Gå til innhold

Alltid mer mat


AaaaK

Anbefalte innlegg

Jeg spiser sunt og trener 4-5 ganger i uka. Kostholdet består i mye fisk, kylling, frukt og grønt, mye vann, knekkebrød og cottage cheese, bær, ja. Dere skjønner tegninga.

Men til tider så føler jeg at jeg ikke kan få nok med mat. Er ikke at jeg ikke blir mett, eller er mer sulten, men jeg har bare lyst til å spise. Nærmest som tidsfordriv og kos. Jeg har ikke lyst på søte ting, men mer vanlig mat. Yoghurt med müsli og bær, havregrøt, knekkebrød, en posjon til med middag.

Hvorfor og hvordan kan jeg få kontroll på det?

Det har ikke vart mer enn den siste uken, håper det forsvinner. Noen forslag til hva det kan ha med å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetra

Det kan hende du spiser for lite, hvor mange kalorier ligger du på? Du nevner at du trener 4-5 ganger I uken, da forbrenner man en del, kroppen trenger da mer mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overspiste i flere år uten å skjønne at det var fordi jeg prøvde å dekke over psykiske behov eller problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du spiser for lite, hvor mange kalorier ligger du på? Du nevner at du trener 4-5 ganger I uken, da forbrenner man en del, kroppen trenger da mer mat.

Men ville jeg ikke da ha vært mer sulten? Jeg er jo egentlig ikke sulten. Bare lyst til å spise mer...?

Vet ikke hvor mange kalorier jeg ligger på. Teller ikke :) (Burde jeg det fordi jeg trener mer enn før?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overspiste i flere år uten å skjønne at det var fordi jeg prøvde å dekke over psykiske behov eller problemer.

Tviler... Men har jo tenkt på det. Hadde en veldig hard høst og vinter. Men har oppsøkt hjelp og er erklært frisk og ikke minst; de siste ukene har jeg følt meg UTROLIG mye bedre! Så har egentlig vært veldig glad i det siste. For at vintern er over og jeg er klar for nytt år. Dessuten har sjelden mat vært det stedet jeg har tatt det ut på. I såfall andre veien for å si det sånn. Altså ikke spising... Men som sagt tror jeg ikke det gjelder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...