig ikke få reise til Hellas og om hun får det så hadde jeg som foreldre tatt en lang samtale med foreldrene til veninnen og informert de også om ungdommens planer og forsikret meg om at dette var foreldre som jeg kunne stole på ville passe på de unge.

Hun skal så klart ikke få reise, det skal jeg få ordnet! vil helst dog unnlate facebook detaljen fordi vi har et ganske åpent forhold nå, og det tror jeg ikke kommer til å vare hvis hun finner ut av at jeg har snoket! Tror jeg skal greie å få det ut av henne ved å snakke med henne, hvert fall til en viss grad, så kan jeg heller gå videre med dette til foreldrene mine.

De er allerede ganske skeptiske til å la henne dra siden de aldri har snakket med foreldrene på ekte, siden de for tiden bor på Kreta. Men foreldrene til venninna har forsikret dem at de skal bli passet ordentlig på og slikt.. men jeg husker da hvor utspekulerte planer for å lure foreldre man hadde når man var ung :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke søren om min lillesøster hadde fått lov å dra uten meg om jeg hadde kommet over den samtalen der!

jeg synes du skal være ærlig med henne jeg ( og foreldrene deres!), og si at du leste det!

alt annet blir i mitt hode løgn!

det er så altfor lett å tenke at " det skjer ikke meg", men til stadighet så blir jenta dopa via drinker når dem er ute.

jeg kan tenke meg søstra di ikke er særlig observang når det kommer til å passe på at det ikke skjer!

og dette du sier ang sexen- det er nesten ikke til å tro hvor upersonlig forhold ungdommen idag har til sex!

( ikke alle da selvfølgelig!)

Vi har alltid hatt trygge avtaler om at hun skal snakke med meg når hun tenker på å begynne å drikke, (selv om jeg syns det er for tidlig er det bedre at hun får av meg, de får jo tak i slikt uansett) og at hun skal ringe meg hvis det skjer noe, så kommer jeg å henter henne uansett. Hun har aldri tidligere villet drikke og har i grunn vært ganske redd for alkohol..

At hun får dra til Kreta nå er uakseptabelt, som du sier har vi null kontroll på hva som skjer der, og hun har heller ingen kontroll. Tror egentlig ikke hun ville gått så langt som sex, men det hadde jo ikke trengt å stoppe andre...Og alt annet som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Vi har alltid hatt trygge avtaler om at hun skal snakke med meg når hun tenker på å begynne å drikke, (selv om jeg syns det er for tidlig er det bedre at hun får av meg, de får jo tak i slikt uansett) og at hun skal ringe meg hvis det skjer noe, så kommer jeg å henter henne uansett. Hun har aldri tidligere villet drikke og har i grunn vært ganske redd for alkohol..

At hun får dra til Kreta nå er uakseptabelt, som du sier har vi null kontroll på hva som skjer der, og hun har heller ingen kontroll. Tror egentlig ikke hun ville gått så langt som sex, men det hadde jo ikke trengt å stoppe andre...Og alt annet som kan skje.

du virkelig som en herlig storesøster!

rett og slett fantastisk!

jeg forstår at dette er vanskelig!

"sladrer" du om det du leste, så mister hun sansynligvis tilliten til deg, men jeg liker å tro at hun vil innse at du bare vil hennes beste etterhvert.. men det skjer kanskj ikke før hun blir mere voksen/moden? :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

du virkelig som en herlig storesøster!

rett og slett fantastisk!

jeg forstår at dette er vanskelig!

"sladrer" du om det du leste, så mister hun sansynligvis tilliten til deg, men jeg liker å tro at hun vil innse at du bare vil hennes beste etterhvert.. men det skjer kanskj ikke før hun blir mere voksen/moden? :vetikke:

TS her (ser at jeg har glemt å skrive dette på over halvparten av postene mine, er ikke vant til å være ab)

Tusen takk! Det er nok det beste å gjøre, hun skal på hyttetur denne helgen, men skal prøve å få snakket med henne som fort som mulig, vil gjerne snakket med henne før jeg eventuelt tar det videre.

Ser det gikk litt fort i går, skulle egentlig stå at jeg hadde vært der siden helgen, så jeg leste altså denne samtalen i går, rett før jeg postet her, så må nesten beklage mine skriftlige ferdigheter fra i går, var nok litt satt ut!

Det jeg har tenkt litt på siden i går er at hun har blitt mobbet hele barneskolen, byttet til en annen ungdomskole nå i høst og har kommet litt inn i gjengen der. Jeg er redd for at hvis jeg forteller foreldrene mine alt hun har skrevet her kommer de til å gi henne VELDIG strenge krav om alt mulig, og jeg er redd da dette kan gå utover henne igjen her hjemme også :S at hun ikke kommer til å få være med på like mye som de andre og hele tiden måtte komme tidligere hjem, og derfor kanskje bli utestengt av vennene hennes. (De har bare kjent hverandre et halvt år, og hun er bare med i gjengen, men ikke virkelig god venn med noen der)

Jeg tror jeg kan greie å få mamma til å si nei til Kreta turen uten å fortelle om hennes planer, siden hun allerede er i tvil om å la henne dra. Og da heller ta en alvorlig prat med min søster selv. Høres dette ut som en god ide, jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre :tristbla:

(Kommer så klart til fortelle dem om samtalen hvis de fremdeles vil la henne dra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en skikkelig god storesøster :)

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke sagt noe som helst om denne samtalen på facebook, verken til din søster eller foreldrene. Du kan heller diskutere litt generelt med moren din, og spørre henne om det er så lurt å la en 14-åring dra "alene" til syden. Si at du husker selv hvordan det var å være 14, og at det var lett å lure seg unna foreldrene, selv om de skulle passe på. Dette er nok tanker din mor har tenkt allerede, men så prøver hun å stole på datteren sin. Hvis du da kommer med de samme bekymringene, vil hun nok ikke la søsteren din reise :)

Fortell hvordan det går, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en skikkelig god storesøster :)

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke sagt noe som helst om denne samtalen på facebook, verken til din søster eller foreldrene. Du kan heller diskutere litt generelt med moren din, og spørre henne om det er så lurt å la en 14-åring dra "alene" til syden. Si at du husker selv hvordan det var å være 14, og at det var lett å lure seg unna foreldrene, selv om de skulle passe på. Dette er nok tanker din mor har tenkt allerede, men så prøver hun å stole på datteren sin. Hvis du da kommer med de samme bekymringene, vil hun nok ikke la søsteren din reise :)

Fortell hvordan det går, da!

TS

Tak for svar :) Blir nok noe slikt jeg ender med å gjøre ja! Søsteren min er som sagt borte denne helgen så skal få snakket med henne i løpet av neste uke. Skal oppdatere når jeg hat fått snakket med henne og forhåpentligvis ordnet slik at det ikke blir noe tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal så klart ikke få reise, det skal jeg få ordnet! vil helst dog unnlate facebook detaljen fordi vi har et ganske åpent forhold nå, og det tror jeg ikke kommer til å vare hvis hun finner ut av at jeg har snoket! Tror jeg skal greie å få det ut av henne ved å snakke med henne, hvert fall til en viss grad, så kan jeg heller gå videre med dette til foreldrene mine.

De er allerede ganske skeptiske til å la henne dra siden de aldri har snakket med foreldrene på ekte, siden de for tiden bor på Kreta. Men foreldrene til venninna har forsikret dem at de skal bli passet ordentlig på og slikt.. men jeg husker da hvor utspekulerte planer for å lure foreldre man hadde når man var ung :/

Kanskje det er en idé å fortelle dine foreldre at du er bekymret, og at de bør ta en prat med disse foreldrene før det er aktuelt å la pikebarnet reise? Om de i det hele tatt tillader denne reisen (hvilket jeg, som gamme grinebider vilde fraråde på det sterkeste!), kan man da kanskje sørge for at hun bliver passet lidt skikkelig på? En slik samtale vilde kanskje endre indtrykket av hvor trygt det er å sende datteren sin på denne reisen, eller i hvert fald give et bedre indtrykk av uva man står overfor. Jeg vilde tenke at det var vel verdt prisen for en telefonsamtale til Kreta (hvilket jeg formoder heller ikke er en stor kostnad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...