Shalimar Skrevet 11. mars 2012 #41 Del Skrevet 11. mars 2012 Nei altså, når en blankt fornekter klokkeklare og beviselige fakta så er det jo ingenting som kan overbevise en. Det du kommer med er spekulasjoner, ikke fakta. Lyst på fakta? Så på videoen der han som lager kameraet sier at det ikke er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #42 Del Skrevet 11. mars 2012 Du er ikke interessert i å høre hva forskerne har å si, kun navnene dems? Navnene dems og deres stilling kommer fram når de blir intervjuet. Så kom med navnene da? Jeg regner med at du kan dem allerede, du har sikkert satt deg bedre inn i temaet enn kun gjennom en YouTube-video? (det hadde faktisk vært hjelpsomt, jeg sitter på et sted med så dårlig nett at det ville tatt et døgn sikkert å få streame hele videoen) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 11. mars 2012 #43 Del Skrevet 11. mars 2012 Det du kommer med er spekulasjoner, ikke fakta. Lyst på fakta? Så på videoen der han som lager kameraet sier at det ikke er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. mars 2012 #44 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg siterer meg selv fra første side i tråden, jeg: Absolutt ingenting kan fungere som spikeren i kista for de mest hardbarkede konspirasjonsteoretikerne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shalimar Skrevet 11. mars 2012 #45 Del Skrevet 11. mars 2012 Ikke interessert i fakta lenger, nei? Heller himle med øynene ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shalimar Skrevet 11. mars 2012 #46 Del Skrevet 11. mars 2012 Så kom med navnene da? Jeg regner med at du kan dem allerede, du har sikkert satt deg bedre inn i temaet enn kun gjennom en YouTube-video? (det hadde faktisk vært hjelpsomt, jeg sitter på et sted med så dårlig nett at det ville tatt et døgn sikkert å få streame hele videoen) Ikke mitt problem at du har dårlig internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #47 Del Skrevet 11. mars 2012 For eksempel, part 1, 2 og 3 av denne filmen. I del 3 sier han som laget kameraene at det ikke skal ha vært mulig å ta de bildene som ble tatt. Er du ett troll? Den videoen du linker til her er nettopp den "dokumentaren" som er blitt revet i filler av folk som har greie på det, bl.annet har Phil Plait en fin gjennomgang på den linken jeg linker til for tredje gang. Om du i hele tatt leser noe på den, vil du antagelig lese den som fanden leser bibelen. Du viser jo gang på gang at du er nettopp den konspirasjonsteoretikeren du sier du ikke er, som ikke bryr seg en dritt om hvilke beviser som måtte finnes for at mennesker har blir sendt til månen flere ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shalimar Skrevet 11. mars 2012 #48 Del Skrevet 11. mars 2012 Er du ett troll? Den videoen du linker til her er nettopp den "dokumentaren" som er blitt revet i filler av folk som har greie på det, bl.annet har Phil Plait en fin gjennomgang på den linken jeg linker til for tredje gang. Om du i hele tatt leser noe på den, vil du antagelig lese den som fanden leser bibelen. Du viser jo gang på gang at du er nettopp den konspirasjonsteoretikeren du sier du ikke er, som ikke bryr seg en dritt om hvilke beviser som måtte finnes for at mennesker har blir sendt til månen flere ganger. Er du et troll? For det første så er det ingen overbevisende svar i den artikkelen. Same old. For det andre, så postet jeg ikke videoen for å snakke om hva som er feil ved månelandingen, men for å høre uttalelsene til han som var med på å bygge kameraene. Har du hørt hva han sier? Hvorfor avfeier du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #49 Del Skrevet 11. mars 2012 Tillater meg å minne om sitatet i første innlegg: As far as the people who firmly believe the moon landings were faked are concerned, even if you were to put them all in a rocket, fly them to the moon, land them there and show them the hardware sitting there on the ground, they’d just look you square in the face and say “You all knew we were coming, so you must have come and planted all this stuff to make it look like we had actually come here already”. Nothing, no matter what you say or do, will ever convince those people that it actually happened. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #50 Del Skrevet 11. mars 2012 Er du et troll? For det første så er det ingen overbevisende svar i den artikkelen. Same old. Næh, det var jo en bombe at du syns det! For det andre, så postet jeg ikke videoen for å snakke om hva som er feil ved månelandingen, men for å høre uttalelsene til han som var med på å bygge kameraene. Har du hørt hva han sier? Hvorfor avfeier du det? Gi meg en tidsangivelse, please. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #51 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg hørte første gang om at månelandingen kunne være falsk på argumentasjonsforelesningen på ex.phil på uni. Jeg prøvde å finne dokumentaren vi så på forelesningen men fant den ikke. Jeg husker den var troverdig frem til midten ca. Jeg gidder ikke tenke så mye over det. Det må være utrolig slitsomt å være konspirasjonsteoretiker og tvile på "alt". Ignorance is bliss.. Mythbusters har prøvd å motbevise månelandingskonspirasjonsteoretikerene(Min lenke) Det jeg reagerer på i denne tråden er hvordan tvileren blir angrepet av de som tror. Det virker litt som en religionsdebatt hvor tvileren er ateisten og de troende er... nettopp, troende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. mars 2012 #52 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Det jeg reagerer på i denne tråden er hvordan tvileren blir angrepet av de som tror. Jeg tror det du prøver å si er "personen som poster en YouTube-video og ikke klarer å bidra med noe til debatten ut over å referere til denne blir angrepet av personene som faktisk gir farklaringer, legger frem åraskssammenhenger og bruker flere ulike forskere og kilder". greit for meg. Endret 11. mars 2012 av Pingting 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #53 Del Skrevet 11. mars 2012 Det jeg reagerer på i denne tråden er hvordan tvileren blir angrepet av de som tror. Det virker litt som en religionsdebatt hvor tvileren er ateisten og de troende er... nettopp, troende. Det er fullstendig feil å sammenlikne ham med ateister. Den eneste måten han kan ha rett på er hvis tusenvis av vitenskapsfolk over hele verden har gått sammen i en gigantisk konspirasjon. Dette er en benektning av forskningsbasert kunnskap som er fullstendig motsatt av det ateister står for. Samtidig klarer han ikke engang komme opp med navnene på youtube-"vitenskapsfolkene" han foretrekker å stole på. Det er forresten muligens bare en? Det har vel nok, så lenge han sier det Shalimar ønsker å høre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 11. mars 2012 #54 Del Skrevet 11. mars 2012 Om bilder og video fra månelandingen er autentiske, er det fortsatt uenigheter om. Det må jo være en grunn til at folk, astronauter, vitenskapsmenn og eksperter på fotografi sier det er grunn til å tro at det er fake. tror du du virkelig amerika kunne ha faket månelandingene uten å bli avslørt av f.eks sovjetunionen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shalimar Skrevet 11. mars 2012 #55 Del Skrevet 11. mars 2012 Næh, det var jo en bombe at du syns det! Gi meg en tidsangivelse, please. Del 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shalimar Skrevet 11. mars 2012 #56 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg tror det du prøver å si er "personen som poster en YouTube-video og ikke klarer å bidra med noe til debatten ut over å referere til denne blir angrepet av personene som faktisk gir farklaringer, legger frem åraskssammenhenger og bruker flere ulike forskere og kilder". greit for meg. Artikler som TS viser til tar ikke for seg dette med at den som var med på prosjektet og lagde kameraene, forklarer at bildene og fotograferingen ikke er mulig slik de er. Videoen gjør det. At du fortsetter å kalle folk som har vært med og jobbet på prosjektet, for konspirasjonsfreakere, sier jo alt om deg, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shalimar Skrevet 11. mars 2012 #57 Del Skrevet 11. mars 2012 Det er fullstendig feil å sammenlikne ham med ateister. Den eneste måten han kan ha rett på er hvis tusenvis av vitenskapsfolk over hele verden har gått sammen i en gigantisk konspirasjon. Dette er en benektning av forskningsbasert kunnskap som er fullstendig motsatt av det ateister står for. Samtidig klarer han ikke engang komme opp med navnene på youtube-"vitenskapsfolkene" han foretrekker å stole på. Det er forresten muligens bare en? Det har vel nok, så lenge han sier det Shalimar ønsker å høre. Haha. Hvorfor klarer du ikke se på videoen da? Har du youtube allergi eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #58 Del Skrevet 11. mars 2012 Haha. Hvorfor klarer du ikke se på videoen da? Har du youtube allergi eller? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #59 Del Skrevet 11. mars 2012 Haha. Hvorfor klarer du ikke se på videoen da? Har du youtube allergi eller? Hvis jeg skulle se hver eneste youtubevideo konspirasjonsteoretikere mener er helt revolusjonerende ville jeg kastet bort flere år av livet mitt. Alt du trenger er å skrive et navn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #60 Del Skrevet 12. mars 2012 Del 3 De sier ingenting om kameraene som filmet takeoff i del3. Men de har med ingeniøren som designet kameraene. Han mener det ikke kunne være enkelt å ta bilder med kameraene som astronautene hadde montert på brystet, siden de ikke hadde noen viewfinder. Nei, mulig det, men disse folkene hadde jo trent i evigheter på å bruke dette utstyret, før de ble skutt opp. Dessuten, som med bilder du og jeg, og alle andre tar: Ville du vist frem alle bildene der du kutter av hoder og tar bilder av buksebeinet? Trolig ikke. Phil har en forklaring på denne her også: http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html#perfectpix 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå