Gå til innhold

KEEEEEETSHUUUUUP


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg får frysninger bare jeg ser den flasken.

Denne røde flasken var ment som smak til en rett, men vi Norske misbruker dette stoffet til de grader.

Er vel ikke annet stoff som ødelegger mat mere enn dette ufyselige stoffet som folk kliner på uansett hva det måtte være.

Anerkjente kjøkken så finner du ikke denne flasken. Passer best på gatekjøkken.

Har vert ute og spist med folk, enten det er pizza eller biff så kommer spørsmålet,har dere KEEEEETSHUPPP.

Har en flaske innimellom som ungene får litt av på pølser, men jeg har laget mat og gjort mitt ytterste for å fremheve smak. Denne røde flasken passer ikke på den retten, så kommer det spørsmålet igjen:har du KEEETSHUPP??( jeg sier nei)

Er det ike moro når en er ute og treffer på vinkjenninger og mateksperter("") så får de maten på bordet og så kommer ?

Måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig. Skjønner ikke de som absolutt skal dynke all maten med ketchup, til og med voksne mennesker! Da broren min var liten skulle han ha ketchup med alt, men det har han heldigvis vokst fra. Selv spiser jeg omtrent aldri ketchup, kanskje til nød til pølser med brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adessón

Dette kan jeg skrive under på. Jeg har imidlertid blitt slaktet mer enn en gang av ketchup-mafiaen som kommer dundrende mot meg med sine rødglødende ansikter og beskylder meg med hevet pekefinger for å være en fisefin matsnobb som ikke forstår hva FOLK FLEST spiser.

Ketchup er rene revegiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke:

Ikke at jeg bruker det på alt fordet.. Og ærlig talt, hvor lite har dere egentlig å gjøre når dere irriterer dere over hva voksne mennesker spiser? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Ketchup på pølser, hamburger og karbonader- da bare om det er på skive..

Ellers så styrer jeg unna det så mye jeg kan.

Fatter ikke folk som skal ha det på alt mulig. Hadde en venninne engang som spiste ketchup på Fiskeboller i hvit saus-

Da er det gått forlangt! :ler::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mindre og mindre ketchup....

Men seksåringen min bruker det på nugatti....... :kvalm:

Bruker heller tomatpurè hvis jeg skal ha det i mat. Men på pølser og hamburgere må det være ketchup da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både sambo og jeg bruker det bare på pølser/hamburgere. For å være helt ærlig, tror jeg ikke jeg kjenner noen som jeg vet spiser ketchup på "alt".. Er dette virkelig et stort problem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke problemet jeg..

Så lenge de ikke pøser ketchup på den maten DU skal spise er det vel ett fett for deg?

Blir liksom like teit at jeg skal går rundt og si:

"Jeg fatter ikke hvorfor alle skal ødelegge den gode smaken av kaker med å drikke kaffe ved siden av..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alt som diskuteres være store verdensproblemer? Kan man ikke få fundere litt over småting og tang uten at noen skal himle med øynene og lure på hvor lite vi kan ha å gjøre. Dere har da minst like mye fritid når dere faktisk svarer på disse innleggene bare for å påpeke dette. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adessón

Hehe. Må le jeg. Skjønte nok at det kom til å bli slik. Er det noe man ikke skal diskutere med folk er det ketchup, oliven og pickles. Det er som å vifte med en rød klut. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Noen liker ketshup, andre liker ikke ketshup.

Ketshup-hatere; Skal dere "tvinge" voksne mennesker til å ikke spise ketshup?

Ikke rart det er krig i verden, sier jeg bare. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Skjønner ikke hvorfor det er så mye verre emd ketchup enn med andre sauser og dressinger. Vedder på at de som ikke liker ketchup misbruker majones.

Nå har jeg spekulert lenge på hvordan jeg kunne bli like dømmende som denne som startet tråden. Tror jammen sant jeg greide det med majonesen jeg.

*Spruter på dere med ketchupflaska*

Bør denne tråden ligge på snikksnakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adessón
Noen liker ketshup, andre liker ikke ketshup.

Ketshup-hatere; Skal dere "tvinge" voksne mennesker til å ikke spise ketshup?

Ikke rart det er krig i verden, sier jeg bare. :roll:

Men dette er jo bare en frisk diskusjon, det er jo ingen som snakker om tvang bare smak og behag. Og det må jo være greit? Man kan da ikke være så hårsår at man ikke tåler at noen ikke liker det samme som en selv. Jeg blir da ikke sinna når folk sier de hater oliven som pesten selv om jeg selv liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketshup-hatere; Skal dere "tvinge" voksne mennesker til å ikke spise ketshup?

Neida! :wink:

Men på mat jeg har brukt mange timer, krefter og penger på å lage: Definitivt!

Hva folk gjør hjemme hos seg selv legger jeg meg ikke borti, men hjemme hos meg serveres ketchup kun til pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne engang som spiste ketchup på Fiskeboller i hvit saus-

Da er det gått forlangt! :ler::roll:

Øh, er det rart ? :o

Jeg er ikke veldig glad i Ketchup, men ja, det har da hendt jeg har hatt ketchup på nettopp fiskeboller i hvit saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Faktisk, når jeg har laget mat, eller er ute og spiser sammen med noen, så blir jeg ganske fornærmet når folk pøser på med ketchup - da kan de jo umulig like smaken av maten! Mat med ketchup smaker jo bare ketchup. Jeg liker det ikke på pølser en gang.

Svigers er forresten fæl til å helle på salt og pepper på maten før hun smaker på den. Det synes jeg også er litt frekt, hun tar det liksom for gitt at jeg ikke har laget mat som smaker noe. Har følt meg frista til å salte/pepre hennes porsjon ekstra uten at hun vet det, men jeg tror helt ærlig talt ikke at hun hadde merka forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...